کوشش آمریکا برای حضور نظامی بیشتر در آب های منطقه

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا خواهان تشکیل یک ائتلاف نظامی همراه با بعضی از کشورها با هدف آنچه که حمایت از آزادی دریانوردی در آبهای منطقه خوانده، شده است.

کوشش آمریکا برای حضور نظامی بیشتر در آب های منطقه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، ژوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی گفت: واشنگتن در حال آنالیز طرحی است که بر اساس آن یک ائتلاف نظامی بین المللی از آبراه های بین المللی در اطراف ایران و یمن محافظت کند.

وی اضافه نمود: ما در حال تماس و تعامل با بعضی از کشورها هستیم تا آنالیز کنیم آیا امکان تشکیل یک ائتلاف مشترک نظامی وجود دارد تا از آزادی دریانوردی در تنگه هرمز و باب المندب حفاظت کند.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: تصور می کنم طی هفته آینده مشخص خواهیم کرد که چه کشورهایی خواهان حمایت از طرح پیشنهادی واشنگتن هستند و سپس به طور مستقیم با ارتش این کشورها همکاری خواهیم کرد تا توانایی آنها برای حمایت و پشتیبانی از این طرح را مشخص کنیم.

به گزارش رویترز، این اقدام آمریکا پس از وقوع حادثه برای دو فروند نفتکش در دریای عمان اتخاذ می گردد.

بر اساس این طرح آمریکا کشتی های فرماندهی و کوشش های شناسایی و جاسوسی را برای این ائتلاف نظامی تامین خواهد نمود.

کشورهای متحد و هم پیمان آمریکا نیز عملیات گشت زنی در نزدیکی کشتی های فرماندهی آمریکایی و اسکورت کشتی های تجاری را بر عهده خواهند داشت.

اقدامات مقامات کشورهای غربی در حالی است که چندی پیش نیروی دریایی انگلیس به طور غیرقانونی یک نفتکش ایرانی را در تنگه جبل الطارق توقیف کرد.

روز پنج شنبه گذشته در پی توقیف یک این نفتکش، وزارت امور خارجه ایران سفیر انگلیس در تهران را احضار کرد.

رئیس اداره سوم غرب اروپا وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جریان احضار سفیر انگلستان به وزارت امور خارجه در اعتراض به توقیف نفتکش ایرانی در تنگه جبل الطارق، تأکید کرد این اقدام معادل راهزنی دریایی است.

این مقام وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به حرکت نفتکش ایرانی در آبراهه های بین المللی، اقدام نیروی دریایی انگلیس را معادل با راهزنی دریایی دانسته گفت آن کشور حق ندارد تحریم های یکجانبه خود یا اتحادیه اروپا را به صورت فراسرزمینی علیه کشورهای دیگر اعمال کند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "کوشش آمریکا برای حضور نظامی بیشتر در آب های منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش آمریکا برای حضور نظامی بیشتر در آب های منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید