معرفی آبشار آتشگاه لردگان

به گزارش وبلاگ طفره، آبشگار آتشگاه که در فاصله 40 کیلومتری شهر لردگان قرار گرفته است با سه کیلومتر طول، عنوان طولانی ترین آبشار ایران را به خود اختصاص داده است. آدرس دقیق: استان چهار محال بختیاری - شهر لردگان - روستای آتشگاه

معرفی آبشار آتشگاه لردگان

وبلاگ طفره | سرویس گردشگری - در فاصله حدود 190 کیلومتری از شهرکرد و حدود 40 کیلومتری شهر لردگان، در دل طبیعت بی نظیر این منطقه، آبشار آتشگاه وجود دارد. این آبشار با نام آبشار مینیاتوری نیز شناخته می شود و با حدود 3 کیلومتر طول و جهتی پله کانی، یکی از جذاب ترین نقاط گردشگری طبیعی ایران را رقم زده است. این آبشار از مناطق طبیعی فوق العاده جذابی و از کنار دره ها و درختان سربه فلک کشیده عبور می کند و انتها به رودخانه خراسان می ریزد.

آب خروشان آبشار آتشگاه، از سرچشمه تا زمانی که به رودخانه خراسان ریخته می شود، جهتی پر فراز و نشیب و جذاب را از لابه لای سنگ ها، سخره ها و درختان سر به فلک کشیده طی می کند و حتی در طول راه خود آبشار های کوچک و متعدد زیادی را کنار خودش ایجاد می کند تا زیبایی خود را دو چندان جلوه دهد.

برای رسیدن به سرچشمه آبشار حدود 2 ساعت پیاده روی لازم است که البته جهت آنقدر سخت نیست و تقریباً همه می توانند از آن عبور کنند. البته برای این کار بهتر است کفش و لباس مناسب داشته باشید. رودخانه خراسان یکی از مهم ترین تأمین کنند های رود کارون است که آب آن از طریق ارتفاعات دنا و زاگرس تأمین می شود و درنهایت به استان خوزستان و رودخانه کارون می ریزد.

آب و هوای منطقه

برای رفتن به این منطقه بهتر است در ماه های مانند پاییز یا بهار اقدام کنید. دمای میانگین محل خود آبشار همیشه مناسب و چیزی در حدود 16 درجه است. اما هوای لردگان به خاطر موقعیت جغرافیایی در طول تابستان بسیار گرم است و ممکن است شما را با مشکل روبرو کند. معمولاً در این منطقه بارش وجود ندارد و به جز فصل زمستان، نگرانی خاصی از این بابت نخواهید داشت.

بیشتر بخوانید: معرفی جاذبه های گردشگری چهارمحال و بختیاری

کجا بمانیم؟

برای اقامت شبانه در این سفر می توانید در طبیعت کمپ بزنید، اما به خاطر مسائل امنیتی در منطقه توصیه می شود به هتل بروید. در این شهر 2 هتل وجود دارد.

  • هتل زاگرس / آدرس: شهر لردگان، بلوار کلانتری، جنب فرمانداری، هتل زاگرس
  • هتل بهاران / آدرس: خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان نماز - هتل رستوران بهاران که به تازگی افتتاح شده و هزینه یک شب اقامت در آن مقرون به صرفه است.

نکته: مهمانسرای خانه معلم نیز جز مکان هایی است که می توانید در آن با هزینه 70 هزارتومانی برای یک شب اتاق 2 تخته اقامت کنید. آدرس: چهارراه معلم، اول بلوار رسالت، دست راست، 50 متر داخل کوچه.

لوازم مورد نیاز

کفش کوه پیمایی، کوله مناسب برنامه 2 روزه، عینک آفتابی لباس مناسب فصل، چادر طبیعت گردی، بادگیر، هدلایت، زیرانداز، کیسه خواب یا پتوی مسافرتی، لوازم شخصی.

دیدنی های دیگر منطقه

حالا که برای دیدن آبشار آتشگاه تا لردگان سفر کرده اید چند پیشنهاد خوب دیگر برایتان داریم که می توانید از آن ها بازدید کنید. اولین منطقه جذاب، پیست اسکی چلگرد است که در فصل های پاییز و زمستان بر روی مسافران باز است که در کنار دامنه کوه کارکنان واقع شده است. همچنین بازدید از چشمه های زیبای برم و سندگان را نیز از دست ندهید. در این جهت امام زادگانی هم به نام های امام زاده شهسوار، امام زاده جعفر و امام زاده حسن وجود دارد که می توانید به زیارت آن ها بروید.

چطور به آبشار برویم

برای اینکه بتوانید این زیبایی خدادادی این منطقه را ببینید لازم است حدود 40 کیلومتر از شهر لردگان دور شوید. باید به سمت روستای میلاس و سردشت شوش رفته و از آنجا به روستای آتشگاه بروید. خود روستای آتشگاه از جمله روستا های بسیار جذاب و گردشگری ایران است.

در اینجا می توانید تلاقی دره های عظیم و رودخانه هایی که در دل آن ها جاری است را ببینید. انواع درختان کهن مانند گردو، چنار، بلوط به شما خوش آمد می گویند. این نکته را لحاظ کنید که جاده دسترسی به روستا به طول کامل مناسب نیست. همچنین امکانات مانند آلاچیق و سرویس بهداشتی وجود دارد که به خاطر عدم رسیدگی به خوبی قابل استفاده نیست.

منبع: setare.com

به "معرفی آبشار آتشگاه لردگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی آبشار آتشگاه لردگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید