سد مجن با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

به گزارش وبلاگ طفره، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان از افتتاح سد مجن و بازدید وزیر از چند پروژه در سفر امروز اردکانیان به شرق استان اطلاع داد.

سد مجن با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

ایرج حیدریان در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ طفره، در حاشیه آیین افتتاح این سد، با بیان این که بعد از حضور وزیر در گرمسار و شاهرود، دکتر اردکانیان در دامغان و سمنان نیز حضور می یابد، اظهار کرد: افتتاح و بازدید از چند پروژه تأمین آب در استان سمنان از مهم ترین اهداف سفر دکتر اردکانیان، وزیر نیرو به استان سمنان است.

وی ادامه داد: افتتاح سد مجن شاهرود، بازدید از خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار، بازدید از روند احداث سد روزیه و سد فینسک در شهرستان مهدیشهر از جمله برنامه های دکتر اردکانیان در سفر به استان سمنان بوده است.

حیدریان اضافه نمود: عملیات ساخت سد مجن شاهرود با هدف کنترل آب رودخانه مجن جهت برطرف کمبود آب اراضی پایین دست به میزان 4.75 میلیون متر مکعب درسال از سال 1388 شروع گردیده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان با بیان این که اعتبار هزینه گردیده برای ساخت این سد تا کنون 287 میلیارد ریال بوده است، ادامه داد: سد مجن شاهرود، سد خاکی با عرصه رسی با طول تاج 273 متر و عرض تاج 8 متر و ارتفاع 38 متر است، ظرفیت حجم مخزنی 3.47 میلیون متر مکعب در سال و حجم آب قابل تنظیم نیز 4.75 میلیون متر مکعب در سال است.

حیدریان افزود: وزیر نیرو در سفر به گرمسار علاوه بر افتتاح چند پروژه شرکت برق استان، در حوزه شرکت آب منطقه ای نیز از خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار که از سال 93 کلنگ زنی گردیده است بازدید کرد، قرارداد این پروژه شامل تأمین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد گردیده است که با سرمایه اولیه 2350 میلیارد ریال شروع گردیده است.

وی طول خط انتقال آب سیمین دشت به گرمسار را 42 کیلومتر مطرح نمود و گفت: هدف از اجرای این پروژه تأمین بخشی از احتیاج آب شرب و صنعت شهرستان های گرمسار و آرادان و شهر ایوانکی به میزان 21.06 میلیون متر مکعب در سال است که تا امروز 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای سمنان گفت: وزیر نیرو در سفر امروز خود به استان سمنان، بعدازظهر از روند احداث سد روزیه در شهرستان مهدیشهر نیز بازدید خواهد نمود، قرارداد تأمین مالی، احداث، بهره برداری و انتقال به روش BOT خرید تضمینی آب با سرمایه گذاری بخش خصوصی منعقد گردیده است، و سرمایه اولیه احداث سد روزیه نیز 670 میلیارد ریال است.

حیدریان افزود: سد فینسک در شهرستان مهدیشهر نیز به عنوان یک طرح مطالعاتی در حال اجراست که وزیر نیرو در سفر به استان سمنان از منطقه احداث سد نیز بازدید خواهند داشت.

وی اضافه نمود: هدف از احداث سد فینسک، تنظیم و کنترل سیلاب های رودخانه سفیدرود به میزان 10.37 میلیون متر مکعب در سال به منظور تأمین بخشی از احتیاج آب شرب شهرستان های سمنان و مهدیشهر به میزان 7.5 میلیون متر مکعب در سال است.

وی اضافه نمود: دکتر اردکانیان، وزیر نیرو هم چنین در انتها سفر به استان سمنان با حضور در جلسه شورای اداری و حفاظت از منابع آب استان سمنان به آنالیز پروژه های تأمین آب و انتقال آب در استان سمنان خواهند پرداخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سد مجن با حضور وزیر نیرو افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سد مجن با حضور وزیر نیرو افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید