ازمیر در یک نگاه

به گزارش وبلاگ طفره، ازمیر یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که علاوه بر تاریخ و فرهنگ غنی خود، توانسته با جاذبه های متعدد، هتل های لوکس و مراکز خرید فوق العاده، گردشگران زیادی را جذب خود کند.

ازمیر در یک نگاه

شهر ازمیر بر فراز یک خلیج بلند و باریک در ترکیه قرار گرفته است و از مهم ترین مقاصد در سفر به ترکیه به شمار می آید. کرانه های دریای اژه ترکیه از جمله زیباترین چشم اندازهای این شهر است. خط ساحلی باشکوهی دارد که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می نماید و مملو از باغ های زیتون، پرتگاه های سنگی و جنگل های کاج است. دانشگاه های معتبری نظیر دانشگاه صنعتی ازمیر در این شهر وجود دارد.

یکی از برجسته ترین نکات این شهر، سکونت هومر تاریخ دان و نویسنده یونانی در آن بوده است. جمعیت این شهر طبق آمار سال 2017 معادل 4٬274٬000 میلیون نفر و مساحت آن 7٬340 کیلومتر مربع بوده است. اسلام بزرگ ترین دین مردم کشور ترکیه به شمار میرود، به طوری که 99.8 درصد مردم این کشور و بعلاوه ازمیر، مسلمان هستند.

ازمیر از آب و هوای مدیترانه ای برخوردار است؛ به عبارتی تابستان هایی بلند، گرم و خشک و زمستان هایی سرد و بارانی دارد. حداکثر دمای هوا در طول زمستان به 10 تا 16 درجه سانتی گراد می رسد و در تابستان تا 40 درجه هم افزایش می یابد.

سراسر جنوب ازمیر دارای سواحل زیبای ماسه ای و آثار تاریخی متعددی از دوره های پیشین است؛ همچون شهر تاریخی اِفِسوس که یکی از بزرگ ترین مجموعه های به جای مانده از تمدن یونانیان در مدیترانه شرقی محسوب می گردد. قلعه کادیفه کاله، میدان کناک با برج ساعت معروفش، قلعه آگورا یادگار دوره امپراتوری روم، بنای آسانسور و آرامگاه هخامنشی از نقاط تفریحی و جاهای دیدنی ازمیر هستند.

مساجد ازمیر شامل سالیچی اقلو، شادیروان و کمرالتی است؛ البته حصار بزرگ ترین و قدیمی ترین مسجد ترکیه با منبر و محرابی زیبا است. پارک های این شهر نیز جزو جاذبه های آن محسوب می شوند؛ نظیر کولتور پارک، ادنان سایگون، اینسان حاکلاری، موامر اکسوی و پارک تفریحی تورگوت ازال. از موزه های این شهر می توان به موزه باستان شناسی، موزه فرهنگ شناسی، موزه آتاتورک، موزه نقاشی و مجسمه، موزه هنر و تاریخ طبیعی اشاره نمود.

برای خرید نیز می توانید به بازار کمرآلتی (Kemeralti) سر بزنید که مهم ترین، بزرگ ترین و تاریخی ترین بازار ازمیر به شمار می رود و پرطرفدارترین اجناس کمرآلتی، پوشاک، جواهرات و چرم است. معروف ترین بازارهای روز ازمیر در منطقه ها گازیِمیر، بالجوا، کارشیاکا، بوجا، و کوناک شهر بر پا می گردد که در تمام طول هفته حداقل در یکی از این منطقه ها یک بازار روز وجود دارد. مرکز خرید فروم بُرنوا، آگورا، Ege Park ایگ پارک، کوناک پیر Konak Pier، آسماچاتی، مرکز خرید لوازم صوتی و تصویری اُپتیموم از دیگر مراکز خرید ازمیر هستند.

منبع: کجارو / shortevent.com / / کجارو

به "ازمیر در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازمیر در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید