مسیرهای نوین گردشگری ایران به استان مرکزی ختم می شود

به گزارش وبلاگ طفره، با تعریف مسیرهای نوین در گردشگری استان مرکزی، این استان مقصد نوین گردشگری ایران خواهد شد.

مسیرهای نوین گردشگری ایران به استان مرکزی ختم می شود

هما داوری دبیر جشنواره توسعه پایدار و توریستی خلاق در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های وبلاگ طفره از اراک گفت:توریستی یکی از به روزترین مباحثی است که اقتصاد خیلی از کشور ها را تحت تاثیر قرار داده بنابراین با اینکه اراک یک شهر صنعتی است، اما این دلیل نمی شود که سفره ما از اقتصاد توریستی خالی باشد.

داوری افزود: موضوع این جشنواره، توریستی پایدار وخلاق و هدف آن تبدیل اراک از معبر توریستی به مقصد توریستی است که این جشنواره کمک می کند مقصدی نوین در توریستی ایران معرفی شود.

او در تشریح برنامه های جشنواره ادامه داد: ما میزبان مجازی حدود 15 تن از اساتید خارج از کشور و اساتید به نام توریستی کشور هستیم که در کارگاه های آموزشی مجازی هرکدام حدود 20 دقیقه درباره موضوعات نوین توریستی که به شرایط روستایی استان مرکزی بسیار نزدیک است صحبت می کنند. این موضوعات شامل ژئوتوریسم، آشنایی با سازمان های بین المللی که به توسعه توریستی پایدار و حفظ محیط زیست و فرهنگ های بومی کمک می کنند مانند سازمان undp (کمک های کوچک سازمان ملل متحد) و کمیته توریستی خلاق یونسکو و... است.

دبیر جشنواره توسعه پایدار و توریستی خلاق بیان نمود: همزمان 4 یا 5 تن از اساتید دعوت شده اند تا از جاذبه های شهر اراک و استان مرکزی بازدید کنند. هدف از این کار معرفی یک راستا توریستی نوین است. این راستا توریستی از بازار اراک شروع شده و به روستای هزاوه ختم می شود که شامل معرفی سوغات، بوم سازه، غذا های محلی و جاذبه های طبیعی و تاریخی است.

هما داوری در توضیح روش معرفی این راستا توریستی گفت: اساتید کلاس های آموزشی را در خانه امیرکبیر در روستای هزاوه برگزار می کنند سپس در یک اقامتگاه بومگردی اقامت می کنند و با فرهنگ روستایی و غذا های محلی آشنا می شوند. اساتید این راستا کامل از بازار را توشه سفر می کنند تا به شاگردان و مردم ایران معرفی کنند.

او افزود: مستندی درباره اراک که مرحوم محمدعلی اینانلو تهیه کرده بودند اکران خواهد شد، زیرا در این مستند توصیه های ایشان درباره تحقیقاتی که در اراک کرده بودند راهگشاست.

هما داوری دبیر جشنواره توسعه پایدار و توریستی خلاق افزود: در پایان عواید حاصل از این جشنواره به احیای جنگل های زاگرس تعلق می گیرد، زیرا 18 ماه است که جنگل های زاگرس در آتش می سوزند.

توریستی پایدار

توریستی پایدار، با اتکا بر مفهوم توسعه پایدار، می خواهد صنعت توریستی در عین سوددهی اقتصادی، کم ترین تاثیر را بر جامعه میزبان و محیط زیست را داشته باشد.

توریستی خلاق

توریستی خلاق با شعار موزه های کمتر، میدان های بیشتر بر انجام فعالیت های تجربی و تعامل ژرف تر با زندگی واقعی فرهنگی در شهر ها تمرکز می کند؛ در واقع در نسل سوم توریستی، توریست شبیه یک شهروند رفتار می کند. تعریف توریستی خلاق، برگرفته از مفهوم صنایع خلاق است که به ما اهمیت استفاده از خلاقیت و نوآوری و انواع وب سرویس فروش بلیط هواپیما را در اقتصاد دانش محور نشان می دهد.

م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مسیرهای نوین گردشگری ایران به استان مرکزی ختم می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسیرهای نوین گردشگری ایران به استان مرکزی ختم می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید