تشدید بحران آب مشهد در سال آبی آینده نگران کننده است

به گزارش وبلاگ طفره، مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد گفت: با وجود گذر از اوج گرما، تشدید بحران آب مشهد در سال آبی آینده نگران کننده است.

تشدید بحران آب مشهد در سال آبی آینده نگران کننده است

حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد گفت: تا خاتمه سال آبی نو فقط سی روز دیگر به جای مانده است و برای سال بعد که از مهر شروع می گردد، باید دست دعا و نگاهمان به آسمان باشد.

او اضافه کرد: بیشتر نگرانی دست اندرکاران حوزه آب، سال آبی نو است که با فرایند بارندگی های دوره ای و سالانه، بیم آن می رود که شرایط بحرانی دشت مشهد تشدید گردد.

مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب مشهد ادامه داد: از تابستان سال جاری با تدابیری که در حوزه مدیریت آب انجام شد، گذر کردیم، اما همچنان نگرانی از سال آبی بعدی وجود دارد.

اسماعیلیان با اشاره به سیراب شدن مشهد به وسیله چهار سد دوستی، طرق، کارده و ارداک، بیان نمود: مجموع ظرفیت آبی این سد ها حدود یک میلیاردو 250 میلیون مترمکعب است که به واسطه خشک سالی های پیاپی، یک چهارم آن نصیب دومین کلان شهر ایران می گردد. با حساب 470 حلقه چاه، دو رشته قنات و یک دهنه چشمه، چشم امید مشهدی ها به حدود 50 درصد منابع سطحی است.

او تصریج کرد: متأسفانه با کاهش بارندگی ها و تداوم خشک سالی ها، موجودی سد های شهر مشهد حال وروز خوبی ندارد و حتی سیلاب های اخیر هم نتوانست این کمبود را جبران کند.

وبلاگ طفره خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تشدید بحران آب مشهد در سال آبی آینده نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشدید بحران آب مشهد در سال آبی آینده نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید