روستای ارنگه یکی از روستاهای دیدنی و زیبای ایران است

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، روستای ارنگه یکی از روستاهای دیدنی و زیبای ایران است.

روستای ارنگه یکی از روستاهای دیدنی و زیبای ایران است

ارنگه شامل روستاهای گوراب، ابهرک، سیجان، سرزیارت جی، چاران و خور است که به مجموعه آنها ارنگه و به مرکز آنها ارنگه بزرگ می گویند. جالب است بدانید در سال 1304 کرج 2 میلیون نفری فعلی تنها 800 نفر جمعیت داشت حال آنکه ارنگه بزرگ به تنهایی دارای 498 نفر جمعیت بوده است. پس از ورود به جاده چالوس از کرج در کیلومتر 18 سمت راست تابلویی وجود دارد که شما را به این روستا هدایت میکند. جاده مذکور با شیب تندی از جاده چالوس جدا شده و به سرعت ارتفاع میگیرد، پس از حدود 2 کیلومتر با تقریبا مسطح شدن جاده دو راه پیش رو دارید:

راه سمت چپ

این راه شما را به منتهی الیه شمال روستا نزدیک قبرستانی باستانی هدایت می کند. قبرستان ارنگه قدمتی چند هزار ساله دارد و به راحتی می توانید سنگ قبر هایی با قدمت چند صد سال را در این منطقه ببینید.

آبشار ارنگه

به صورت پیاده پس از حدود 500 متر پیاده روی به انتهای غربی روستا و پرتگاهی ترسناک می رسید. درصورتیکه با احتیاط به چند قدمی پرتگاه نزدیک شوید، در امتداد جنوبی این دره آبشار ارنگه را مشاهده خواهید کرد.

دره هفت چشمه

در فصل تابستان میتوان از نیمه راه خروجی ارنگه از طریق پاکوب کوچکی وارد دره هفت چشمه شد و به آبشار هفت چشمه دسترسی داشت. این دره در فصل تابستان از فضای بسیار دلپذیر و خنکی برخوردار است و محل مناسبی برای گذراندن یک روز تابستانی در کنار آب و آبشار و آب بازی و سنگ نوردی است.

راه سمت راست

از این راه میتوان به ده وارد شد و از قدم زدن در حاشیه باغ ها در سمت غربی روستا، ادامه دادن راستا رودخانه یا صعود به قله 3 هزار و 100 متری قبله قله پورا لذت برد. در دل روستا امامزده ای وجود دارد که در کنار آن درخت تنومند و کهنسالی است. بهترین فصل برای لذت بردن از طبیعت ارنگه بهار فصل رویش شکوفه های سیب و گیلاس و پاییز هزار رنگ هست.

منبع: همگردی

به "روستای ارنگه یکی از روستاهای دیدنی و زیبای ایران است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای ارنگه یکی از روستاهای دیدنی و زیبای ایران است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید