نخست وزیر اتیوپی برای توقف جنگ در منطقه تیگرای شرط گذاشت

به گزارش وبلاگ طفره، نخست وزیر اتیوپی در واکنش به نگرانی های بین المللی شروط خود را برای سرانجام اقدامات نظامی در منطقه تیگرای خاطرنشان کرد.

نخست وزیر اتیوپی برای توقف جنگ در منطقه تیگرای شرط گذاشت

به نقل از المیادین، آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی شروطش برای سرانجام اقدامات نظامی علیه اقلیم تیگرای را بازگشت دولت مشروع به این منطقه و بازداشت تمامی کسانی که فرار نموده اند گفت.

وی گفت که عملیات اجرای قانون در تیگرای مطابق نقشه اجرا می گردد.

وی در توئیتی گفت به محض خلع سلاح شورای نظامی و بازگشت دولت مشروع به منطقه و بازداشت افرادی که گریخته اند و ارائه آن ها به دستگاه قضایی عملیات نظامی متوفق می گردد.

در این راستا سخنگوی نخست وزیر اتیوپی گفت: گوش آبی احمد بدهکار کسی نیست، آبی احمد با درخواست های بین المللی برای برقراری آرامش در منطقه ملتهب تیگرای مخالفتی ندارد و قدردان کسانی است که درباره این جنگ داخلی ابراز نگرانی کردند. به هرحال اتیوپی دارای حاکمیت ارضی است و در نهایت این دولت اتیوپی است که تصمیماتی را به نفع کشور و مردمش خواهد گرفت.

در حالی که منابعی در دولت اتیوپی روز دوشنبه گفتند، صدها تن در درگیری تیگرای کشته شدند، آبی احمد مدعی است، نگرانی ها درباره این آشوب بی مورد است و هدف از عملیات دولت برای حاکمیت قانون، تضمین صلح و ثبات است.

نخست وزیر اتیوپی هفته گذشته به تیگرای حمله کرد و رهبران تیگرای را به تضعیف اصلاحات دموکراتیک خود متهم کرد.

رئیس منطقه تیگرای هم با بیان اینکه توقف این درگیری با نیروهای دولت مرکزی و انجام مذاکره اقدامی مطلوب است، گفت، با این وجود دفاع از تیگرای متوقف نخواهد شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "نخست وزیر اتیوپی برای توقف جنگ در منطقه تیگرای شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر اتیوپی برای توقف جنگ در منطقه تیگرای شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید