همه آنچه باید درباره خرید اینترنتی دوربین عکاسی بدانید

به گزارش وبلاگ طفره، با وجود دوربین گوشی های هوشمند، خرید دوربین عکاسی نه فقط برای عکاسان حرفه ای، که برای آماتورها هم یک خرید هوشمندانه به شمار میرود. مسلما عکس هایی که با یک دوربین عکاسی حرفه ای ثبت شده باشند، کیفیت بی نظیری دارند که دوربین هیچ گوشی هوشمندی قادر به ثبتش نیست.

همه آنچه باید درباره خرید اینترنتی دوربین عکاسی بدانید

در حال حاضر شرکت های مختلفی برای ثبت خاص ترین و باکیفیت ترین تصاویر، دوربین های عکاسی متنوعی را طراحی و فراوری نموده اند. کافیست به یک فروشگاه آنلاین دوربین عکاسی سر بزنید تا در بین انواع و اقسام دوربین ها غرق شوید. اینجاست که از خودتان می پرسید: کدام دوربین مناسب من است؟

در ادامه متن راهنمای خرید دوربین عکاسی را می خوانید که انتخاب و خرید دوربین عکاسی را برای شمل آسان تر می نماید.

بودجه خود برای خرید دوربین عکاسی را معین کنید

با این کار، بازه انتخاب های شما را تقریبا نصف می نماید. با معین کردن هزینه ای که برای دوربین عکاسی می پردازید، انتخاب هایتان محدود می شوند و به این ترتیب انتخاب هم ساده تر است. امروزه قیمت دوربین های عکاسی در محدوده 10 تا 100 میلیون تومان قرار دارند و این رقم شامل لوازم جانبی همانند لنزهای مختلف نیست. بنابراین بر اساس اندازه علاقه و جدیتی که در عکاسی به خرج می دهید، بودجه تان را معین کنید.

دوربین ها را بهتر بشناسید

در حالت کلی دوربین ها دارای انواعی مانند DSLR، کامپکت، بدون آینه، ورزشی و… هستند. اما اگر یک عکاس حرفه ای نیستید، باید به سراغ دوربین عکاسی ارزان بروید. فراورینمایندگان برای آن دسته از کسانی که هنوز اول راه هستند و ذوق و شوق زیادی برای عکاسی دارند، دوربین های ارزان و مالی را روانه بازار نموده اند. این دوربین های عکاسی برای یادگیری عکاسی و آزمون و تجربه بسیار مناسب و ارزان اند. معین است که آگاهی شما از نحوه کار دوربین و نقش هر کدام از قطعات علاوه بر خرید دوربین در استفاده و ثبت تصاویر نیز کمک نماینده است.

در انتخاب دوربین به چه نکاتی توجه کنیم؟

اولین نکته در عکاسی کیفیت عکس ها است. معیار مگاپیکسل کیفیت عکس های ثبت شده با دوربین را معین می نماید. هر چقدر مگاپیکسل بالاتر باشد، کیفیت نیز بهتر است.

دومین مورد که باید به آن توجه کنید، سنسور یا حسگر دوربین است. سنسور در دوربین عکاسی نور را دریافت و به صورت الکترونیکی به پردازشگر منتقل می نماید. هرقدر سایز حسگر بزرگتر باشد، عکس ها باکیفیت تر هستند و وضوع بیشتری دارند. سنسورهای حرفه ای امروزه دارای دو مدل APS-C و فول فریم هستند. دوربین های DSLR پیشرفته مجهز به سنسور فول فریم و دوربین های ساده تر و ارزان تر از مدل اول برخوردارند.

مسلما تمامی قابلیت های یک دوربین عکاسی زمانی دلچسب خواهد بود که بدنه ای خوش دست داشته باشد. اگر دائما قصد جابجایی دوربین عکاسی را داشته باشید، ابعاد، وزن، جنس و مقاومت بدنه آن بسیار مهم است. آسیب رسیدن به هرکدام از قطعات ظریف دوربین عکاسی می تواند هزینه های گزافی را باعث گردد. طراحی بدنه باید به شکلی باشد که با ساعات طولانی کار کمترین اندازه خستگی را احساس کنید. وجود یک بدنه محکم در کنار قابلیت لرزشگیر باعث می گردد که دوربین در آب و هواهای مختلف به راحتی همراهی تان کند.

بعد از صرف هزینه برای خرید دوربین عکاسی، احتمالا مایل نیستید که خرج های جدیدی برای خودتان بتراشید. بنابراین دوربینی را انتخاب کنید که از قابلیت تعویض لنز بهره مند باشد. دوربین های بدون آینه دارای محدودیت هایی در تعویض لنز هستند که هنگام خرید باید به آن دقت کنید اما خوشبختانه در دوربین های DSLR مسئله ای برای استفاده از لنز های گوناگون نخواهید داشت.

قابلیت فوکوس دوربین، تمرکز بر یک سوژه خاص را ممکن می نماید و سرعت شاتر نیز به این فرآیند شتاب می دهد. دقت و عملکرد پرسرعت در فوکوس و ثبت تصاویر در شکار برترین سوژه ها کمک دهنده است. فوکوس دوربین می تواند در دو حالت دستی یا اتوماتیک تنظیم گردد. نقاط فوکوس بیشتر معمولا به معنای سریع تر و دقیق تر بودن دوربین است و مهارت دوربین برای هر کدام از این موارد در خرید دوربین مشخص نماینده است.

آخرین مرحله عکاسی ثبت تصاویر و تماشا نتیجه زحماتتان است. در اینجا فرمت ثبت تصاویر و نوع کارت حافظه نکات هستند که باید در نظر بگیرید. اگر در پی ثبت برترین کیفیت از عکس هایتان هستید باید دوربینی با پشتیبانی از فرمت RAW تهیه کنید. فرمت RAW تمامی بخش های مختلف یک تصویر همانند نور، طیف رنگ و سایه ها را به صورت کامل ذخیره می نماید. انتخاب نوع کارت حافظه تا حد زیادی به کاربری و سلیقه شما بستگی دارد که می تواند از انواع MicroSD، SDXC یا CF باشد.

با در نظر گرفتن نکات بالا می توانید با شناخت بهتری دوربین مناسب خودتان را کشف کنید. برای خرید در کوتاه ترین زمان می توانید به فروشگاه های آنلاین دوربین عکاسی مراجعه کنید. مقایسه قیمت دوربین عکاسی و البته معینات گوناگون دوربین در خرید اینترنتی دوربین عکاسی برای انتخاب مناسب ترین مدل مفید است. کاماپرس در ادامه 4 فروشگاه معتبر را برای خرید آنلاین دوربین عکاسی معرفی می نماید؛

فروشگاه تماشاگار

فروشگاه تماشاگار یکی از محبوب ترین فروشگاه ها برای خرید دوربین عکاسی است. متخصصان و پشتیبان های این فروشگاه با مشاوره رایگان قبل از خرید محصول به شما کمک می نمایند تا بر اساس احتیاج شما و کاربرد دوربین، برترین مدل دوربین را تهیه کنید.

فروشگاه پارس کانن

فروشگاه پارس کانن در زمینه خرید و فروش و تعمیرات دوربین های عکاسی و فیلمبرداری، لنزها و تجهیزات نورپردازی و صدا با بالاترین کیفیت و نازلترین قیمت فعالیت می نماید. پارس کانن دارای جواز کسب در فروشگاه و نماد الکترونیک در سایت پارس کانن است. شما می توانید در فروشگاه پارس کانن تجهیزات قدیمی و دست دوم خود را در طرح تعویض پارس کانن با دستگاه های آکبند عوض کنید . پارس کانن امکان مشاوره و خرید حضوری را نیزدر اختیار شما کاربران عزیز قرار داده است.

آدرس سایت: www.parscanon.net

فروشگاه اگزیف

اگزیف یکی از قدیمی ترین فروشگاه ها در حوضه فروش تجهیزات تخصصی عکاسی و فیلمبرداری است که با ارائه مشاوره صادقانه و کارآمد، ارسال سریع، ارائه اجناس اورجینال، خدمات بهینه، حضور فعال در شبکه های اجتماعی و تعامل محبت آمیز با مخاطبین توانسته نظر مشتریان را به خود جلب کند.

فروشگاه دیددوم

فروشگاه دیددوم افتخار دارد با مشاوره رایگان به شما عزیزان کمک کند تا تجهیزات عکاسی و نورپردازی خود را با برترین کیفیت و ضمانت اصل بودن کالا و کمترین قیمت نسبت به بازار برای شما عزیزان فراهم کند.

فروشگاه دیجی سنتر

فروشگاه دیجی سنتر از قدیمی ترین مراکز معتبر خرید دوربین عکاسی در تهران است. ارسال سریع به سراسر کشور، تضمین اصالت کالا، برترین قیمت و مشاوره رایگان خرید محصول به وسیله کارشناسان از ویژگی های این مجموعه بوده تا بتوانید برترین دوربین را بر اساس احتیاج خود انتخاب کنید.

منبع: همگردی

به "همه آنچه باید درباره خرید اینترنتی دوربین عکاسی بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه آنچه باید درباره خرید اینترنتی دوربین عکاسی بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید