محله کن، قطب گردشگری شهر تهران شد

به گزارش وبلاگ طفره، محله کن به عنوان قطب گردشگری غرب تهران مطرح شد

به گفته شهرداری منطقه پنج تهران: محله کن یکی از قدیمی ترین محله های شهر تهران بوده که با توجه به بناهای تاریخی و جاذبه های طبیعی که دارد می تواند به عنوان یک قطب گردشگری در استان تهران معرفی گردد. او بعلاوه ادامه داد که این محله در شهر تهران باید با اعمال اقداماتی نظیر بازسازی و بازسازی آثار فرسوده شده بتواند به عنوان یک قطب گردشگری در این شهر عمل بنماید. بعلاوه وی درباره قدمت این محله اذعان داشت که محله کن دارای پیشینه 1400 ساله می باشد، در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا درباره بعضی دیگر اظهاراتی که در این جلسه درباره محله کن بیان شد آگاه شوید.

محله کن، قطب گردشگری شهر تهران شد

شهرداری منطقه پنج تهران در گزارشی اطلاع داد: با توجه به ارزش بناهای تاریخی محله کن، به منظور حفظ و بازسازی جاذبه های طبیعی این منطقه اقدام نموده ایم تا بتوانیم محله کن را به عنوان یک قطب توریستی در سطح شهر تهران معرفی نماییم؛ بعلاوه وی اذعان داشت که پتانسیل این محله قدیمی با توجه به درختان کهنسال چند صد ساله، امام زادگان و بناهای قدیمی که در این منطقه وجود دارد، باید ستاد توریستی منطقه کوشش خود را در حفظ و بازسازی جاذبه های قدیمی این شهر و ثبت آنها به عنوان آثار ملی و تاریخی بنماید.

در این نشست معاون میراث فرهنگی اداره کل توریستی استان تهران و معاون ستاد توریستی شهرداری تهران، با مسئولیناین منطقه ضمن آنالیز ارزش بناهای تاریخی محله کن و بعلاوه ارائه برنامه ریزی هایی در جهت شیوه راه اندازی یک جهت توریستی سودمند در محله کن اقدام نمودند. بعلاوه آنان در ادامه این برنامه ریزی ها جهت توریستی به سمت منطقه 5 (محله کن) حمایت های خود را برای ثبت ملی پل حاج محمدعلی و بازسازی بناهای تاریخی کن اظهار کردند.

در ادامه تمامی بیانات روابط عمومی شهرداری منطقه 5 اضافه نمود: محله کن یکی از منطقه ها قدیمی شهر تهران می باشد که بافت معماری آن از خشت و گل و شیروانی های فلزی و چوبی تشکیل شده است. او بعلاوه ادامه داد که کوچه باغ ها و خانه های قدیمی این محله زیبا، با توجه به پیشرفت هایی که در توسعه شهرنشینی شده در معرض از بین رفتن قرار گرفته است.

کمی درباره محله کن بدانیم…!

محله کن از با شکوه ترین محله های قدیمی در شهر تهران می باشد که از دو روستا در شمال غربی شهر تهران ساخته شده که نام این دو روستا کن و سولوقون است. رودخانه کن از رشته کوه های توچال سرچشمه می گیرد و محله سولوقون هم یکی از توابع محله کن بوده که از 16 آبادی تشکیل شده است. یکی از معروف ترین و محبوب ترین امام زاده ها در محله کن (امام زاده داوود) می باشد که مسافران زیادی به سمت این محله جذب می کند. نکته جالب و قابل توجهی که در خصوص این روستا شایان ذکر است، قدمت آن بوده که به 1400 سال پیش باز می شود. همانطور که می دانید منطقه کن را کوه ها زیادی احاطه نموده به همین خاطر دره های زیادی در این منطقه وجود دارند که عبارت از دره وسک، قلاچ، گرم دره، خرگوش دره، مالا و باغ میر هستند. در محله کن روستاهایی وجود دارد که در قدیم به عنوان یک منطقه ییلاقی در فصل های گرم سال بین مردم بسیار محبوب بوده از جمله این روستاهای ییلاقی می توان به سنگان، وردیج و واریش اشاره کرد.

  • سنگان

خوش آب و هواترین روستایی که در نزدیکی شهر تهران واقع شده است سنگان است، این روستا یکی از محله های ییلاقی محله کن به شمار می رود که برای جذب توریست می تواند پتاسیل بالایی داشته باشد. بعلاوه در این منطقه امکان کوهپیمایی هم وجود دارد، ماه ها فروردین و اردیبهشت برترین فرصت برای رفتن به این منطقه است.

  • وردیج

یکی دیگر روستای های محله کن که ضروری است اگر سفری به این محله داشتید حتما به آن سر بزنید وردیج است. روستای وردیج پر از باغ های سیب، گیلاس، گلابی، گردو و انگو است. یک آبشار زیبا و دیدی به نام لت مال هم در این روستا وجود دارد که می تواند به عنوان یکی از جاذبه های این منطقه به شمار برود. به این روستا قلمرو آدم های سنگی هم می گویند دلیل آن این است که سنگ هایی با تراشه هایی به صورت صورتک انسان در این روستا وجود دارد. در همسایگی این روستا روستای دیگری به نام واریش وجود دارد.

  • واریش

از خنک ترین روستاهایی است که در شهر تهران وجود دارد حتی در گرمای تابستان هم می توانید در آنجا تجربه سرما و یخ زدن را داشته باشید. چشمه ای با آب گوارا در روستای واریش باعث شده است که عده زیادی از مردم بتوانند در این منطقه آخر هفته خود را به خوبی بگذرانند.

منبع: الی گشت

به "محله کن، قطب گردشگری شهر تهران شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محله کن، قطب گردشگری شهر تهران شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید