دبیر: اگر مسابقات جهانی کشتی برگزار می شد، حتما شرکت می کردیم، قطعاً با تیم کامل به جام جهانی نمی رویم

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس فدراسیون کشتی گفت: منتظریم تصمیم سرمربیان تیم های ملی آزاد و فرنگی درباره حضور در جام جهانی هستیم و این حق آنهاست تا در این خصوص تصمیم گیری نمایند.

دبیر: اگر مسابقات جهانی کشتی برگزار می شد، حتما شرکت می کردیم، قطعاً با تیم کامل به جام جهانی نمی رویم

به گزارش وبلاگ طفره، علیرضا دبیر در برنامه دایره طلایی درباره تصمیم فدراسیون کشتی برای اعزام تیم به مسابقات جام دنیای بعد از لغو رقابت های دنیای گفت: قبل از صحبت هایم درگذشت رحیم جدی را به جامعه کشتی تسلیت می گویم. او گردن من حق زیادی داشت، خصوصاً موقعی که رئیس هیئت کشتی تهران بود. درباره مسابقه دنیای هم این اتفاق قابل پیش بینی بود. روزی که تشکیل جلسه دادیم به سرمربیان تیم ملی، حمید سوریان و محسن کاوه گفتم از نظر من 70، 80 درصد مسابقات دنیای برگزار نمی گردد، اما نمی توانستیم در شرایطی که اتحادیه دنیای می گفت می خواهد مسابقه برگزار کند، دست روی دست بگذاریم و بر همین اساس همه موارد برنامه ریزی شد؛ از انتخابی تیم ملی و برگزاری اردوی تیم ملی گرفته تا راه اندازی لیگ که بعد از ماه ها تعطیلی، کمیت و کیفیت کشتی را دست سرمربیان تیم ملی می داد.

وی ادامه داد: وقتی خبر آمد رقابت های دنیای برگزار نمی گردد، بلافاصله سرمربیان تیم ملی اردو را برای چند روز تعطیل کردند و الان هم منتظریم آنها تصمیم بگیرند که چه کار کنیم. این حق سرمربیان هست که در این مورد تصمیم گیری نمایند.

دبیر درباره احتمال حضور تیم های ملی در این رقابت ها اعلام کرد: ما حالت های مختلفی داریم؛ اول اینکه می خواستیم در این دنیای شرکت کنیم. من یک مثال می زنم. سال 1974 تصمیم گرفتند که تیم ملی کشتی به دنیای نرود و به جایش با قدرت در بازی های آسیایی کشتی بگیرد. این همه سال از این ماجرا می گذرد و هنوز منصور برزگر و محسن فرح وشی ناراحتند که چرا در آن دنیای شرکت ننموده اند. برزگر آنجا می توانست طلا بگیرد، اما ایران به آن دوره از مسابقات دنیای نرفت. مدال مسابقات دنیای برای کشتی ما ارزش بالایی دارد و با وجود هزینه های بالایی که این اعزام برای ما داشت، می خواستیم حتماً در مسابقات شرکت کنیم، اما حالا شرایط تغییر نموده و جام دنیای به جای مسابقات دنیای برگزار می گردد، در حالی که یک تورنمنت درجه چهار و پنج در کشتی دنیا محسوب می گردد و ما قطعاً با تیم کامل و با آن شرایطی که می خواستیم در دنیای شرکت کنیم، در این جام دنیای شرکت نمی کنیم.

رئیس فدراسیون کشتی با اشاره به نظر غلامرضا محمدی درباره حضور در جام دنیای گفت: کادر آزاد و شخص سرمربی تیم ملی به ما اعلام نموده است که در این شرایط چیزی که برایش اولویت دارد، کسب سهمیه المپیک و برنامه ریزی برای شش وزن المپییکی است. بنا هم همین نظر را دارد. اگر دوست داشتند با تیم جوان و البته با تعداد کمتر در این مسابقات شرکت می کنیم، اما باید تأکید کنم که حالا دیگر مثل قبل مصمم نیستیم که تیم حتماً شرکت کند، ضمن اینکه در خصوص جام دنیای پرداخت هزینه ها با میزبان بود، اما در خصوص این رقابت شرایط اینگونه نیست. باید دید با این هزینه آیا جام دنیای برای کشتی ما آورده دارد یا نه، اما اختیار تصمیم گیری در این مورد با سرمربیان تیم ملی است و آنها مسئول هستند و ما در کنارشان هستیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ طفره بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ طفره بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "دبیر: اگر مسابقات جهانی کشتی برگزار می شد، حتما شرکت می کردیم، قطعاً با تیم کامل به جام جهانی نمی رویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دبیر: اگر مسابقات جهانی کشتی برگزار می شد، حتما شرکت می کردیم، قطعاً با تیم کامل به جام جهانی نمی رویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید