14 جاذبه توریستی برتر در تگزاس، آمریکا

به گزارش وبلاگ طفره، تگزاس، دومین استان بزرگ استان متحده آمریکا، که به استان تک ستاره نیز مشهور است، ثروتی از دارایی های طبیعی و جاذبه های فرهنگی را به تصویر می کشد. از نظر جغرافیایی، ناحیه جنوب مرکزی تگزاس، منظره های را به تصویر می کشد که از نواحی بیابانی و سیستم های غاری تا کوهستان ها، دره ها و منظره ها ساحلی فوق العاده در امتداد خلیج مکزیک تنوع دارد. شهرهای تگزاس رتبه ای جهانی دارند و به عنوان جاذبه ای بزرگ، جهانگرد های زیادی را به خود جذب می نمایند. جاهای دیدنی تگزاس شامل موارد زیر است: رود واک سن آنتونیو (به علاوه آلاموی مشهور)؛ گالری ها و موزه های دالاس، فورت ورث و هوستون؛ ساختمان کنگره در آستینو مرکز فضایی در هوستون. تگزاس، بعلاوه یکی از استان های چند فرهنگی می باشد و اثرات اسپانیا، به لطف موقعیت تگزاس به عنوان مستعمره سابق اسپانیا، در آن مشهود است.مکان های دیدنی تگزاس در جهان کمرنگ اما منحصر به فردند. پس با ما در مجله خبرنگاران همراه باشید برایجاذبه های گردشگری تگزاس...

14 جاذبه توریستی برتر در تگزاس، آمریکا

1) آلامو

آلامو از جاذبه های گردشگری تگزاس، در دامنه های شرقی سن آنتونیو، یکی از مهمترین جاهای دیدنی تگزاس در آمریکاست. آلامو که در سال 1744 به وسیله اعضای یک گروه مذهبی ساخته شد، در واقع بخشی از یک مرکز مبلغان (مسیحی) است که در سال 1718 تاسیس شد. آلامو بعدها و پیش از 1836 به یک قلعه بدل شد. این مکان در طول جنگ استقلال تگزاس مشهور شد آن هم بعد از اینکه یک گروه کوچک، در جنگ بر علیه ارتش 3000 نفری مکزیک، در این مکان محاصره شدند. در حالیکه تمام 187 نفر مدافع تگزاس از جمله دیوی کراکت کشته شدند، عده زیادی با فریاد آلامو را به خاطر بسپار! جذب ارتش تگزاش شدند تا پایان توانستند مکزیکی ها را شکست دهند. امروزه، بیش از دو و نیم میلیون نفر هر ساله از این بنا که از جاذبه های گردشگری تگزاس است، بازدید می نمایند تا ساختمان های بازسازی شده مبلغان و بنای یادبود کشته شدگان تگزاسی را ببینند.

2) رئیس جمهور کندی و موزه طبقه شش، دالاس

شلیک مرگباری که جان رئیس جمهور آمریکا، جان اف کندی را گرفت از طبقه ششم انبار کتاب مدرسه تگزاس انجام شد. این ساختمان بلند با آجرهای قرمز که هم اکنون محل برگزاری موزه طبقه شش است، جزئیاتی از ترور و نیز میراث کندی ارائه می دهد. نکات برجسته و جالب آن شامل موارد زیر است: توصیف هایی از کمپین ریاست جمهوری و نیز دوران ریاست جمهوری جان اف کندی که همگی به وسیله فیلمها، عکسها و مصنوعات تاریخی پشتیبانی می شوند. دیگر مکان های دیدنی تگزاس که حتما باید دید، بنای یادبود جان اف کندی است، ساختمان بزرگی که در سال 1970 در محل ترور او ساخته شد.

3) مرکز فضایی هوستون

با تنها 30 دقیقه رانندگی از قلب هوستون، مرکز فضایی واقع شده است که نه تنها یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری تگزاس است، بلکه خانه مرکز فضایی لیندون بی جانسون ناسا و شامل بخش کنترل ماموریت است؛ مرکز مانیتورینگ پروازهای فضایی آژانس (به طور خاص پروازهایی که در آنها انسانها نیز حضور دارند). این، یک نگاه مجذوب کننده به عملکرد بزرگترین برنامه فضایی دنیاست، به همراه نمایشگاه های بسیار، نمایش فیلم، مدلها، مصنوعات وابسته به فضانوردی، و نمونه هایی از سنگ ماه که در مرکز بازدیدنمایندگان به نمایش گذاشته شده اند. دیگر جاهای دیدنی تگزاس، نکات دیدنی و مجذوب کننده عبارتند از: اشیا جمع آوری شده در طول برنامه های فضایی مرکوری، جمینی و آپولو، امکان پوشیدن لباس به عنوان یک فضانورد، تجربه یک شبیه ساز فضایی و دیدن موشک های واقعی.

4) پارک ملی بیگ بند (کمان بزرگ)

یکی از محبوبترین جاهای دیدنی تگزاس، پارک ملی بیگ بند است که در بخش جنوب شرقی استان، در مرز با مکزیک و اطراف پیچ بزرگ رود ریو گرند واقع شده است که در واقع نامش را از همین پیچ می گیرد. این پارک که در ارتفاعی بین 1,870 و 7,875 فوت واقع شده است، از سه ناحیه مختلف تشکیل شده است: دره ریوگرند، منظره متروک صحرای چیچوآهوان و کوه های چیسوس. می بایست از تنوع زیستی این پارک تقدیر کرد که شامل بیش از 400 گونه پرنده، مانند عقاب های طلایی و پرندگانی شبیه فاخته و نیز بیش از 1,100 گونه گیاهی می باشد. این پارک 240 مایل از مسیرهای پیاده روی را در خود دارد؛ از مسیر پنج مایلی لاست ماین با منظره ها زیبا گرفته تا مسیر 17 مایلی ویندو در کوه های چیسوس (پیاده روی های طولانی تر نیز دردسترس اند، ولی حتما می بایست همراه یک راهنمای باتجربه انجام شوند) از دیگر مکان های دیدنی تگزاس و جاذبه ها در ریو گرند می توان به دره های ماریسکال، بوکیلاس و سانتا النا اشاره نمود که ارتفاع آنها 1650 فوت بالای رودخانه است و نیز کوه های چیسوس با قله 7,835 فوتی اموری با تنگه های جنگلی، پرتگاه های صخره ای و دره های وسیع نکته مهم: یک راه خوب برای تجربه پارک، استفاده از قایق است و تنوعی از سفرهای رودخانه ای را می توانید به وسیله پارک ملی بیگ بند رزرو کنید.

نشانی: 1پانچ درایو، پارک ملی بیگ بند

5) گردشگاه رودخانه ای فوق العاده سن آنتونیو

گردشگاه رودخانه ای فوق العاده زیبا و حیرت انگیز از جاهای دیدنی تگزاس، که تا چندین مایل در امتداد رودخانه سن آنتونیو کشیده شده، دقیقا از قلب سن آنتونیو و از بهترین منطقه ها خرید، رستوران ها، هتل ها و جاذبه های دنیاگردی می گذرد. این گردشگاه که پایین تر از سطح خیابان ساخته شده، در واقع مسیر پیاده روی طولانی ای است که در هنگام وزیدن نسیم و باد در شهر، رودخانه را در آغوش می گیرد و همان قدر که در میان محلی ها مشهور است، در شب و روز، برای دنیاگرد ها نیز مجذوب کنندهیت دارد. یکی از بهترین راه ها برای بازدید از این جاذبه های گردشگری تگزاس این است که سفری با قایق در امتداد رودخانه داشته باشید و بعد از توقف برای خوردن غذا و بازدید از موزه، به مکان اول خود برگشت.

نکته مهم: بازدید خود را طوری برنامه ریزی کنید که با یکی از معدود فستیوال ها یا نمایشگاه های صنایع دستی و هنری محبوب، همزمان گردد.

6) پارک ملی کوه های گوادالوپ

اگر در پی این می گشت که بعضی از بهترین منظره ها بیابانی ایالات متحده آمریکا را ببنید، یادتان باشد حتما سری به پارک ملی کوه های گوادالوپ بزنید. این پارک که در گوشه شمال غربی استان، تقریبا 100 مایلی شرق ال پاسو واقع شده است، منزلگاه تعداد بیشماری از نمونه های حیات وحش از جمله عقاب های طلاییست. منظره این پارک به شدت حیرت انگیز است به خصوص در حوالی ال کاپیتان و نیز قله گوادالو، بلندترین ارتفاع تگزاس است. این ناحیه به شدت محبوب علاقمندان به پیاده روی است زیرا بیش از 80 مایل از مسیرهای پیاده روی را در خود دارد که از دره های جنگلی و چشمه های زیبا می گذرد.

نکته مهم: حواستان باشد که برای دریافت اطلاعات کافی درباره نحوه پیاده روی و مسیرهای دوچرخه سواری در مرکز بازدید نمایندگان پارک در درختان کاج بهاری توقف کنید.

7) ساحل ملی جزیره پادره

جزیره پادره از مکان های دیدنی تگزاس که بزرگترین جزیره توسعه نیافته دنیا است، تنها به میزان یک رانندگی کوتاه از جنوب شهر کورپس کریستی فاصله دارد و از ابتدا تا انتهایش، 70 مایل راه است. جزیره پادره که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری تگزاس و منطقه ها حفاظت شده در تگزاس است از 130,000 جریب ساحل، تپه شنی، زیستگاه های مرتعی و سرسبز تشکیل شده که منزلگاه پرندگان مهاجر بی شمار و بعلاوه محل تخم گذاری نوعی لاک پشت نادر دریایی است که آنجا را به بهشتی برای پرندگان تبدیل نموده است. (350 گونه پرندگان مختلف در مسیر مهاجرتی خود، در این مکان دیده می شوند). مرکز بازدید مالاکیت بهترین مکانیست که می توانید از آنجا سفر خود را برای دیدن و لذت بردن از این منطقه ساحلی زیبا در خلیج مکزیک آغاز کنید. این مرکز، علاوه بر ارائه اطلاعات، برای کسانی که مسائل حرکتی دارند نیز صندلی چرخدار ساحلی فراهم می نماید.

8) کاخ کنگره استان تگزاس در آستین

کاخ کنگره از مجذوب کننده ترین جاهای دیدنی تگزاس که در سال 1888 ساخته شد، به عنوان یکی از بهترین مجلس های استانی به شمار می رود. این کاخ در هسته مرکزی شهر آستین واقع شده است و در حال حاضر یک نماد ملی تاریخی محسوب می گردد که بدلیل ابعاد و بلندی 308 پایی اش خیره نماینده است. از نکات برجسته و دیدنی این مکان می توان به پارک 22 جریبی آن اشاره نمود که شامل بناهای یادبوی برای مدافعین قلعه آلامو و سربازان جنگ ویتنام است. تورهایی جهت هدایت در فضای داخلی ساختمان وجود دارد که از مرکز بازدید نمایندگان با نمایشگاه های بسیار زیادش آغاز می نمایند. در حوالی غروب، به خیابان پل کنی ریچاردز بروید تا این شانس را داشته باشید که بتوانید منظره زیبای خروج بیش از یک میلیون خفاش از استراحتگاه خود در زیر پل را ببینید.

9) دامداری فورت ورث

منطقه تاریخی ملی دامداری (ناحیه تاریخی ملی انبارها)، بزرگترین جاذبه فورت ورث و از جاهای دیدنی تگزاس است. این ناحیه که در سال 1866 راه اندازی شد، نامش را از صنعت گاوداری گرفته است، زیرا میلیونها گاو در آنجا نگه داری و دسته بندی و بعد به نواحی دیگر استان ارسال می شدند. این دامداری های تاریخی، که آخرین امکانات به جای مانده از نوع خودشان هستند، به جاذبه ای فوق العاده بدل شده اند که همه نوع تفریح از جمله نمایش کابوی ها، کنسرت ها، اجرای های تئاتری و فروشگاه هایی با تم غربی را در بر می گیرد. از دیگر نکات جالب و دیدنی، نمایشهای گاو بازی و زین کردن اسب برای اندکی اسب سواری می باشد. حواستان باشد حتما مرکز دامداری ها و موزه دامداری را ببینید، هر دو اطلاعاتی در خصوص رخدادهای فعلی و تاریخ این ناحیه سرگرم نماینده فورت ورث را در اختیارتان قرار می دهند.

10) یواس اس لکسینگتون، کورپوس کریستی

کشتی یواس اس لکسینگتون که در ساحل لنگر انداخته تنها به میزان چند دقیقه پیاده روی با مرکز کورپوس کریستی فاصله دارد و یکی از بزرگترین کشتی های به جا مانده از جنگ چهانی دوم است. این کشتی مهم در سال 1943 ساخته شد و هم اکنون به عنوان یک موزه نیروی دریایی فعالیت می نماید. نکات جالب و دیدنی مکان های دیدنی تگزاس شامل موارد زیر است: مجموعه بزرگی از هواپیماهای قدیمی و شانس ملاقات از پل ها و اقامتگاه های خلبانان. شبیه سازها و بازی ها و فیلم های 3 بعدی که شما را در جایگاه خلبان می گذارد، از دیگر موارد سرگرم نماینده هستند.

نکته مهم: تور چهارساعته هارد هات را انتخاب کنید که شما را به قلب کشتی می برد.

11) استان هنرها موزه ها و گالری های تگزاس

تگزاس دارای تعداد بی شماری گالری هنری فوق العاده است که همه چیز، از شاهکار هایی از اروپا تا آثار هنرمندان مدرن استان متحده و نیز آثار هنرمندان معاصر استان تگزاس را در بر می گیرد. یکی از تاثیر گذارترین مجموعه ها، موزه هنری دالاس از بهترین جاهای دیدنی تگزاس است که در سال 1903 ساخته شده و بیش از 24,000 اثر هنری را به نمایش گذاشته است. این آثار هنری شامل آثار هنری ای از مصر، یونان، رم و نیز آثار هنری اروپایی از قرن های 16 تا 19 و آثار هنرمندان معاصر مانند پال جکسون پالاک می باشد. موزه هنری در هوستون، منزلگاه مجموعه بزرگی از کارهایی از آمریکای شمالی، اروپا، آفریقا و خاور دور، شامل کارهایی از رنسانس ایتالیایی و جنبش های امپرسیونیستی فرانسوی می باشد. در فورت ورث، مکان های دیدنی اینها هستند: موزه آمون کارتر از هنر آمریکایی، موزه هنری کیمبل و موزه هنری مدرن فورت ورث. این استان بعلاوه مکان های هنری کوچکتری نیز دارد، شامل مجموعه منیل در هوستون، گروهی از چهار موزه که بیش از 17,000 نقاشی و مجسمه مهم، روزنامه ها، طرح ها، کتابهای قدیمی و عکس ها را در خود دارد و نیز کلیسای نقاشی دیواری (سبک) بیزانتین، که در دنیای غرب، تنها منزلگاه نقاشی های دیواری با سبک بیزانتین است.

12) باغ ها و آکواریوم مودی، گالوستون

یکی از مهمترین مکان های دیدنی تگزاس و جاذبه های گالوستون، باغهای مودی است. این باغ ها بخاطر سه هرم شیشه ای فوق العاده زیبایش مشهور شده است که یکی از محبوبترین آنها، هرم آکواریوم آن است؛ یکی از بزرگترین ها در تگزاس و محل نگهداری پستانداران دریایی از اقیانوس آرام گرفته تا سد بزرگ آزاد و دریای کارائیب است. از دیگر جاذبه های آن، هرم جنگل های بارانیست که منزلگاه گلها و گیاهان استوایی می باشد و علاوه بر تعداد زیادی پرنده، شامل میمون های است که بر آن ها بالا و پایین می پرند. در حالیکه هرم اکتشاف، منزلگاه نمایشگاه های علمی مجذوب کننده است. باغ های مودی را نیز به خاطر پارک آبی، ساحل پالم (با مرداب های زیبا و سرسره ها و یک رودخانه تنبل) حتما باید دید. (رودخانه تنبل، راه هایی آبی هستند که در پارک های آبی ساخته می شوند).

13) موزه و محل حفر دریایی ستاره اقیانوس، گالوستون

به عنوان یکی از مهمترین پورت های خلیج مکزیک، گالوستون به شدت در صنایع گاز و نفت درگیر شده است. یکی از جاذبه های فوق العاده که تنها چند قدم با مرکز شهر فاصله دارد، موزه و محل حفر دریایی ستاره اقیانوس می باشد. ستاره اقیانوس که در سال 1969 ساخته شد، میزان زیادی تفریح خالص و نیز تفریح های آموزشی ارائه می دهد. از مجذوب کنندهیت های آن می توان به موارد زیر اشاره نمود:بازدید از تجهیزات بکار رفته برای حفر 200 چاه که این دکل مسئولش بوده است و نیز نمایشگاه های مجذوب کنندهی که در خصوص فرآیند حفاری و صنعت نفت اطلاعات کلی ارائه می دهند. راهنماهای تور در دسترس هستند.

14) غار زیرزمینی پل طبیعی

تنها با مدت کوتاهی رانندگی کردن از سن آنتونیو، به غارهای زیر زمینی پل طبیعی می رسید که بخشی از شبکه زیرزمینی وسیعی است که بیش از 10,000 نوع شکل مختلف سنگی را در خود جای داده است. غارهای زیرزمینی پل طبیعی که بزرگترین نمونه از شبکه غاری در ایالات متحده آمریکاست، در معرض بازدید عموم واقع شده است. این غارهای زیرزمینی طبیعی بخش های مجذوب کنندهی دارند؛ از قبیل تخت پادشاه 40 پایی، دیواره های بزرگ سنگی که در یکی از بزرگترین غارها کشف شده است و قلعه غول سفید. غارهای پل طبیعی که نام خود را از پل آهکی 60 فوتی موجود در ورودی خود گرفته، فعالیت های تفریحی دیگری نیز ارائه می دهد از جمله: تورهایی با زمینه خاص (تور فانوسی را برای تجربه یک مجذوب کنندهیت واقعی امتحان کنید) و نیز بالا رفتن از درختان در امتداد شبکه ای از تله کابینها، پلت فرم ها (سکوهایی برای حرکت و دیدن منطقه ها زیبا) و نیز عبور از طناب ها را امتحان کنید.

منبع: همگردی

به "14 جاذبه توریستی برتر در تگزاس، آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14 جاذبه توریستی برتر در تگزاس، آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید