اعزام زائران ایرانی به سوریه منوط به تضمین امنیت

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس سازمان حج و زیارت گفت: تا زمانی که امنیت زائران ایرانی از سوی مسئولان سوریه تضمین نگردد، اعزام زائران به سوریه شروع نمی گردد.

اعزام زائران ایرانی به سوریه منوط به تضمین امنیت

به گزارش گروه رسانه های وبلاگ طفره، علیرضا رشیدیان در تبادل نظر با مهر، درباره اعزام زائران ایرانی به سوریه گفت: مهمترین موضوع در سوریه بحث امنیت زائران ایرانی است تا زمانی که هنوز عملیات های نظامی در قسمت شمال دمشق و مناطق دیگر در حال اجرا است، این نگرانی وجود دارد که تروریست ها برای زائران ما که بی دفاع ترین و مظلوم ترین قشر هستند مسئله ای ایجاد نمایند.

وی ادامه داد: تا زمانی که مسئولان امنیتی سوریه تضمین کامل و جامعی را برای سفر زایران به ما ندهند، نسبت به اعزام ها اقدام نمی کنیم.

رئیس سازمان حج و زیارت توضیح داد: البته در سفری که با معاون اول رئیس جمهور به سوریه داشتیم، آنجا مسئولین سوریه اعلام کردند که این تضمین را برای سفر امن زائران ایرانی دارند اما مسئولان امنیتی خودمان با توجه به عملیات های نظامی که در خاک سوریه در حال وقوع بود، توصیه کردند که برای شروع اعزام های زائران به سوریه عجله نکنیم.

رشیدیان از برنامه ریزی برای سفر زائران به سوریه اطلاع داد و گفت: با اینکه مذاکرات لازم با هتل ها صورت گرفته و سیستم حمل و نقل و تدارکات و تغذیه را مهیا نموده ایم و دفتر نمایندگی سازمان حج در سوریه نیز آماده شده است اما به دلیل نکته ای که مسئولان امنیتی کشورمان گفته اند، تأمل نموده ایم و امیدواریم اگر تغییر جدی در مورد امنیت زائرین ما اتفاق افتاده باشد و امنیت ما تأمین گردد، سفر را شروع کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "اعزام زائران ایرانی به سوریه منوط به تضمین امنیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام زائران ایرانی به سوریه منوط به تضمین امنیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید