چاپ 3 بعدی شیشه توسط محققان ام آی تی

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا نوشت: با کوشش محققان موسسه فناوری ماساچوست، فناوری چاپ سه بعدی در حال گسترش به دنیای ریخته گری شیشه است.

چاپ 3 بعدی شیشه توسط محققان ام آی تی

دنیای چاپ سه بعدی روز به روز در حال گسترش است و اکنون به لطف محققان موسسه فناوری ماساچوست(MIT)، چاپ سه بعدی به دنیا شیشه ای قدم می گذارد. باور کنید یا نه، شیشه مذاب آخرین بخش از چاپ سه بعدی است که محققان MIT معتقدند دنیا را متحول خواهد نمود. چیکارا اینامورا، مایکل استرن، دانیل لیزاردو، پیتر هوک و نری اوکسمن محققانی هستند که این روش را توسعه داده و ابداع نموده اند و نتایج خود را در مجله 3D Printing and Additive Manufacturing منتشر نموده اند.

سیستم ایجاد شده توسط این محققان نه تنها کنترل مواد داغ شیشه را فراهم می نماید، بلکه یک محصول نهایی بی نقص نیز فراوری می نماید. ترکیب روش فراوری افزودنی با شیشه های مذاب، یک مسیر بالقوه را برای فراوری هندسه های بسیار پیچیده و اشیای سفارشی طراحی شده ایجاد می نماید، در حالی که شفافیت نوری و پایداری شیمیایی که در فرآیندهای فراوری سنتی امکان پذیر است حفظ می نماید.

محققان این چاپگر جدید را G3DP2 نام گذاشته اند.

اما این چاپگر چه کاری انجام می دهد؟

چاپگر G3DP2 یک پلتفرم جدید برای شیشه های مذاب است که سیستم کنترل حرارتی دیجیتال را با سیستم کنترل حرکت چهار محوره، همراه با معرفی قابلیت های فراوری در مقیاس صنعتی با افزایش میزان فراوری و ارائه محصول قابل اطمینان ترکیب می نماید. اساسا این چاپگر یک ابرچاپگر سه بعدی است که غیرقابل تصور است. محققان MIT معتقدند که این چاپگر سه بعدی برای اولین بار شفافیت مطلوبی را برای ایجاد چاپ شیشه با کیفیت بالا ارائه می دهد.

آنها می گویند ذرات سیلیکات شیشه در رزین به حالت تعلیق درمی آیند و این اجازه می دهد تا آن را پس از حذف رزین به اشکال هندسی پیچیده دربیاورد. به گفته محققان، این روش برای ساخت قطعات کوچک و بسیار دقیق مانند ریزسیال ها و قطعات نوری مناسب است، زیرا که دقت بالا و شفافیت نوری را در اختیار قرار می دهد. این پروژه دارای دو هدف است: 1) ایجاد یک چاپگر سه بعدی در مقیاس صنعتی و 2) ساخت یک ساختار شیشه ای مناسب برای چاپگر سه بعدی که قادر به برآورده کردن انتظارات سیستم جدید در فراوری صنعتی باشد.

چاپگر G3DP2 با استفاده از یک جعبه بسته و گرم برای نگه داشتن شیشه ذوب شده و یک کنترل حرارتی برای چاپ کار می نماید. سپس درست مثل یک چاپگر سه بعدی معمولی، یک صفحه به سمت پایین حرکت می نماید تا چاپ انجام گردد. محققان معتقدند که این نوآوری می تواند برای ساخت دکوراسیون و یا ساخت و ساز ساختمان استفاده گردد. در نهایت، این چاپگر سه بعدی می تواند تجاری گردد و به مردم یاری کند تا چیزهای بیشتری نسبت به همیشه بسازند.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "چاپ 3 بعدی شیشه توسط محققان ام آی تی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاپ 3 بعدی شیشه توسط محققان ام آی تی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید