تا اوایل سال 2023 منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل نباشید

به گزارش وبلاگ طفره، تا به امروز گزارش های زیادی منتشر شد مبنی بر این موضوع که اپل روی هدست واقعیت ترکیبی خود کار می نماید. اما نکته جالب اینجاست که هنوز تاریخ دقیق معرفی این محصول به وسیله اپل معین نشده است. در حالی که بعضی تحلیلگران معتقد بودند که هدست واقعیت ترکیبی اپل اواخر سال 2022 رونمایی می گردد، اما تحلیلگر معروف شرکت Haitong International Securities یعنی جف پو می گوید ممکن است ما تا اوایل سال 2023 شاهد رونمایی از این محصول اپل نباشیم.

تا اوایل سال 2023 منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل نباشید

در گزارشی که به وسیله وب سایت 9to5mac منتشر شد، جف پو اشاره می نماید که عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سه ماهه اول سال 2023 تأخیر خواهد داشت. این تحلیلگر بعلاوه بر این باور است که غول فناوری آمریکایی در سال اول عرضه چیزی بین 1 میلیون تا 1.5 میلیون از این محصول را به فروش خواهد رساند. این گزارش در ادامه بیان می نماید که تراشه های اختصاصی اپل که قرار است در این محصولات استفاده گردد، یکی از چیزهایی است که رجحان این هدست ها را در مقابل سایر محصولات مشابه شرکت های دیگر رقم خواهد زد.

اوایل امسال تحلیلگر معروف اپل یعنی مینگ چی کو خاطرنشان کرد که هدست واقعیت ترکیبی این شرکت اواخر سال 2022 با قابلیت هایی محدودی معرفی می گردد. به تازگی هم مارک گورمن روزنامه نگار معروف بلومبرگ در گزارش خود به این موضوع اشاره نمود که این محصول تازه اپل غیرممکن است که در کنفرانس WWDC 2022 ماه ژوئن معرفی گردد. وی زمان رونمایی از هدست اپل را پاییز 2022 تا تابستان 2023 تخمین زده است.

همان طور که در ابتدای خبر به آن اشاره نمودیم، این روز ها خبر ها و شایعه های زیادی درباره هدست واقعیت مجازی و ترکیبی اپل در فضای مجازی منتشر می گردد. باید خاطر نشان کرد که هدست واقعیت ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) استفاده می نماید. واقعیت افزوده داده ها را بالای تصاویر واقعی قرار می دهد. به عنوان مثال، مسیرهای پیاده روی AR با نمای زنده در گوگل مپس از دوربین جلوی تلفن شما برای نشان دادن جایی که در حال حاضر هستید استفاده می نماید و سطحی از جهت های ناوبری به همراه نام مکان های دیدنی در بالای آن قرار می گیرد. طبعیتا هرچقدر کیفیت هدست و تکنولوژی های مرتبط با آن و البته سخت افزار استفاده شده همراه هدست بالاتر باشد، به شکل بهتر و کامل تری این فناوری به وسیله کاربر لمس می گردد.

پیش تر گزارشی منتشر شد مبنی بر اینکه اپل تست های فراوری هدست واقعیت ترکیبی خود را تمام نموده است. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از تأمین کنندگان این محصولات شرکت اپل، این هدست ها مرحله دوم آزمایشات معتبر مهندسی خود را به خاتمه رسانده اند تا اطمینان حاصل گردد که نمونه های اولیه این محصولات اهداف و مشخصات طراحی مد نظر اپل را برآورده می سازند. به گفته کو، هدست AR/VR اپل از همان آداپتور برق 96 واتی USB-C استفاده خواهد نمود که همراه با مک بوک پرو 14 اینچی ارائه شده است. کو بعلاوه تأکید نموده که هدست اپل به دو پردازنده شامل یک تراشه 5 نانومتری و یک تراشه 4 نانومتری مجهز خواهد شد که هر کدام به وسیله شرکت TSMC ساخته می شوند. در آبان ماه، این تحلیلگر معروف اپل خاطرنشان کرد که پردازنده رده بالاتر این هدست قدرت محاسباتی در سطح تراشه M1 برای مک خواهد داشت، در حالی که پردازنده ضعیف تر جنبه های مربوط به سنسور هدست را مدیریت می نماید.

طبق گزارشی از وب سایت The Information که ادعا می نماید نمونه اولیه این دستگاه را دیده اند، با این قیمت خریداران یک هدست با حداقل 15 دوربین دریافت خواهند کرد. این دوربین ها برای جمع آوری داده ها و ردیابی حرکات چشم کاربر استفاده خواهند شد. پیش تر گورمن اشاره نموده بود که هدست واقعیت ترکیبی اپل گران قیمت خواهد بود. اگرچه تحلیلگران پیش بینی می کردند این محصول حدود 3000 دلار قیمت داشته باشد، روزنامه نگار بلومبرگ در تازهترین نسخه خبرنامه Power On خود می گوید که اپل درباره قیمت بالای 2000 دلار این هدست ها صحبت نموده است.

باید خاطر نشان کنیم اولین هدست واقعیت افزوده اپل با وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می گردد. غول فناوری آمریکایی بعلاوه روی نسل دوم این هدست ها کار می نماید که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و احتمالا در سال 2024 به دست کاربران می رسد. باید دید در روزهای آینده چه اخباری در این زمینه منتشر می گردد.

منبع: 9to5mac

منبع: دیجیکالا مگ

به "تا اوایل سال 2023 منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل نباشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا اوایل سال 2023 منتظر معرفی هدست واقعیت ترکیبی اپل نباشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید