رابطه محوری در برنامه های ورزشی تلویزیونی

به گزارش وبلاگ طفره، یک گزارشگر ورزشی باسابقه با اشاره به حاکم بودن رابطه در برخی برنامه های تلویزیونی گفت: اگر برنامه های مختلف ورزشی را ببینید، متوجه خواهید شد که یک مهمان چندبار در هفته یا ماه در یک برنامه حضور پیدا می نماید؛ اسم این اتفاق، رابطه است و بسیاری از مجریان هم با رابطه در برنامه ها حضور پیدا می نمایند و اجرا را برعهده می گیرند.

رابطه محوری در برنامه های ورزشی تلویزیونی

جواد محتشمیان - گزارشگر ورزشی - در گفت وگو با وبلاگ طفره با اشاره به مطالب بالا ادامه داد: مدیران شبکه ها و مسؤولان باید نسبت به موضوع رابطه شناخت و آگاهی داشته باشند. البته مدیران زمانی هم که این مساله را می فهمند، انگار برایشان اهمیتی ندارد.

این گزارشگر ورزشی باسابقه با اشاره به مجریان ورزشی و گزارشگرانی که در رسانه فعالیت می نمایند، بیان نمود: انتخاب مجری و گزارشگر به مدیریت هر شبکه مربوط می گردد. زمانی مسؤول ورزش سازمان برای انتخاب گزارشگران تدبیر و برنامه هایی داشتند که از افراد آزمون می گرفتند. برای مثال شبکه سه سیما آزمونی برگزار می کرد و افرادی که توانایی داشتند، با توجه به تست های متفاوتی که از آن ها گرفته می شد، یک نفرشان انتخاب می شد.

او ادامه داد: نکته ای که اهمیت دارد این است که وقتی میکروفون در دسترس فردی واقع شده است و همان زمان اتفاقی رخ می دهد، توانایی فرد برای تجزیه و تحلیل آن رخداد اهمیت دارد. اگر فردی هم از تمام فیلترها رد شده و توانایی داشته باشد که یک برنامه را به خوبی روی آنتن ببرد اما یک اتفاق می تواند روی روان فرد اثر بگذارد و آن فرد نتواند آن لحظه را خوب مدیریت کند. در واقع برنامه پخش مستقیم را نمی توانیم پیش بینی کنیم که چند لحظه دیگر چه اتفاقی می افتد.

این گزارشگر ورزشی باسابقه بااشاره به ویژگی های یک گزارشگر و مجری ورزشی اظهار کرد: این فرد باید مدیریت، اشراف به اطلاعات و قوانین داشته باشد و جامعه خود را بشناسد. همچنین بداند که آن حرفی که می زند چه تاوانی دارد و چه بازخوردی در جامعه به وجود می آید. بنابراین کار گزارشگری و اجرا راحت نیست و باید زمان بگذرد تا افراد در موقعیت های مختلف صندلی خود را حفظ نمایند.

محتشمیان ادامه داد: اگر این ظرفیت را در همه رشته ها در اختیار همه قرار دهیم، یعنی بگوییم می توانید آزمون بدهید و مراحلی را بگذرانید، مطمئنا اتفاق خوبی می افتد. اگر قرار است فردی درباره رشته ورزشی والیبال صحبت کند، باید کسی باشد که همه مراحل علمی را پشت سر گذاشته باشد و به فیزیولوژی، آناتومی، قوانین و شخصیت ها اشراف داشته و ورزشی باشد. زیرا این برنامه ها از همه اقشار و شغل های مختلف بیننده دارد. در واقع انتخاب این نوع افراد به نفع سازمان هم است.

او توضیح داد: برای مثال برخی از گزارشگران و مجریان ورزشی گاهی در گزارش بازی، شهر خود را تمجید می نمایند و انگار شهرهای دیگر جزو ایران نیستند. گزارشگر و مجری ورزشی که در تلویزیون حضور دارد باید بی طرف باشند اما زمانی که مساله ملی مطرح است، نسبت به جامعه حساسیت داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رابطه محوری در برنامه های ورزشی تلویزیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رابطه محوری در برنامه های ورزشی تلویزیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید