آیا درمان های طبیعی و خانگی واقعا برای پوست بی ضرر هستند؟

به گزارش وبلاگ طفره، برای عاشقان روتین پوستی امتحان کردن کرم ها، سرم ها و ماسک های تازه همواره هیجان انگیز است. ماسک خیار و آووکادو همواره جز پرطرفدارین روش های زیبایی طبیعی بوده اند. ویدیو های زیادی در شبکه های اجتماعی به مخاطبان آموزش می دهد که چگونه اسکراب ، ماسک های صورت طبیعی و حتی کرم پودر بسازند. با توجه به اینکه بسیاری از این ویدیو های پرطرفدار شامل ترکیبات کاملاً طبیعی مانند مواد غذایی و روغن ها هستند، باید هنگام استفاده از آن ها دقت کنید. در واقع اگر مصرف چیزی فایده ای برای بدن داشته باشد به این معنا نیست برای پوست نیز همان فایده را داشته باشد. در ادامه چند عقیده اشتباه در خصوص روش های زیبایی طبیعی را آنالیز می کنیم.

آیا درمان های طبیعی و خانگی واقعا برای پوست بی ضرر هستند؟

1. روش های طبیعی همواره بهترند

بیشتر ما این ادعا را شنیده ایم که روش های زیبایی طبیعی برای پوست بهتر است. مردم فکر می نمایند مواد طبیعی همواره بهتر است، اما باید بدانید موادی مانند سیانید و آرسنیک نیز طبیعی هستند و قطعاً نباید این دو ماده را به پوست بزنید. با این حال حتی یک مرطوب نماینده دست ساز و طبیعی که با استفاده از روغن یا آب میوه تهیه شده است می تواند بدون نگهدارنده و ترکیبات مناسب آسیب جدی به پوست وارد کند. قطعاً نمی خواهید پوست خود را در معرض میکروب ها یا باکتری های مضر قرار دهید و حتی محصولات طبیعی اگر به درستی با ترکیبات مناسب در نسبت های مناسب فرموله نشده باشند می توانند پوست را تحریک نمایند. بعلاوه استفاده تنها از محصولات طبیعی برای درمان مسائل پوستی مانند جوش فقط می تواند آن را بدتر کند.

2. مراقبت از پوست با روش های خانگی تحریک نماینده نیست

اگر تا به حال واکنش بدی نسبت به یک محصول پوستی داشته اید، قطعاً این واکنش به علت یکی از ترکیبات موجود در محصول بوده است. بعضی مواد طبیعی نیز می توانند باعث تحریک پوست شما شوند. روغن هایی مانند اسطوخودوس، درخت چای و یاس آنتی اکسیدان های فوق العاده ای هستند و فواید زیادی برای پوست دارند، اما همچنان می توانند برای پوست بعضی افراد تحریک نماینده باشند و باعث قرمزی، خارش یا حتی سوزش شوند. همین موضوع در خصوص سایر مواد طبیعی نیز صدق می نماید. در بسیاری از ماسک های خانگی از لیمو استفاده می گردد، اما این را بدانید که لیمو پوست را تحریک می نماید. قرمزی، تاول، تغییر رنگ و سوزش تنها بعضی از آسیب های ناشی از استفاده از لیمو هستند. سرکه نیز مانند لیمو باعث همین عوارض پوستی می گردد.

3. هیچ مواد مضر پنهانی در مواد طبیعی وجود ندارد

بعضی از مواد موجود در محصولات آرایشی ممکن است شما را در معرض خطر مسائل جدی سلامتی از جمله سرطان قرار دهد. یکی از راه های جلوگیری از این مسائل این است که خودتان یک روتین پوستی بسازید. اما به خاطر داشته باشید که در مواد طبیعی نیز مواد پنهانی وجود دارد که برای سلامتی مضر است. ماسک صورت آووکادو ممکن است موادی به جز آووکادو درون خود داشته باشد. بسیاری از گیاهان و غذا ها حاوی آفت کش های پنهان هستند. بعلاوه ممکن است هنگام مالیدن غذای خام به صورت باکتری هایی مانند سالمونلا به پوست برسد که اگر باکتری به دهان شما برسد می تواند شما را به شدت بیمار کند. مواد غیر خوراکی نیز می توانند حاوی افزودنی های پنهان باشند.

4. روش های زیبایی طبیعی مقرون به صرفه است

در نگاه اول شاید استفاده از یک ماسک مو یا مرطوب نماینده دست ساز نسبت به کرم های برند مقرون به صرفه تر به نظر برسد، اما همواره این طور نیست. البته اگر گاهی به جای استفاده از روتین پوستی خود از روش های طبیعی زیبایی بهره ببرید در هزینه های شما کمی صرفه جویی گردد. بعلاوه گاهی آسیب های ناشی از مواد طبیعی می تواند باعث هزینه های زیاد درمان گردد.

5. محصولات طبیعی برای محیط زیست بهتر هستند

اگر می خواهید جوش های سر سیاه را از بین ببرید یا موخوره مو های خود درمان کنید، ممکن است به نظر برسد که روش های طبیعی زیبایی برای محیط زیست امن تر هستند. اما بهتر است بدانید راهکار های زیبایی طبیعی در مقایسه با محصولات موجود در فروشگاه ها برای محیط زیست بهتر نیستند. برای مثال برای درست کردن ماسک ها و کرم های طبیعی حتماً از پلاستیک و ظروف یک بار مصرف استفاده خواهید کرد. اگر محصولی که درست می کنید حاوی چندین ماده باشد، ممکن است به بسته بندی و منابع بیشتری نسبت به یک محصول آماده احتیاج داشته باشید. یک مقاله تحقیقاتی در سال 2020 منتشر شد که استدلال کرد که روغن نارگیل (که در مرطوب نماینده های پوست و ماسک های موی خانگی استفاده می گردد) بیش از هر روغن دیگری حیوانات و گیاهان را تهدید می نماید. همینطور فراوری قهوه که یک اسکراب طبیعی است، کربن بیشتری نسبت به گوشت آزاد می نماید. بنابراین مواد طبیعی لزوماً برای طبیعت بی ضرر نیستند.

6. از روش های طبیعی زیبایی باید اجتناب کرد

حقایق گفته شده در خصوص روش های زیبایی طبیعی ممکن است باعث گردد که از این روش ها استفاده نکنید. با این حال با توجه به پوست و احتیاجی که دارید می توانید با احتیاط از درمان های خانگی بهره ببرید. بعضی از محصولات طبیعی را می توانید در روتین پوستی خود قرار دهید. برای استفاده از ماسک ها و کرم های طبیعی در ابتدا نوع پوست خود را بشناسید و قبل از امتحان مواد تازه حتماً آن را تست کنید. بعلاوه قبل از استفاده از مواد طبیعی در خصوص ترکیبات آن تحقیق کنید.

کلام آخر

همه ما تا به حال حتماً از ماسک ها و اسکراب های طبیعی استفاده نموده ایم. اما قبل از استفاده از این مواد طبیعی بهتر است نوع پوست خود را بشناسید، در خصوص آن تحقیق کنید و آن را در قسمتی از پوست تست کنید. زیرا روش های طبیعی زیبایی گاهی اوقات آسیب های جدی به پوست وارد می نمایند و باید برای درمان این مسائل هزینه های زیادی را خرج کنید.

منبع: glam

منبع: دیجیکالا مگ

به "آیا درمان های طبیعی و خانگی واقعا برای پوست بی ضرر هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا درمان های طبیعی و خانگی واقعا برای پوست بی ضرر هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید