جنگ رسانه ای فدراسیون فوتبال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی!

به گزارش وبلاگ طفره، پیش از شروع دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم لیگ برتر (روز شنبه این هفته) بود که به صورت رسمی اعلام شد تبلیغات محیطی به این دو باشگاه واگذار شده است و استقلال و پرسپولیس سرانجام در جنگ فرسایشی با سازمان لیگ برای گرفتن حق تبلیغات، پیروز شدند.

جنگ رسانه ای فدراسیون فوتبال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی!

واگذاری این تبلیغات به استقلال و پرسپولیس محدود نماند و در ادامه و با تاکید فدراسیون فوتبال، تمام باشگاه ها می توانند از این به بعد تبلیغات محیطی بازی های خانگی خود را انجام بدهند و درآمد حاصل از این تبلیغات را برای خود کنند.

این اتفاق ابتدا با فشار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس و با حمایت حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با همراهی فدراسیون فوتبال رخ داد و طبیعتا سازمان لیگ و در راس آن صادق درودگر به عنوان یکی از اعضای هیات رئیسه این سازمان مخالف سخت واگذاری تبلیغات به باشگاه ها بوده اند.

همین موضوع شاید منشا جنگ رسانه ای فدراسیون فوتبال با سازمان لیگ در دو روز گذشته بوده باشد. سایت فدراسیون فوتبال روزهای یکشنبه و دوشنبه پیام های مختلفی از چند باشگاه به منظور تقدیر از فدراسیون در جهت واگذاری تبلیغات منتشر کرد. از جمله این پیام ها می توان به پیام تشکر باشگاه استقلال، پرسپولیس، پیکان، نساجی، گل گهر و مس رفسنجان اشاره کرد.

این باشگاه ها از اقدام فدراسیون فوتبال برای واگذاری تبلیغات محیطی تقدیر و اظهار امیدواری کرده اند که با این اتفاق مثبت، تحولی در حوزه مالی برای حل مسائل شکل بدهند.

در سوی مقابل سایت سازمان لیگ هم به سراغ مدیرانی رفته است که همسو با سیاست های این سازمان و مخالف واگذاری تبلیغات محیطی بوده اند. سازمان لیگ تا به امروز با مدیرانی از باشگاه های شهر خودرو، نفت مسجد سلیمان و فجر سپاسی صحبت کرده است. هر سه مدیر هم از تبلیغات محیطی یکپارچه زیر نظر سازمان لیگ حمایت کرده اند!

نکته عجیب ماجرا موضع دوگانه باشگاه نساجی مازندران است. این باشگاه ابتدا با انتشار اطلاعیه ای از اقدام فدراسیون برای واگذاری تبلیغات تقدیر کرد که این پیام در سایت فدراسیون فوتبال هم منتشر شد. اما ایزد سیف الله پور مدیرعامل باشگاه نساجی امروز در مصاحبه با سایت سازمان لیگ موضع دیگری را اتخاذ کرد!

سیف الله پور گفت: در بحث تبلیغات محیطی باید به صورتجلسه ای که مدیران عامل باشگاه ها با رئیس فدراسیون و رئیس سازمان لیگ به تصویب رسید احترام بگذاریم و سازمان لیگ طبق روال گذشته به عنوان مرکز تبلیغات محیطی کارش را انجام بدهد. اگر باشگاه های استقلال و پرسپولیس نیز می خواهند خودشان تبلیغات را انجام بدهند در آنصورت باید تضامین قانونی و لازم را به سازمان لیگ ارائه کنند تا حق و حقوق باشگاه ها ضایع نشود.

صرفنظر از اینکه واگذاری تبلیغات محیطی به خود باشگاه ها چه تبعات مثبت و منفی برای باشگاه ها بخصوص باشگاه های کم هوادار دارد، می توان اختلاف فدراسیون فوتبال با زیر مجموعه خود یعنی سازمان لیگ را مورد توجه قرار داد.

با وجود اینکه رئیس سازمان لیگ در واقع نایب رئیس دوم فدراسیون فوتبال محسوب می شود اما ظاهرا اختلافات در حوزه های مالی و درآمدی سازمان لیگ بخصوص برای بعضی از افراد در این سازمان باعث بروز این اختلافات شده است و باید دید در نهایت این جنگ رسانه ای چه نتیجه ای برای فوتبال ایران بر جای می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جنگ رسانه ای فدراسیون فوتبال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگ رسانه ای فدراسیون فوتبال با سازمان لیگ بر سر تبلیغات محیطی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید