طرح قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس ارائه شد

به گزارش وبلاگ طفره، عیسی کلانتری بعد از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت محیط بانان شهید استان کرمان گفت: خانواده محیط بانان سه هزار نفر هستند که بیش از 120 نفر شهید و 300 نفر مجروح گردیده اند.

طرح قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس ارائه شد

وی اضافه کرد: سازمان محیط زیست بیش از چهار درصد شهید و 10 درصد جانباز داده است که این افراد پاسداران نسل های بعدی هستند.

رئیس سازمان محیط زیست کشوربا اشاره به اینکه قاتلان بلافاصله با همت دستگاه های امنیتی و انتظامی دستگیر گردیده اند بیان داشت: سازمان محیط زیست بخش محیط بانی اش بخش شهادت است و این سازمان تنها سازمانی است که حافظ حقوق نسل های بعدی است.

کلانتری در خصوص تصویب قانون حمایت از محیط بانان گفت: خوشبختانه قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصویب گردیده و امیدواریم که تا انتها امسال به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد.

وی اضافه کرد: محیط زیست وظیفه آتی سلامتی مردم را دارد که وظیفه بسیار سنگینی با امکانات بسیار کمی است زیرا این سازمان نباید اجازه دهد محیط، خاک و هوا آلوده گردد.

کلانتری توضیح داد: محیط بانان معادل رنجرهای قرن هستند که طی چهار سال آموزش های لازم را در خصوص جانوران، مسائل اجتماعی، مسائل جانور شناسی، ایران شناسی و... می بینند در صورتی که این افراد در پاسگاه ها فقط یک آموزش مقدماتی می بینند و ما مقصریم که این افراد را بدون هیچ آموزشی راهی پاسگاه ها می کنیم و این یک ضعف برای این سازمان است.

وی از راه اندازی دانشکده محیط بانی اطلاع داد و گفت: از وزارت علوم درخواست نموده ایم که دانشکده محیط زیست را به دانشکده محیط بانی تبدیل کند تا محیط بانان با آموزش های لازم وارد این عرصه شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "طرح قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح قانون حمایت از محیط بانان در کمیسیون قضایی مجلس ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید