بهترین زمان سفر به شانگهای در چین

به گزارش وبلاگ طفره، شانگهای یکی از شهرهای بزرگ و مشهور چین به شمار می رود که از جاذبه های بسیار زیادی برخوردار است و سفر به آنجا می تواند اوقات بسیار خوبی را برای گردشگران رقم بزند. بهترین زمان برای سفر به شانگهای در فصل پاییز و از ماه سپتامبر تا نوامبر است. در این موقع از سال، جمعیت کمتری از گردشگران به چشم می خورند، باران کمتری می بارد و هوا گرم است که گردشگران و ساکنین محلی را تشویق می کند تا از فضای باز لذت ببرند.

بهترین زمان سفر به شانگهای در چین

انبوه رویدادهای موسیقی، مُد و هنر در فصل پاییز در شهر شانگهای برگزار می شوند و همین نیز باعث مشهورتر شدن این شهر در سطح جهانی شده است. علاوه بر این، پاییز فصل صید خرچنگ مودار است. با اینکه پاییز بهترین زمان برای بازدید از شهر شانگهای است، اما در تمام طول سال می توان از جاهای دیدنی این شهر دیدن کرد و اوقات خوشی را پشت سر گذاشت.

آب وهوا در شانگهای

شانگهای دارای آب وهوای نیمه گرمسیری مرطوب است و چهار فصل متمایز دارد و این در حالی است که باران در تمام طول سال می بارد. در حقیقت، در اینجا هیچ فصل خشکی وجود ندارد اما پاییز کم باران ترین زمان در طول سال به شمار می رود و در نقطه مقابل، تابستان بیشترین بارش باران را دارد.

در طول زمستان، دما می توان به منفی یک درجه سانتیگراد کاهش یابد ولی در اینجا به ندرت برف می بارد و در حقیقت، گرما بیشتر از سرما نگران کننده است و ماه های ژوئیه و اوت بسیار سوزان و رطوبتی هستند و دمای هوا می تواند تا 37 درجه سانتیگراد برسد و رطوبت تا 100 درصد افزایش پیدا کند.

ماه های ژوئیه و اوت همچنین زمانی است که باران های آلو شکل می گیرند. این باران ها ناشی از برخورد هوای مرطوب و هوای خنک بر فراز اقیانوس آرام است و باعث ایجاد بارش شدیدی می گردد که گاهی اوقات باعث سیلابی شدن شهر شانگهای نیز می گردد.

فستیوال ها و رویدادهای مهم شانگهای

بیشتر تعطیلات مهم در شانگهای از جمله سال نوی چینی، فستیوال نیمه پاییز و جشنواره قایق اژدها، بر اساس تقویم قمری هستند. به این ترتیب، تاریخ برگزاری این جشنواره ها و رویدادها هر سال تغییر می کند، پس اگر می خواهید این جشنواره ها را در شانگهای تجربه کنید، بهتر است قبل از سفر تاریخ آن ها را به صورت دقیق بررسی کنید.

به هنگام سال نوی چینی و تعطیلات ملی (هفته اول اکتبر) هتل ها به سرعت پر می شوند و هزینه های آن ها نیز بالاتر می رود. این تعطیلات بیشترین روزهای تعطیل برای اتباع چینی است و بسیاری از آن ها نیز در این موقع از سال در سفر خواهند بود. پس بهتر است از قبل نسبت به رزرو هتل و پرواز اقدام کنید تا با مسئله ای روبرو نشوید.

فصل طوفان در شانگهای

فصل طوفان در شانگهای از ماه مه تا نوامبر است، اگرچه برخورد مستقیم طوفان به این شهر به ندرت رخ می دهد. در اینجا چهار نوع سیگنال برای آب وهوای طوفانی وجود دارد که شامل سیگنال آبی، زرد، نارنجی و قرمز است. اگر سیگنال آبی یا زرد پخش گردد، حمل و نقل عمومی همچنان برقرار است و مردم می توانند با وجود باران سنگین در خیابان ها باشند.

در صورتی که هشدار نارنجی پخش گردد، مدارس بسته خواهند شد و مردم باید در خانه ها بمانند. در صورت پخش هشدار قرمز نیز پروازها و قطارها کنسل می شوند ولی باید گفت که این هشدارها در شانگهای بسیار نادر هستند. در حقیقت، طوفان در شانگهای نسبتا خفیف هستند و بیشتر اوقات نیز مردم در خانه می مانند تا این طوفان بگذرد.

بهترین زمان سفر به شانگهای کدام است؟

پاییز بهترین زمان برای سفر به شانگهای در چین به شمار می رود. از ماه سپتامبر تا نوامبر، باران کمتری می بارد، هوا معتدل تر است و جمعیت کمتری به چشم می خورند و همین نیز سبب شده تا سفر به این شهر شلوغ بسیار عالی باشد.

بارانی ترین فصل در شانگهانی چه زمانی است؟

بارش در شانگهای در تمام طول سال رایج است و بنابراین، بدون توجه به هر فصلی که به آنجا سفر می کنید، باید آمادگی بارش باران را داشته باشید. با این وجود، تابستان بسیار مرطوب است و بارندگی های مکرر از ژوئن تا اوت بسیار زیاد هستند.

گرم ترین ماه در شانگهای کدام است؟

ژوئیه و اوت گرم ترین ماه ها در شانگهای هستند. نه تنها در این موقع از سال دمای هوا بالا است بلکه سطح رطوبت نیز معمولا 100 درصد است که مطمئنا در هوای باز می تواند بسیار ناخوشایند باشد.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "بهترین زمان سفر به شانگهای در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به شانگهای در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید