عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد ، کنترل بازی های رایانه ای با چشم

به گزارش وبلاگ طفره، با کوشش محققان عینک هوشمند الکترونیکی چندکاره ساخته شده است که ناظر سلامتی بوده، از چشم ها مراقبت نموده و بازی های رایانه ای را کنترل می نماید.

عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد ، کنترل بازی های رایانه ای با چشم

به گزارش خبرنگار فناوری وبلاگ طفره، دستبند ها و ساعت های ردیاب تناسب اندام اطلاعات مفیدی مانند شمارش قدم ها و ضربان قلب را نشان می دهند، اما معمولا نمی توانند داده هایی با جزئیات درباره سلامت کاربر در اختیار قرار دهند. اکنون محققان گزارش داده اند که یک عینک الکترونیکی هوشمند ساختند که نه تنها امواج مغزی و حرکات بدن فرد را مشاهده می نماید بلکه می تواند بعنوان عینک آفتابی به کاربران اجازه دهد تا بازی های ویدویی را با حرکات چشم کنترل نمایند.

دستگاه هایی که سیگنال های الکتریکی مغز یا چشم را اندازه گیری می نمایند می توانند به تشخیص شرایطی مانند صرع و اختلالات خواب، به اندازه کنترل نماینده های کامپیوتری در رابط های انسان و ماشین، یاری نمایند. اما بدست آوردن این اندازه گیری ها نیازمند یک ارتباط فیزیکی پایدار بین پوست و سنسور بوده که با دستگاه های سفت و سخت سخت است.

Suk-Won Hwang و همکارانش قصد دارند تا الکترود های رسانا و انعطاف پذیری را در عینک های الکترونیکی قرار دهند که می تواند بصورت بی سیم سیگنال های مغزی و چشم، شدت پرتو های فرابنفش، حرکات و ژست های بدن را مشاهده نموده و در عین حال به عنوان یک رابط انسان و ماشین نیز عمل کند.

محققان قاب عینک را با یک پرینتر سه بعدی ساختند؛ سپس الکترود های انعطاف پذیری نزدیک گوش ها و چشم ها به آن اضافه کردند. آن ها همچنین یک مدار بی سیم برای سنجش حرکت و نور فرابنقش در کنار عینک، یک ژل جوابگو به فرابنفش و تنظیم نماینده رنگ را در لنز ها جا دادند. وقتی سنسور نور فرابنفش را تشخیص می دهد، لنز ها رنگ را تغییر داده و به عینک آفتابی تبدیل می شوند.

شناساگر حرکتی به محققان اجازه می دهد تا ژست ها و گام های کاربر را دنبال نموده و افتادن آن ها را تشخیص دهد. سیگنال های الکتریکی مغز ریتم آلفای مغز را که می تواند برای مشاهده سلامتی استفاده گردد، ضبط می نماید. در نهایت ناظر به سادگی به کاربر اجازه می دهد تا آجر ها را در بازی های ویدیویی با تنظیم حرکت و زاویه چشم جابجا کند. محققان می گویند عینک الکترونی می تواند برای مراقبت های بهداشتی دیجیتال یا کاربرد های واقعیت مجازی مفید باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد ، کنترل بازی های رایانه ای با چشم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عینک هوشمند الکترونیکی ساخته شد ، کنترل بازی های رایانه ای با چشم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید