افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ طفره، نشست مجموعه های فعال در حوزه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دفتر ملی گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی به منظور افزایش همکاری ها بین دو طرف برگزار گردید.

افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه گیاهان دارویی

به گزارش وبلاگ طفره، این نشست با حضور دکتر پورعابدی، معاون پژوهش و فناوری جهاددانشگاهی، دکتر یزدانی، مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، روسای سازمان های فعال در حوزه گیاهان دارویی جهاددانشگاهی و دکتر زینلی، مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی، در محل دفتر مرکزی جهاددانشگاهی برگزار گردید.

در این نشست، توانمندی ها و دستاوردهای بالقوه و بالفعل گیاهان دارویی در مجموعه جهاددانشگاهی کشور معرفی گردید و دکتر پورعابدی با اشاره به ظرفیت های مناسب جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی، اعطای ماموریت های ویژه و تعیین به این نهاد را خواهان شد.

در ادامه دکتر زینلی، ضمن اعلام حمایت از فعالیت های جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی، اظهار کرد: این حمایت ها در زمینه فراوری نشاء گواهی شده، خرید ژرم پلاسم های مورد احتیاج از جمله رازک و ایجاد سامانه مدیریت زنجیره ارزش گیاهان دارویی از واحدهای استانی و نیز تخصیص اعتبارات مادی و معنوی در قالب یارانه فراوری نشاء و تسهیلات ارزان قیمت، صورت می پذیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، وی با اشاره به حمایت از فرآوری فراوریشده از گیاهان عناب و زرشک اعلام کرد: درخواست های جهاددانشگاهی را به وزیر جهادکشاورزی انعکاس می دهیم و نشست های بعدی را برای پیگیری موضوعات مطرح شده تا به دست آوردن نتیجه، دنبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه گیاهان دارویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعاملات جهاددانشگاهی و وزارت جهادکشاورزی در حوزه گیاهان دارویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید