گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر

به گزارش وبلاگ طفره، در استان مازندران هر روستا، یک قطعه از بهشت زمینی محسوب می گردد که نظیر آن را هیچ جای دیگر نخواهید دید. یکی از این منطقه ها شگفت انگیز روستای گرسماسر است که با کوه ها، چشمه ها، جنگل و مراتع فوق العاده اش چشم هر بیننده ای را به خود جذب می نماید.

گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر

وبلاگ طفره | سرویس گردشگری - گرسماسر یکی از زیباترین روستاهای شهرستان رامسر در استان مازندران است که به داشتن طبیعتی زیبا، شگفت انگیز و فوق العاده برای روزهای گرم سال معروف است. این روستا در فاصله 50 کیلومتری سمت غربی شهرستان رامسر قرار گرفته و در ارتفاع حدود 2000 متری از سطح دریا واقع شده است. گرسماسر از شمال به رشته کوه البرز و از غرب و شرق به روستاهای رستم سر و بزشی محله متصل است. قدمت این روستا به هزاران سال قبل بازمی گردد و گواه آن قلعه بسیار قدیمی در روستا است که به دوران حکومت اسماعیلیه بازمی گردد و از تاریخ طولانی زندگی در این منطقه حکایت دارد.

از جهتهای منتهی به روستای ییلاقی گرسماسر می توان به جاده رویایی درون جنگل دالخانی اشاره نمود. اگر از سمت تنکابن به سمت رامسر حرکت کنید بعد از عبور از شهر شیرود، تابلوهای ورودی دهستان جنت رودبار و دالخانی را خواهید دید. به درون جاده رفته و از زیبایی های بینظیر آن استفاده کنید. بی شک جاده جنگل دالخانی یکی از زیباترین نقاط ایران است. در انتهای جنگل سمت راست، جهتی به سمت روستای گرسماسر تعبیه شده که با شیب نسبتا زیادی همراه است. با رسیدن به روستای گرسماسر می توان لذت تماشا دریای ابر را تجربه کرد.

از جمله ویژگی های این روستا وجود کوهستان دزکول در آن است، اگر شما پیروز به صعود به بالای دزکول شوید می توانید تمامی منطقه رامسر و تنکابن را زیر پای خود ببینید که بی شک یکی از مجذوب نمایندهیت های حضور در منطقه گرسماسر است. از دیگر ارتفاعات این منطقه که برای کوه نوردان مجذوب نماینده است، کوه لپاسر و زین پشت است که بسیار زیبا هستند، صدای رودهای کوچک و چشمه هایی که از لابلای سنگ های این ارتفاعات جاری است به همراه سرسبزی دامن آن ها دل هر گردشگری را به سمت خود می کشاند. از معروف ترین این چشمه ها می توان به راد کنار، چهار پیچ رستم سرو پولاد اشاره نمود. بعلاوه مهم ترین ویژگی های گرسماسر این است که در جهت صعود کوه نوردان به سماموس قرار گرفته است، سماموس بلندترین قله استان گیلان است که بیش از 3600 متر ارتفاع دارد و از جهتهای مختلفی از جمله گرسماسر می توان به آن دسترسی داشت.

حدود 3000 نفر در روستای گرسماسر ساکن اند که بیشتر آن ها به کشاورزی و دامپروری مشغول هستند؛ بعلاوه به علت وجود مراتع فوق العاده فراوان و مناسب در این منطقه، شاهد رشد خدادادی گیاهان مفید و دارویی بوده که مردمان محلی هم از آن ها غافل نشده اند و سعی می نمایند با جمع آوری این گیاهان و فروش به گردشگران و بازارهای محلی از آن کسب عایدی نمایند. مراسمات محلی مردم منطقه از جمله عروسی ها و آیین های مذهبی، لباس های محلی، فرهنگ، زبان و صنایع دستی آن ها چیزی است که به مجذوب نمایندهیت حضور شما در این روستای خوش آب و هوا اضافه خواهد نمود.

یکی از مجذوب نمایندهیت های گرسماسر همین روستایی بودن آن است. قدم زدن در کوچه پس کوچه های ناهموار، وزیدن باد خنک و لذت بردن از شرایط خاصی که ما هیچ گاه در زندگی شهری آن را حس نمی کنیم اتفاقی فوق العاده مجذوب نماینده است که می تواند تجربه ای تکرار نشدنی در زندگی برایتان رقم بزند. خانه هایی که با مصالح قدیمی، خشتی، گلی و … ساخته شده است و پنجره هایشان به سمت دشت ها و جنگل باز می گردد، خانه هایی که بوی صفا و صمیمیتش از دیوارهای قدیمی آن به مشام می رسد و کار دل کندن از آن را برای شما بسیار سخت می نماید. شما می توانید چند شبی در این خانه ها اقامت داشته باشید و حس بی نظیری از بودن در دل طبیعت و تاریخ کهن ایران زمین به شما دست خواهد داد که وصف ناشدنی است.

از دیگر تماشای های روستای گرسماسر می توان به چشمه های آب معدنی آن اشاره نمود. بعلاوه شما در صورت بودن در این روستا بهتر است از قلعه تاریخی گرزمان سر هم بازدیدی داشته باشد. بعلاوه می توانید به بقعه امام زاده رستم بروید. برای پیدا کردن این اماکن کافی است که از روستاییان نشانی آن را جویا شوید.

چطور به گرسماسر برویم؟

پس اگر شما هم علاقه مند به بازدید و بودن در مجذوب نماینده ترین بخش های طبیعی ایران هستید، پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان تجهیزات خود را آماده کنید و به سمت گرسماسر راه بیفتید. برای رسیدن به این روستای زیبا باید ابتدا به رامسر در استان مازندران بروید. بعد از میدان سیمرغ این شهر به سمت هریس حرکت کنید، سپس به تابلوهای گرمساسر خواهید رسید که جهت را تا آخر برای شما معین می نماید. شما 50 کیلومتر را باید در حدود یک ساعت و نیم در جاده ای فوق العاده زیبا و سرسبز طی کنید تا به گرمساسر برسید.

منبع: setare.com

به "گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر" امتیاز دهید

1 کاربر به "گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسماسر، ییلاق خوش آب و هوای رامسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید