شاهین طبع: بازیکنانی که تیم ملی را قابل دانسته اند به اردو آمده اند، تصمیمات من به صلاح بسکتبال است

به گزارش وبلاگ طفره، شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: من را پدر خانواده تیم ملی در نظر بگیرید و اگر تصمیمی می گیرم به صلاح همه مربیان و بسکتبال ایران است و غلط نیست.

شاهین طبع: بازیکنانی که تیم ملی را قابل دانسته اند به اردو آمده اند، تصمیمات من به صلاح بسکتبال است

به گزارش وبلاگ طفره، مهران شاهین طبع، سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران در تمرین روز گذشته این تیم پیش از اعزام به پنجره پنجم مسابقات انتخابی جام جهانی 2019 چین گفت: مسابقات انتخابی جام جهانی در سال 2019 به شکل جدیدی برگزار می گردد و این نخستین تجربه ماست. این مسابقات انتخابی حدود یک سال طول می کشد که هم ما و هم حریفان از امتیاز میزبانی خود استفاده نموده و خواهیم کرد. کار ساده ای پیش روی ما نیست و تیم هایی که مستحق حضور در جام جهانی باشند در این مسابقات حضور خواهند داشت.

شاهین طبع در مورد عدم حضور برخی ملی پوشان مطرح مثل حامد حدادی، صمد نیکخواه و ارسلان کاظمی در تیم ملی توضیح داد: یک نفر به عنوان سرمربی در حال خدمت کردن به مملکت خود است و سعی می نماید از همه ظرفیت های موجود استفاده کند. شاید صحبت های قبلی من باعث شده تا برخی بازیکنان یا مدیران دلگیر شوند ولی ما در کوشش هستیم تا از حضور همه بازیکنان ممکن و بازیکنان شاغل در خارج از کشور که پدر یا مادر ایرانی دارند در تورنمنت های دوستانه و مسابقات پیش رو، استفاده کنیم تا تیم ملی ایران تقویت گردد. حریفان ما نیز از همین روش استفاده می نمایند.

او ادامه داد: مسابقات انتخابی جهانی و المپیک در حال حاضر مثل گذشته نیست که در عرض یک هفته تمام گردد و احتمال بهره بردن از شانس و استفاده از موقعیت های آنی از دست رفته است. بازیکنانی که به آنها اشاره شد، سال های متمادی برای تیم ملی زحمت کشیدند. پرسابقه ترین بازیکنان آسیا، ایرانی هستند که افتخارات زیادی برای تیم ملی کسب نموده اند. نمی توان زحمات آنها را نادیده گرفت.

شاهین طبع گفت: در بعضی مواقع این بازیکنان نمی توانند در اختیار تیم ملی باشند. کادر فنی و فدراسیون این قضیه خیلی بیشتر درک می نماید و اعلام رسمی دلایل عدم حضور آنها در تیم ملی لازم نیست چون این دعوت نشدن، موقتی است و ممکن است در مقطع بعدی به تیم دعوت شوند. من خیلی نمی توانم راجع به این مسائل شرح دهم ولی باید بگویم که بسکتبال ما مدیون این بازیکنان است و ما روزهای خوبی را با آنها سپری کردیم.

سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: من نمی خواهم از شخص خاصی نام ببرم ولی برای مثال اصغر کاردوست که در اردوی فعلی نیست، 2 هفته قبل، عمل جراحی مینیسک زانو داشته است. ما او را دعوت کردیم ولی ایشان اعلام کردند که نمی توانند در اردو حاضر باشند. خواهش من این است که این گونه مسائل با اطلاعات بیشتری منتشر گردد چون ما نیز از نقدها رسانه ها استفاده می کنیم.

وی توضیح داد: برخی مسائل مربوط به درون تیم و خانواده بسکتبال است. جامعه ما به لحاظ اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، پذیرای برخی مسائلی که در یکی دو ماه گذشته در مورد تیم ملی مطرح شده، نیست. مردم دوست دارند که در تیم ملی همبستگی را ببینند و توقع پرداختن به حاشیه ها توسط ملی پوشان و مربیان و فدراسیون ها را ندارند. ما دوست نداریم مسائل خود را برای مردمی مطرح کنیم که خودشان به اندازه کافی مشکل دارند.

او گفت: در برخی پست ها بازیکنانی حضور دارند که ممکن است اولویت داشته باشند و این بدان معنی نیست که بازیکنان دعوت نشده، صلاحیت نداشته اند. این مسائل به کادر فنی مربوط است و من صلاح نمی بینم که بیشتر از این باز گردد. 20 بازیکن به اردوی تیم ملی بسکتبال دعوت شدند

شاهین طبع در مورد اینکه حامد حدادی به صورت انفرادی در کیش در حال تمرین است گفت: بازیکنانی که تیم ملی را قابل دانسته اند به اردو آمده اند و من از اینکه آنها در اردو شرکت ننموده اند، اطلاع خاصی ندارم و دخالتی در آن نمی کنم. آنها به اندازه کافی برای کشورشان زحمت کشیده اند و شما به آنها حق بدهید که در در برخی مقاطع به دلایل شخصی در اردو نباشند. من در حال حاضر در مورد بازیکنانی می توانم تصمیم گیری کنم که در زمین هستند و تصمیم گیری در مورد کسانی که در اردو نیستند بر عهده من نیست.

وی گفت: با توجه به توانمندی بازیکنان موجود، من صلاح دیدم که بازیکنان موجود در خدمت تیم ملی باشند. بازیکنی که در حال حاضر در اردوی تیم ملی است، نمی تواند در شبکه اجتماعی فعالیت داشت باشد و نه می تواند علیه فدراسیون و کادر فنی مصاحبه کند. بازیکنی که بیرون از تیم ملی استوری می گذارد، مسئولیتش بر عهده من نیست. من نظر شخصی خود را نمی توانم در این مورد اعمال کنم.

شاهین طبع در مورد آرون گرامی پور گفت: فدراسیون با جدیت و سماجت به دنبال کارهای بازیکنانی است که می توانند به تیم ملی یاری نمایند. ما پیش از این هم بازیکنان دو ملیتی داشتیم که البته کیفیت آنها از بازیکنان خودمان پایین تر بوده است. گرامی پور حدود 3 روز پیش از ناحیه پاشنه پا آسیب دیده و قرار است به ما اعلام کند که می تواند برای تیم ملی بازی کند یا خیر. او به خاطر خدمت سربازی، نمی تواند به ایران بیاید و تصمیم ما این است که از او در بازی های دوستانه قطر استفاده کنیم و اگر نظر کادر فنی را جلب کرد، او را به استرالیا و فیلیپین ببریم.

وی گفت: در مورد دعوت مجدد از بازیکنان غایب در اردوی فعلی، بعداً تصمیم می گیریم. 12 بازیکن نهایی نیز امروز پس از مشورت با همکارانم اعلام خواهند شد.

شاهین طبع در خاتمه در مورد عدم دعوت ارسلان کاظمی به تیم ملی گفت: من را پدر خانواده تیم ملی در نظر بگیرید و اگر تصمیمی می گیرم به صلاح همه مربیان و بسکتبال ایران است و غلط نیست. ارسلان بازیکن شایسته ای است و خواهش می کنم بیش از این بحث را به درازا نکشانید. من به همه آنها احترام می گذارم و سوء نیتی در کار نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "شاهین طبع: بازیکنانی که تیم ملی را قابل دانسته اند به اردو آمده اند، تصمیمات من به صلاح بسکتبال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاهین طبع: بازیکنانی که تیم ملی را قابل دانسته اند به اردو آمده اند، تصمیمات من به صلاح بسکتبال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید