شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف

به گزارش وبلاگ طفره، زنان باید تمام انواع میوه و سبزیجات را در رژیم غذایی شان بگنجانند. تغییرات بیولوژیکی زیادی در سنین مختلف در زنان روی می دهد. از اینرو فراوانی مصرف مواد مغذی بسیار مهم است تا با مشکلات مرتبط با سلامت روبرو نشوند. در ادامه به مواد مغذی موردنیاز زنان در سنین مختلف اشاره می گردد.

شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف

آهن

آهن به انتقال اکسیژن از ریه ها به تمام نقاط بدن کمک می نماید. بعد از آغاز هر بار عادت ماهانه، زنان آهن زیادی را در هر ماه از دست می دهند. فقدان آهن منجر به آنمی یا کم خونی می گردد. متخصصان توصیه می نمایند دختران باید قبل از آغاز عادت ماهانه هر روز 8 mg آهن و بعد از آغاز آن، حدود 15 mg آهن مصرف نمایند. برخی مواد خوراکی نظیر بادام هندی، سبزیجات پربرگ، عدس، لوبیا، ماهی تُن و غلات کامل سرشار از آهن هستند.

پروتئین کم چرب

پروتئین ها به بهبود سلامت قلب و همچنین افزایش میزان انرژی فرد کمک می نمایند. برخی مواد خوراکی سرشار از پروتئین های کم چرب هستند نظیر ماست، گوشت، شیر، محصولات لبنی کم چرب و سویا.

اسیدهای چرب امگا3

اسیدهای چرب امگا3 موجب می شوند بیماری ها و امراض از قلب دور باشند. همچنین به کاهش ریسک زایمان زودهنگام و سایر مشکلات سلامت نظیر بیماری های مزمن ریوی، بیماری های تنفسی و غیره هم منجر می شوند. مصرف روزانه mg 0.6 تا 0.8 اسیدچرب توصیه می گردد. مواد خوراکی سرشار از اسیدچرب امگا3 شامل ماهی سالمون، گردو، دانه کتان، ساردین، دانه چیا و سویا است.

کلسیم

برای حفظ سلامت استخوان ها، مصرف کلسیم لازم است. زنان با افزایش سن با کمبود کلسیم روبرو می شوند. زنان باید برای غلبه بر این مشکل ویتامین D همراه با مواد خوراکی سرشار از کلسیم مصرف نمایند. توصیه می گردد زنان بزرگسال 15 mcg ویتامین D را همراه با 1200 mg کلسیم در رژیم غذایی شان بگنجانند.

ویتامین B12

توانایی بدن زنان در جذب انواع مختلف ویتامین های مهم با افزایش سن کاهش می یابد. از اینرو زنان مسن باید مواد خوراکی سرشار از ویتامین B12 مصرف نمایند. این مواد خوراکی شامل ماهی سالمون، ماهی تُن، حلزون، غلات، تخم مرغ، شیر و پنیر است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناخت مواد مغذی ضروری برای زنان در سنین مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید