تکمیل شناسنامه 24 شهر استان تهران

به گزارش وبلاگ طفره، مدیر کل شهری استانداری تهران از تکمیل شناسنامه 24 شهر استان تهران خبر داد.

تکمیل شناسنامه 24 شهر استان تهران

به گزارش وبلاگ طفره، رحیم سلیمانی راد در هم اندیشی ایجاد وحدت رویه در کنترل پروژه ها که با حضور شهرداران و معاونین عمرانی فرمانداری های استان تهران در محل استانداری تهران برگزار شد، گفت: آنچه که امروز در جامعه مشاهده می شود این است که چهره شهرداری ها مخدوش شده و علت آن نیز وقوع برخی از تخلفات در چند شهرداری محدود است. لذا از شهرداران استان تهران درخواست می کنم تا به زیر مجموعه های خود کنترل دقیقی اعمال کنند و اگر احیانا فردی در مجموعه در صدد اعمال تخلف است سالم سازی مجموعه را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: بی تردید تنها دستگاهی که خط مقدم خدمت رسانی به مردم قرار گرفته شهرداری ها هستند؛ لذا باید در ایجاد رضایتمندی مردم نیز در صدر قرار بگیرند. امروز شهروندان از شهرداری ها به عنوان دستگاه اول خدمت رسانی راضی نیستند. لذا باید اصلاحی در مجموعه انجام شود و با احتمامی ویژه محیطی سالم را برای خدمت رسانی به مردم فراهم کنیم.

وی ادامه داد: باید در شهرها اهتمام جدی به سیما و منظر شهری داشته باشیم. خلاقیت و نوآوری در سیمای شهری کمتر مشاهده می شود لذا زیبایی و نشاط شهر باید در دستور کار قرار بگیرد. قطعا شهر خشک و بی روح و کسل کننده مردمانی تنبل را ایجاد خواهند کرد.

مدیر کل شهری استانداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر لزوم ایجاد مشارکت میان شهروندان توسط شهرداری ها گفت: قطعا مشارکت مردم در توسعه شهر و ایجاد زیستگاه ایمن نقش بسزایی دارد. لذا شهرداری ها باید از نظرات نخبگان و کارشناسان بهره بیشتری بگیرند. برای ایجاد مشارکت باید نظرات شهروندان اخذ شود تا شهری مرتبط و منظم داشته باشیم.

وی اضافه کرد: باید بکوشیم فرهنگ شهروندان را ارتقاء دهیم و در این راستا راهکار اصلی آموزش است. هر که شهر نشین توسعه یافته تر باشد قطعا شهری توسعه یافته خواهیم داشت.

سلیمانی راد تاکید کرد: ظرف یک سال و نیم گذشته تاکید بسیاری بر ایجاد درآمدهای پایدار داشتیم امروز بحث فقدان درآمد پایدار برای شهرداری ها موضوع پراهمیتی است. شهرداری ها باید با اتکا به منابعی که به صورت پایدار ایجاد می شوند برای اقدامات خود برنامه ریزی کنند.

وی ادامه داد: امسال ارزیابی شهرداری ها در فرمتی که از سوی سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ارسال شده است به صورت خودارزیابی است و تنها برای راست یابی آن ممکن است به شهرداری ها مراجعاتی انجام شود. لذا از همه شهرداران درخواست می کنم تا این فرم ها را به موقع ارسال کنند.

سلیمانی راد در بخش دیگری از صحبت های خود به طرح جامع پسماند برای شهرهای استان تهران اشاره کرد و اضافه کرد: تدوین این طرح رو به اتمام است و نیاز است که شهرداری ها سهم خود را در این حوزه پرداخت کنند. همچنین موضوع دیگری که باید مورد توجه شهرداری قرار گیرد بحث شناسنامه شهرها است که از میان 42 شهرداری تاکنون 24 شهرداری شناسنامه شهر خود را ارسال کرده اند و امیدواریم ما بقی نیز این شناسنامه ها را تکمیل و به استانداری تهران ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تکمیل شناسنامه 24 شهر استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل شناسنامه 24 شهر استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید