فعالیت 427 چاپخانه در استان آذربایجان غربی فعال هستند

به گزارش وبلاگ طفره، اکبرکاظمی، مسئول چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در آذربایجان غربی با بیان اینکه 427 چاپخانه در سطج استان فعالیت دارند، گفت: از این 95 واحد چاپ افست، 239 چاپ دیجیتال، 43 کارگاه چاپ سیلک اسکرین و تامپو، 15 واحد لیتوگرافی، 17 واحد چاپ صنعتی و 17 کارگاه صحافی پوشش چاپ و سلفون کشی است.

فعالیت 427 چاپخانه در استان آذربایجان غربی فعال هستند

وی با بیان اینکه 74 واحد از 427 واحد چاپخانه در استان به دلایل مختلف فعالیت ندارد، بیان نمود: سال 1401 در مجموع 19 واحد، مجوز فعالیت 6 واحد، پروانه تاسیس دریافت کردند. درصدد هستیم، سال 1402 تعداد چاپخانه های استان را به 450 واحد افزایش دهیم.

مسئول واحد چاپ اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشتر فعالیت چاپخانه ها به سمت چاپ صنعتی پیش رفته، گفت: محصولات صنایع کشاورزی و واحدهای تولید، برای بسته بندی به جعبه، مقوا و تبلیغات نیاز دارند؛ بنابراین تلاش می کنیم، بیشتر فعالیت چاپخانه ها استان را به این سمت سوق دهیم. به دلیل افزایش گرایش به فضای مجازی، چاپ کتاب کمرنگ شده است.

وی با بیان اینکه صنعت چاپ، صنعتی برای اشاعه فرهنگ است، اضافه نمود: رونق این صنعت محقق نمی شود مگر اینکه همپای سایر پیشرفت ها رشد آن تسریع شود و وارد عرصه رقابت شویم؛ براساس این زمینه ها می توانیم، سهم چاپ را در رونق مالی ایران افزایش دهیم. حدود 12 سال است که نکوداشت صنعت چاپ را برگزار می کنیم، امسال در این مراسم از 10 فعال این حوزه در استان تجلیل شد.

وی اضافه نمود: چاپخانه های آذربایجان غربی یکی از بهترین صنایع کشوری است، ادارات استانی، فعالیت های چاپی خود را به چاپخانه های خارج از استان واگذار نکنند تا چرخه اقتصاد و اشتغال صنعتگران بومی به حرکت درآید.

مسئول واحد چاپ ادراه کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی بیان نمود: خوشبختانه اتحادیه چاپخانه داران استان پویا است و در مجموع صنعت چاپ استان، در کشور پرنفوذ و تاثیرگذار محسوب می شود.

کاظمی ادامه داد: مشارکت و برگزاری کارگاه های آموزشی باید فرهنگ سازی شود. امسال همزمان با کل کشور، 2 دوره آموزشی مالیات هم به صورت مجازی و فیزیکی برگزار شد. برای برگزاری سومین دوره نیز در حال رایزنی هستیم؛ امیدواریم سال پیش رو با حضور استادان برگزار شود.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "فعالیت 427 چاپخانه در استان آذربایجان غربی فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 427 چاپخانه در استان آذربایجان غربی فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید