جاهای دیدنی اسپانیا ، از قصر الحمرا تا جزایر قناری

به گزارش وبلاگ طفره، اگر قطب گردشگری در اروپا را جاهای دیدنی اسپانیا بدانیم، بیراه نگفته ایم؛ کشوری زنده و پرانرژی که گوشه گوشه آن، زندگی را به معنای واقعی کلمه به تصویر می کشد. عظمت قصر خلیفه، شادی یک روز آفتابی در سواحل مدیترانه و سکوت حیرت انگیز زائران در کلیسای سانتیاگو، همگی از تجربه های نابی است که از سفر به اسپانیا به دست می آیند. اسپانیا پر است از جاذبه های گردشگری که هر کدام از آن ها، حکایت هایی شیرین از تاریخ غنی، فرهنگ مجذوب نماینده و طبیعت مسحورنماینده این کشور را روایت می نمایند. اگر به این کشور رویایی سفر کردید، بدانید با برنامه ای شلوغ، نفس گیر اما هیجان انگیز روبرو خواهید شد. ما نیز در این مطلب از مجله گردشگری فلای تودی با معرفی برترین جاهای دیدنی اسپانیا، چاشنی شور و هیجان سفرتان را بیشتر می کنیم.

جاهای دیدنی اسپانیا ، از قصر الحمرا تا جزایر قناری

قصر الحمرا | شاهکاری هنری از معماری اسلامی

یکی از جاهای تماشای اسپانیا که بر ارتفاعات سرسبز مشرف به شهر گرانادا بنا شده، قصر الحمرا است. این قصر باشکوه، ابتدا قلعه ای نظامی بود و به دستان توانمند و هنرمندانه مسلمانان خلق شد. بنابراین با بازدید از جای جای این کاخ رویایی، می توانید نشانی از معماری زیبای اسلامی را در نسخه اروپایی آن بیابید. نکته جالب و شگفت انگیز این کاخ، وجود بخش های مختلفی از بارگاه، حرم سرا و شبستان است که هر کدام در زمانی خاص به این بنای تاریخی افزوده شده اند. از دیگر شگفتی های این بنای تاریخی، درون گرایی آن است. به عبارتی، تزیینات درونی این کاخ مجلل، بیش از هیبت بیرونی آن خودنمایی می نمایند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا | هنر دست معماری خوش ذوق

کلیسای ساگرادا فامیلیا که یکی از مجذوب کننده ترین جاهای تماشای اسپانیاست را می توان شاهکاری بی تکرار در میان کلیساهای جهان دانست؛ کلیسایی باشکوه که ابهت و عظمت خود را با ارتفاع بلندش به رخ گردشگران می کشد. خلق این بنای شگفت انگیز تاریخی را بایستی مدیون هوش و توانمندی آنتونی گائودی، معمار خوش ذوق اسپانیایی دانست.

کلیسای ساگرادا دارای 18 برج مرتفع است که از هر نقطه ای به کلیسا نگاه کنید، می توانید این 18 برج زیبا را مشاهده کنید. نقاشی رنگ و نور در این 18 برج از کلیسا، اثری ماندگار و به یادماندنی ساخته است. در ساخت هر کدام از این برج ها هم ایده و فلسفه ای نهفته است که با دانستن آن ، مجذوب کنندهیت تماشای این اثر صدچندان می گردد. برج موجود در بخش میانی کلیسا، نماد حضرت عیسی، 4 برج اطراف آن، نماد انجیل و 12 برج دیگر، نشانی از حواریون هستند. در قسمت بالای محراب این کلیسا هم برجی مزین شده به ستاره واقع شده است که آن را می توان نمادی از حضرت مریم دانست.

مسجد بزرگ کوردوبا | میراث باشکوه اسلام در اروپا

یکی از جاذبه های گردشگری اسپانیا که در قلب خود، تلفیقی از معماری دو مذهب اسلام و مسیحیت را جای داده است، مسجد بزرگ کوردوبا است. این مسجد را می توان از برترین دستاوردهای معماری مورها یا همان مسلمانان اسپانیا در این شهر دانست که اکنون از تماشای ترین جاهای تماشای اسپانیا محسوب می گردد. با حضورتان در این بنای زیبا و چشم نواز، می توانید تاریخ مذهبی شهر کوردوبا را که در طول تاریخ دستخوش تغییرات گوناگونی قرار گرفته است، تماشا کنید. اوج زیبایی مسجد کوردوبا را می توان در تقارن ستون ها و طاق های زیبای آن دانست که از هر گوشه این مسجد، قابل مشاهده است. این مسجد قدیمی، اگرچه امروزه به کلیسا تغییر کاربری داده است؛ اما هنوز هم با نام مسجد بزرگ کوردوبا شناخته می گردد.

موزه هنری پرادو | گوهری نایاب و ارزشمند در اسپانیا

اگر از علاقه مندان به آثار هنری باشید، احتمالا یکی از برترین جاهایی که می توانید در آن لذت ببرید، موزه هنری پرادو است. موزه پرادو که در شهر مادرید واقع شده است، شاهکارهایی هنری از استادان نقاش اروپایی را در دل خود جای داده است و از جاهای تماشای اسپانیا برای هنردوستان است.

به عبارتی، این موزه را می توان کلکسیونی کامل از برترین آثار هنری در حوزه نقاشی دانست. اسکار معروف ترین اثر هنری این موزه هم به تابلوی ندیمه ها تعلق می گیرد؛ اثری باشکوه و شگفت انگیز از ولاسکز که در آن، جمع زیبای شاهزاده مارگاریتا به همراه ندیمه ها و محافظ، ملازم، یک سگ و دوکوتوله به زیبایی هر چه تمام، به تصویر کشیده شده است. جالب است بدانید که شکوه و زیبایی فضای بیرونی این موزه هم کم از آثار نفیس و ارزشمند آن ندارد.

سن لورنزو ال اسکوریال | قصر سلطنتی پادشاهان اسپانیا

یکی دیگر از جاهای تماشای اسپانیا، سن لورنز اسکوریال است. سن لورنزو دو ال اسکوریال شهری سلطنتی در 50 کیلومتری شهر مادرید است که ارزش هزاران بار تماشا را دارد. این شهر مجموعه ای تاریخی از کلیسا، صومعه، کتابخانه و موزه را در خود جای داده است. سن لورنز ال اسکوریال را قصر سلطنتی تمام پادشاهان اسپانیا از ابتدا تا سرانجام می دانند. ایده برپایی این شهر زیبا و باشکوه هم در سال 1557 میلادی، به وسیله شخصی به نام فیلیپ دوم داده شد.

کاخ سلطنتی مادرید | از به یادماندنی ترین مکان های تماشای اسپانیا

به مرکز اسپانیا سفر کنید و از تماشای بزرگ ترین کاخ سلطنتی در اروپا لذت ببرید. کاخ سلطنتی مادرید با نمایی فوق العاده، چشم نواز و تزیینات داخلی مجذوب نماینده، از برترین جاهای تماشای در اسپانیا به شمار می آید. پوشاندن فضای داخلی کاخ با مرمر اسپانیایی و استفاده از چوب ماهگون در طراحی پنجره های این کاخ را می توان گوشه ای از هنرنمایی معماران آن روزگار دانست. این کاخ زیبا و سلطنتی بیش از دوهزار اتاق لوکس و تزیین شده دارد که از این میان، گردشگران می توانند از 50 اتاق بازدید نمایند.

داروخانه سلطنتی، اسلحه خانه، کتابخانه، اقامتگاه سلطنتی و گالری آثار هنری و اشیای قیمتی از بخش های تماشای این کاخ هستند. با بازدید از هر کدام از این بخش ها، می توانید ضمن آشنایی کامل با فرهنگ این کشور، روحی دوباره به ذائقه هنری خود ببخشید.

موزه گوگنهایم | با معماری منحصر به فرد

برای گردشگرانی که علاقه مند به جست و جو در هنر و فرهنگ هر سرزمینی هستند، موزه گوگنهایم می تواند یکی از مجذوب کننده ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا به حساب آید. شگفتی و زیبایی این موزه، از معماری بی نظیر آن شروع می گردد و تا خلق آثار هنری غول آسا و خیره نماینده در محوطه و فضای داخلی آن ادامه پیدا می نماید. انعکاس نور در فضای داخلی موزه در قالب رنگ های مختلف، گوشه ای از هنرنمایی های خلاقانه فرانک گری، معمار خوش ذوق این موزه است. در فضای داخلی این موزه هم می توانید از تماشای شاهکارهای معماری و نقاشی دیگر هنرمندان بزرگ جهان بهره مند شوید.

کلیسای جامع سویل | شاهکاری با معماری گوتیک

از دیگر جاهای تماشای اسپانیا که نباید تماشای آن را از دست بدهید، کلیسای جامع سویل است. سویل شهری تماشای در اسپانیا است که بیشتر با نام سویا شناخته می گردد. این شهر با زیبایی جادویی و مسحور نماینده ای که دارد، معمولا مورد استقبال گردشگران قرار می گیرد. بخش اعظمی از جادوی این شهر هم مربوط به کلیسای جامع آن، تحت عنوان کلیسای سانتا ماریا است.

اگر از معماری گوتیک چیزی به گوشتان خورده باشد، احتمالا تماشای این کلیسا، بیش از حد تصور برای تان مجذوب کننده خواهد بود. گوتیک یک نوع سبک معماری است که به دوران قرون وسطی تعلق دارد. ویژگی برجسته این نوع سبک معماری، نوک تیزبودن بناست که شکل وشمایل خاص خود را دارد. از تماشای زیبایی و شکوه نمای بیرون کلیسا که بهره مند شدید، سراغ تزیینات داخلی آن بروید که تماشای های بسیاری برای غافلگیری شما در آن وجود دارد.

برترین شهرهای اروپایی برای سفر

قصر آلکازار | از لوکیشن های سریال بازی تاج و تخت

از دیگر جاذبه های تاریخی اسپانیا قصر آلکازار در شهر سویل است. احتمالا تعاریفی از زیبایی جهانی این کاخ، به گوش شما هم رسیده است. اگر هم نام آن را نشنیده باشید، احتمالا با منظره های از آن در فیلم ها و سریال های تاریخی روبرو شده اید؛ البته به شرطی که از هواداران پروپاقرص سریال بازی تاج و تخت یا فیلم های قدیمی باشید. این قصر باشکوه از دیگر بناهای مجذوب کننده تاریخی در اسپانیا است که در آن، می توان آثاری از دو معماری اسلامی و اروپایی را در کنار هم به خوبی مشاهده کرد. در خلق این قلعه باشکوه از سبک های معماری متفاوتی استفاده شده است. اما این بنا بیشتر با کاشی کاری هایی که دارد، به این معروفیت جهانی رسیده است.

میدان پلازا مایور | نماد اسپانیا

هر کشوری را با نماد معروف آن می شناسیم. اسپانیا نیز در قلب مرکز خود، نمادی جهانی دارد که از آن، می توان به عنوان یکی از برترین تماشای های اسپانیا یاد کرد. این نماد معروف که عنوان قلب تپنده مادرید را از آن خود نموده، همان میدان شهرداری با نام پلازا مایور است. فستیوال ها، تئاترها، مسابقات گاوبازی و اقسام متنوعی از دیگر مراسم مهم در این میدان قدیمی برگزار شده است؛ اما این راز مجذوب کنندهیت و زیبایی این میدان نیست. جاذبه گردشگری این میدان در کافه ها، رستوران ها و فروشگاه های قدیمی آن نهفته است که دور تا دور این میدان را احاطه نموده اند.

تصور کنید بر صندلی کافه ای دنج در گوشه ای از این میدان نشسته اید و در حالی که لحظه زیبای غروب آفتاب را تماشا می کنید، آوای زیبای موسیقی اسپانیایی گوشتان را نوازش می نماید. این تجربه ناب و به یادماندنی، ارزش آن را دارد که خودتان را به شهر زیبا و فرهنگی مادرید برسانید.

پارک گوئل | شاهکاری دیگر از آنتونی گائودی

تاریخ و هنر را که در اسپانیا خوب تماشا کردید، برای لذت بیشتر، سری هم به پارک گوئل بزنید که از تماشایی ترین جاهای تماشای اسپانیا است. این پارک که شاهکاری دیگر از هنر دست آنتونی گائودی، معمار برجسته اسپانیایی است، جاذبه های بسیاری برای تماشا دارد. مهم ترین آن هم شاید همین معماری خارق العاده و منحصربه فرد گائودی باشد که تصویری زیبا و واقعی از طبیعتی بکر را به نمایش درمی آورد.

این پارک زیبا، ورودی های مختلفی دارد. شما در هر ورودی این پارک، می توانید چشم انداز ای متفاوت از این مکان تماشای را تماشا کنید. وجود نیمکت های رنگی و کاشی های رنگارنگ هم، رنگ و لعاب خاصی به این پارک بخشیده است. از همه این ها مجذوب کننده تر، تراس باشکوه و باعظمت این پارک است که به شما دیدی پانورامایی از جاذبه های مختلف شهر می دهد.

شهر ماربیا | مقصد لوکس اسپانیایی

برای تماشا یکی دیگر از جاهای تماشای اسپانیا، باید به جنوب آن سفر کرد. در جنوب این کشور و در مجاورت با سواحل مدیترانه، شهری ساحلی با معروفیتی جهانی وجود دارد که میزبان بسیاری از گردشگران است. شهر ماربیا، عنوان معروف این شهر ساحلی است. ساحل زیبا، منظره ها بکر، غذاهای لذیذ دریایی و آب وهوای دلپذیر از جمله دلایل مهم محبوبیت این شهر هستند.

در سواحل چشم نواز این شهر که قدم بزنید، می توانید شانس خودتان را در رویارویی با سلبریتی های معروف جهان محک بزنید. در واقع، ماریا را می توان از شهرهای گران اسپانیا دانست که با خودروهای گران قیمت خود، مقصد محبوب بسیاری از میلیونرهای جهان است. البته جای نگرانی نیست؛ چرا که هزینه اقامت و سرو غذا، با قیمت های نجومی بخش های دیگر این شهر محاسبه نمی گردد.

موزه پیکاسو | مجموعه ای از آثار پیکاسو

یکی دیگر از جاهای تماشای اسپانیا، موزه پیکاسو است. حیف است خستگی این مسافت طولانی از سفر به اسپانیا را به جان خریداری کنید؛ اما از هنری ترین مکان تاریخی آن، یعنی موزه پیکاسو تماشا نکنید. قرن ها است که معروفیت و محبوبیت آثار هنری پیکاسو، نقل هر محفل هنری است. حال وقت آن رسیده است تا از نزدیک، شاهکار های هنری این نقاش معروف اسپانیایی را تماشا کنید.

در تاریخ خلق این موزه، اینگونه روایت می گردد که پیکاسو دوستی به نام خائومه سابارتس داشته است. خائومه به علت ارادت قلبی که به پیکاسو داشت، تصمیم گرفت تا خانه قدیمی خود را به موزه پیکاسو تبدیل کند. از همین رو هم تمام کوشش خود را به کار گرفت تا مجموعه ای غنی از نقاشی های پیکاسو را گردآوری کند. جالب است بدانید مسیر منتهی به این موزه، از کوچه ای تنگ و باریک می گذرد. در این کوچه تنگ و باریک که یادگاری از بافت قدیمی شهر است، می توان فضای رازآلود دوران قرون وسطی را به خوبی تماشا کرد.

سن سباستین | از جاهای تماشای طبیعی اسپانیا

یکی دیگر از جاهای تماشای اسپانیا، شهر زیبای سن سباستین است که به تنهایی می تواند برنامه ای از تعطیلات رویایی را برای گردشگران رقم بزند. داشتن سواحل پاک، منظره ها بکر طبیعی نظیر کوه های مرتفع و رودهای خروشان، بنادر زیبا و ارتفاعات سرسبز از مجذوب کنندهیت های بصری شهر سن سباستین است. در این میان، سواحل آرام و زیبای این شهر، محبوبیت بیشتری در بین گردشگران دارند. البته گشت وگذار در سواحل این شهر، تنها جاذبه گردشگری سن سباستین نیست؛ میادین وسیع شهری، پارک های سرسبز، سرو غذاهای متنوع دریایی و گردش در میان معماری منحصربه فرد باستانی از دیگر تفریحات مجذوب کننده این شهر است.

فستیوال گاوبازی | هیجانی تمام نشدنی در قلب یک رسم دیرینه

از برترین جاهای تفریحی اسپانیا که در آن، می توانید شاهد یکی از باشکوه ترین مراسم سنتی این کشور باشید، فستیوال گاوبازی در شهر پامپلونا است. اسپانیا مهد هنر و فرهنگ با تاریخی غنی است که در هر گوشه ای از مراسم محلی آن، می توانید قسمتی از فرهنگ و اصالت مردمان این کشور را مشاهده کنید.

یکی از محبوب ترین مراسم محلی این کشور، فستیوال گاوبازی است. ریشه تاریخی این فستیوال را باید علت مجذوب کنندهیت این مراسم دانست. گفته می گردد که در روزگار رومی ها، کشیشی به جرم تبلیغ مسیحیت گردن زده شد و پیکر بی جانش به واسطه گاوی در شهر چرخانده شد. در همین زمان، زنی با لباس سفید از راه رسید و با رام کردن گاو، پیکر بی جان این کشیش را از او جدا کرد. دویدن مردم در کنار گاوها با روپوش سفید هم حکایت از همین روایت تاریخی غم انگیز دارد. شما می توانید با شرکت در این مراسم، گاوبازی را از پشت فنس ها تماشا کنید.

سواحل کوستا دل سول | ساحلی خورشیدی در اسپانیا

در جنوبی ترین قسمت کشور اسپانیا، سواحلی بهشتی تحت عنوان کوستا دل سول وجود دارند که تفریحات هیجان انگیزی را برای گردشگران فراهم نموده است و از جاهای تماشای اسپانیا محسوب می گردد. یکی از تفریحات سالم و البته هیجان انگیز این ساحل خورشیدی، آفتاب گرفتن است. شما می توانید زیر نور خورشید، لم دهید و تجربه ناب آفتاب گرفتن کنار سواحل مدیترانه ای را تجربه کنید.

یکی از مشهورترین سواحل کوستا که برای شب زنده داری و تماشای اولین لحظه طلوع آفتاب بسیار مناسب است را می توان ساحل پورتو بانوس دانست. یکی دیگر از سواحل دنج و بدون هیاهوی کوستا که در فصل های پرگردشگر سال، همچنان آرامش خاص خودش را دارد، ساحل لافونتانیلا است. ساحل پلایا دل کانوئلا هم از دیگر سواحل کوستا دل است که با طبیعی بکر و دست نخورده محصور شده است. این ساحل زیبا، برترین مکان برای تجربه لذت بخش غواصی است. در مجموع، کوستا دل سول، 125 ساحل زیبا و آرام با جاذبه های طبیعی شگفت انگیز در دل خود جای داده است که تماشا آن ها خالی از لطف نیست.

خیابان لا رامبلا | خیابانی رویایی با حال و هوای پاریسی

تابه حال تجربه قدم زدن در خیابان های رویایی پاریس را داشته اید؟ با سفر به اسپانیا و بازدید از شهر بارسلونا، می توانید این لذت وصف ناپذیر را تجربه کنید. خیابان لا رامبلا خیابانی عریض با درختانی بلند است که در مرکز شهر بارسلونا واقع شده است. از این خیابان به عنوان قلب تپنده شهر بارسلونا هم یاد می گردد.

تماشای کافه های خیابانی و نوازنده های دوره گرد، مصداق شاخص شوروشوق زندگی در این شهر است که همین مورد، باعث مجذوب کنندهیت این خیابان برای گردشگران می گردد. اگر به اسپانیا سفر کردید، حتما خودتان را به لذت پیاده روی در خیابان زیبا و آرامش بخش لا رامبلا مهمان کنید. به شما قول می دهیم با قدم گذاشتن در این خیابان، آرزو خواهید کرد که هیچ وقت به سرانجامی آن نرسید.

اگر در بارسلونا قصد خرید داشتید، خوب است مقاله برترین مراکز خرید بارسلونا اسپانیا را در مجله وبلاگ طفره بخوانید تا با برترین مراکز خرید این شهر آشنا شوید.

فهرست کامل جاهای تماشای بارسلونا

مجتمع فرهنگی و معماری شهر هنر و علم والنسیا | گنجینه ای فرهنگی در اسپانیا

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اسپانیا که نوعی تفریح مجذوب کننده و سرگرم نماینده با چاشنی علم و هنر محسوب می گردد، مجتمع فرهنگی والنسیا است. از این شهر فرهنگی که 6 ساختمان فیوچرستیک و مدرن را در دل خود جای داده است، به عنوان گنجینه اسپانیا یاد می گردد. از برترین این ساختمان ها، اوشنوگرافیک را می توان نام برد که بزرگ ترین آکواریوم در کل اروپا است. شباهت این آکواریوم به نیلوفر آبی و بعلاوه زیست 500 گونه مختلف از موجودات دریایی در آن، از جمله جاذبه های سرگرم نماینده این ساختمان است.

از دیگر ساختمان های چشم نواز و خیره نماینده در این شهر، پرنس فیلیپ یا موزه علوم شاهزاده فیلیپ است. هر طبقه از این ساختمان، دریچه ای تازه از علم را به روی بازتماشامایندگان باز می نماید. ضمن اینکه معماری فضای بیرونی آن، شباهت عجیبی به اسکلت نهنگ دارد. همین امر، مجذوب کنندهیت حضور در این ساختمان را بیشتر نموده است. بازدید از سالن اپرا، آگورا و گشت وگذار در باغ های سرسبز و دل انگیز این شهر هم از دیگر کارهایی است که می توانید با آن ها، اوقات سفرتان را پربارتر و مجذوب کننده تر کنید.

کلیسای جامع سانتیاگوا | کلیسایی با بلندترین عود جهان

احتمالا متوجه شده اید که بخش اعظمی از جاهای تماشای اسپانیا را کلیساها و صومعه های این کشور تشکیل می دهند. کلیسای جامع سانتیاگوا هم یکی از همین مکان های تماشای است که با دیگر کلیساهای اسپانیا، تفاوتی اساسی دارد. در کارنامه تاریخی این بنای قدیمی، روایت شده است که پیکر بی جان سنت جیمز، از حواریون حضرت عیسی، در این کلیسا دفن شده است. از همین رو هم با واردشدن به کلیسا، اولین چیزی که توجهتان را جلب می نماید، مجسمه سنت جیمز به همراه 200 مجسمه دیگر در قسمت ورودی آن است.

از دیگر جاذبه های شگفت انگیز این کلیسا، برخورداری از بلندترین عود جهان است. در ابتدا از این عود غول پیکر، برای تهویه هوا در روزهای شلوغ کلیسا استفاده می شد. حال اما روشن کردن و چرخاندن عود به یک سنت قدیمی تبدیل شده است.

شهر قدیمی تولدو | موزه ای در فضای باز

از دیگر تماشای های اسپانیا، شهر قدیمی تولدو است که بی شباهت به موزه ای سر باز با گنجینه ای غنی از آثار تاریخی مهم نیست. این شهر قدیمی، شما را به جایی در حوالی دوران قرون وسطی می برد. با گذر از هر کوچه نامتقارن و باریک در این شهر، حال وهوای مردم آن روزگار و وقایع تاریخی آن دوران برای تان زنده می گردد. شهر تولدو، زیاد بزرگ نیست و شما می توانید در طول 45 دقیقه از کل شهر تماشا کنید؛ اما یادتان باشد، برای تماشای کلیسا ها و صومعه های این منطقه، زمان بیشتری را در نظر بگیرید. سبک خاص و منحصربه فرد معماری کلیساهای این شهر، تقریبا در هیچ جایی نظیر ندارد. مشهورترین این کلیساها، کلیسای جامع گوتیک و کلیسای سان توم است.

شهرک های سفید اندالوسیا | گوهری پنهان در اندلوس

اسپانیا کشوری پهناور با جاذبه های طبیعی و گردشگری فراوان است که تماشای هر کدام از آن ها، گردشگران را به معنای واقعی کلمه، غافلگیر و شگفت زده می نماید. یکی دیگر از جاهای تماشای اسپانیا که شرایط لذت و البته تفریح مسافران را فراهم می نماید، شهرک های سفید اندالوسیا است؛ شهرک هایی با خانه های سفید و شیروانی های قرمز رنگ که تاریخچه ای بسیار غنی دارند. در روزگاران قدیم از این شهرک ها، برای محافظت از شهروندان استفاده می کردند. سفیدی تمام خانه های این شهر، معنای تاریخی خاصی ندارد؛ اما همین رویداد به ظاهر ساده و بی معنی، زیبایی فوق العاده ای به این شهر بخشیده است.

این شهرک ها، در جنوب اسپانیا و در منطقه ای با نام اندالوسیا ایجاد شده اند. شاید تصور کنید تماشا چند شهرک با خانه های سفیدرنگ، چندان مجذوب کنندهیت خاصی نداشته باشد؛ اما باید بگوییم این منطقه، سرشار از هر نوع جاذبه ای است که فکرش را بکنید؛ از برنامه های زنده در میدان اصلی گرفته تا تماشای کلیسا، موزه و مغازه های عجیب وغریب این منطقه که هرکدام مجذوب کنندهیت خودش را دارد. دره های پر از کرکس، جنگل های پوشیده شده از درخت بلوط و کوه های پرزرق وبرق هم از دیگر منظره ها مجذوب کننده این شهرک ها هستند.

جزایر قناری | تماشای منظره ها کارت پستالی

یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اسپانیا، جزایر قناری هستند که بیشتر شباهت به کارت پستال های زیبای دوران کودکی مان دارد. جزایر قناری مجموع 7 جزیره در اقیانوس اطلس با آب وهوای آفریقا است که به عنوان بخشی از خاک اسپانیا محسوب می گردد.

بزرگ ترین و البته مجذوب کننده ترین این جزایر، جزیره تنریف است که مجموعه ای از تفریحات مجذوب کننده و هیجان انگیز را در دل خود دارد. این جزیره، دارای سومین کوه آتشفشانی جهان است که ظاهر مریخی آن، برای هر گردشگری مجذوب کننده است. آسمان آبی پرستاره، طبیعت بکر و چشم نواز، تله کابین و رصدخانه از دیگر جاذبه های گردشگری این جزیره هستند.

برای کسب اطلاعات کامل، پیشنهاد می کنیم مطلب راهنمای سفر به جزایر قناری اسپانیا را در مجله گردشگری وبلاگ طفره مطالعه کنید.

سفر به اسپانیا | مهد علم و هنر و فرهنگ در اروپا

اسپانیا کشوری هزاررنگ و هزارشکل در جهانی هنر و فرهنگ است. جای جای این کشور، یادآور تاریخ غنی و فرهنگ اصیل مردمان آن است. اگر میانه خوبی با جهانی هنر و فرهنگ داشته باشید، احتمالا برترین جایی که می توانید برای سفر انتخاب کنید، همین اسپانیا است. اگر هم علاقه چندانی به تماشا آثار هنری و تاریخی نداشته باشید، باز از سفر به اسپانیا لذت خواهید برد. کافی ست به سواحل ایده آل در کنار دریای مدیترانه، کاخ های ماورایی موریانه، شهرهای قرون وسطایی مجذوب کننده و پارک های ملی سرسبز فکر کنید که در آن ها، می توان شاهکارهایی از طبیعت بکر این سرزمین را تماشا کرد. در نهایت اگر راهی سفر به این کشور رویایی شدید، برای ما و دیگر کاربران فلای تودی از تجربه های ناب بازدید از جاهای تماشای اسپانیا بنویسید. ما منتظر خواندن نظرات شما هستیم.

برای رزرو بلیط اسپانیا و بعلاوه هتل در هر کدام از شهرهای اسپانیا، به وبلاگ طفره مراجعه کنید یا با پشتیبانی 24 ساعته وبلاگ طفره تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره جاهای تماشای اسپانیا

معروف ترین اماکن تماشای اسپانیا کدام ها هستند؟

از معروف ترین جاهای تماشای اسپانیا، باید به قصر الحمرا، موزه پیکاسو، جزایر قناری، موزه هنری پرادو، کاخ سلطنتی مادرید، قصر آلکازار، میدان پلازا مایور، موزه پیکاسو، سن سباستین، سواحل کوستا دل سول، خیابان لا رامبلا، شهرک های سفید اندالوسیا و… اشاره نمود.

برترین فصل سفر به اسپانیا چه زمانی است؟

فصل بهار، برترین زمان برای سفر به اسپانیا است. در این فصل، هنوز کمی از سرمای زمستان باقی است؛ اما آفتاب دل انگیز اسپانیا، امکان سفر به این کشور را برای شما فراهم می نماید. اگر هدفتان از سفر به اسپانیا، بازدید از منطقه ها جنوبی این کشور باشد، می توانید برنامه سفر در زمستان را هم بچینید.

آیا سفر به اسپانیا احتیاج به اخذ ویزا دارد؟

بله، برای اخذ ویزای توریستی اسپانیا می توانید با کارشناسان وبلاگ طفره به شماره 42405000 داخلی 3 تماس بگیرید.

منبع: فلای تودی

به "جاهای دیدنی اسپانیا ، از قصر الحمرا تا جزایر قناری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاهای دیدنی اسپانیا ، از قصر الحمرا تا جزایر قناری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید