خبر خوش برای آن ها که دنبال ترک سیگارند

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا نوشت: دانشمندان جایگزین منحصر به فردی برای چسب های نیکوتین پیدا نموده اند که باعث می گردد افراد سیگار را با موفقیت بیش از دو برابری ترک نمایند.

خبر خوش برای آن ها که دنبال ترک سیگارند

دانشمندان ادعا می نمایند که چیزی را یافته اند که موثرتر از چسب های نیکوتین است. پژوهشگران کشف نموده اند که دارویی به نام سیتیزین(cytisine) که یک داروی ارزان و عمومی برای ترک سیگار است که از دهه 1960 در اروپای شرقی استفاده می گردد، در مقایسه با دارونما، به طور قابل توجهی احتمال ترک سیگار را بیش از دو برابر افزایش می دهد.

این یافته ها نشان می دهد که سیتیزین حتی ممکن است بهتر از چسب های نیکوتین عمل کند.

  • زمین تخت است، همه دروغ می گویند به جز این نقشه!

لازم به ذکر است که سیتیزین نمایه ایمنی مطلوبی را نشان می دهد و نگرانی در خصوص عوارض جانبی جدی برای آن وجود ندارد.

پژوهشگران 12 مطالعه تحقیقاتی مختلف را آنالیز کردند. در هشت مورد از این مطالعات، سیتیزین و دارونما را در 5922 نفر آزمایش کردند و از این میان 2996 نفر سیتیزین مصرف کردند.

آنها دریافتند افرادی که سیتیزین مصرف می کردند در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند، 2.25 برابر بیشتر محتمل است سیگار را ترک نمایند.

دکتر عمر دی سانتی نویسنده ارشد این مطالعه می گوید: مطالعه ما به شواهدی اضافه نمود که سیتیزین یک یاری موثر و ارزان برای ترک سیگار است. این می تواند در کاهش مصرف سیگار در کشورهایی که به داروهای ارزان برای ترک سیگار احتیاج فوری دارند، بسیار مفید باشد.

این کشف تازه می تواند راه حلی ایده آل برای کسانی باشد که تصمیم دارند سیگار را ترک نمایند، با این حال، یک مانع مهم وجود دارد و آن اینکه سیتیزین در بیشتر کشورهای فراتر از اروپای مرکزی و شرقی مجوز ندارد یا در دسترس نیست.

  • چرا 34 درصد؟ علت گران شدن اینترنت از زبان یک مسئول

5858

منبع: خبرآنلاین

به "خبر خوش برای آن ها که دنبال ترک سیگارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای آن ها که دنبال ترک سیگارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید