شهریاری: دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان ضعیف عمل نموده است، خاص شدن بیماری ها بدون بودجه دردی دوا نمی کند

به گزارش وبلاگ طفره، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت تا به امروز در اجرای قانون حمایت از معلولان خیلی ضعیف عمل نموده است.

شهریاری: دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان ضعیف عمل نموده است، خاص شدن بیماری ها بدون بودجه دردی دوا نمی کند

حسینعلی شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: قانون جامع حمایت از معلولان جسمی و حرکتی در سال 83 به تصویب مجلس رسیده است، اما این قانون در کشور به درستی اجرا نمی گردد.

وی ادامه داد: متأسفانه دولت تا به امروز در اجرای قانون حمایت از معلولان خیلی ضعیف عمل نموده است و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی برای این افراد از نظر اشتغال و زندگی اجتماعی آن ها شده است.

چالش بودجه ای بیماران خاص

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره بودجه بیماران خاص گفت: مجلس تمایل دارد که حمایت ها از بیماران خاص افزایش پیدا کند، اما دولت باید در این زمینه ورود پیدا کند و منابع آن را در بودجه قرار دهد؛ متأسفانه یک سری از بیماری ها جزو لیست بیماری های خاص نیستند و دولت منابع کافی را در اختیار وزارت بهداشت قرار نمی دهد.

شهریاری گفت: اگر مجلس بعضی از بیماری ها را در لیست بیماران خاص قرار دهد و دولت برای آن بودجه ای در نظر نگیرد مسئله ای حل نمی گردد و این کار دردی دوا نمی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآوری کرد: مجلس موافق اختصاص بودجه بیماران خاص به طور متمرکز است، اما دولت بودجه بیماران خاص را در دو ردیف بودجه ای قرار داده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "شهریاری: دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان ضعیف عمل نموده است، خاص شدن بیماری ها بدون بودجه دردی دوا نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهریاری: دولت در اجرای قانون حمایت از معلولان ضعیف عمل نموده است، خاص شدن بیماری ها بدون بودجه دردی دوا نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید