دستگیری 3 حفار غیر مجاز در معبد تاریخی بردنشانده خوزستان

به گزارش وبلاگ طفره، فرمانده یگان حفاظت ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: سه حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در منطقه معبد بردنشانده مسجدسلیمان دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

دستگیری 3 حفار غیر مجاز در معبد تاریخی بردنشانده خوزستان

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از روابط عمومی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، سرهنگ رامین مکناوی امروز شنبه 25 اسفندماه 97 با اعلام این خبر اضافه نمود: بنابر گزارش مسئول پایگاه حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مسجدسلیمان، درپی کسب خبر از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر مشاهده یک دستگاه خودروی ام. وی. ام مشکوک متوقفشده در محل معبد بردنشانده، نیروهای این پایگاه بیدرنگ به محل مورد نظر عزیمت و مشاهده کردند که خودروی مذکور در منطقه بدون سرنشین پارک شده است.

او در ادامه با بیان اینکه بعد از یک الی دو ساعت کمین نیروها به منظور شناسایی محل سرنشینان خوردو، به علت تاریکی، احتمال مسلح بودن و وسعت منطقه، پیدا کردن اشخاص میسر نبود گفت: از اینرو، نیروهای پایگاه ضمن هماهنگی با عوامل نیروی انتظامی، به منظور پیدا کردن اشخاص به صفهی معبد مراجعه و سه نفر سوداگر میراث فرهنگی را با هویت تعیین دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت ادارهکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان اضافه نمود: همچنین روز پس از دستگیری به منظور آنالیز موضوع، نیروهای پایگاه به محل دستگیری افراد گفتهشده مراجعه و مشاهده کردند در سه نقطه به ابعاد تقریبی 5/1×1 متر در منطقه ثبت ملی، حفاری اجرا شده است.

وی اعلام نمود: همچنین در محل یک سری ابزار و آلات حفاری غیرمجاز شامل یک عدد بیل، یک عدد بیچله و یک عدد تیشه دوسر کشف و ضبط و خودروی توقیفشده نیز به پارکینگ نیروی انتظامی منتقل شد.

منبع: میراث آریا

به "دستگیری 3 حفار غیر مجاز در معبد تاریخی بردنشانده خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگیری 3 حفار غیر مجاز در معبد تاریخی بردنشانده خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید