حراج 50 میلیون دلاری قدیمی ترین کتاب مقدس

به گزارش وبلاگ طفره، حراجی ساتبیز قدیمی ترین و کامل ترین کتاب مقدس عبری دنیا را در حالی به فروش خواهد گذاشت که پیش بینی می گردد این نسخه تا 50 میلیون دلار به فروش رود.

حراج 50 میلیون دلاری قدیمی ترین کتاب مقدس

به نقل از یورونیوز، اگر این کتاب مقدس هزار ساله به قیمتی نزدیک به ارزش تقریبی خود فروخته شود، با ارزش ترین سند تاریخی لقب خواهد گرفت که تا به حال در یک حراجی فروش رفته است.

کنت گریفین سرمایه گذار میلیاردر در سال 2021 با پرداخت 43.2 میلیون دلار برای نسخه اولیه ای از قانون اساسی آمریکا در حراجی ساتبیز این رکورد را در اختیار دارد.

این کتاب مقدس عبری که به حراج گذاشته می شود، به نام مالک قبلی خود دیوید سلیمان ساسون، نامگذاری شده است. دیوید ساسون یکی از مهم ترین مجموعه های خصوصی از دست نوشته های یهودی و عبری را در قرن بیستم گردآوری کرد و این کتاب را در سال 1929 به دست آورده بود.

کارشناسان معتقند که این سند خطی مهم که تقریبا کل عهد عتیق را در خود جای داده، پیوند مهمی میان سنت شفاهی یهودی و کتاب مقدس عبری مدرن را نشان می دهد. مالک فعلی کتاب نیز جکی سافرا، بازرگان و کلکسیونر آثار عتیقه است.

حراجی ساتبیز اعلام نموده که از نظر علمی و با روش های دیرینه نگاری همانند آزمایش کربن-14 معین نموده که قدمت این کتاب به قرن نهم یا اوایل قرن دهم میلادی بازمی شود.

کهن ترین نسخه ای که از کتاب مقدس عبری که تا به امروز یافت شده و شامل بخش هایی از عهد عتیق است، طومارهای دریای مرده نام دارد که در یازده غار در نزدیکی وادی قمران در سال 1947 تا 1956 کشف شدند.

منبع: فرادید

به "حراج 50 میلیون دلاری قدیمی ترین کتاب مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حراج 50 میلیون دلاری قدیمی ترین کتاب مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید