10 ویژگی مثبت که بعد از سفر کردن به دست می آورید!

به گزارش وبلاگ طفره، به نظرتان مزیت های سفر کردن چه چیز هایی است؟ آیا نیازی است که انسان هر چند وقت یک بار به سفر برود و چند روزی را به دور از دل مشغولی ها و نگرانی هایی که دارد سپری کند؟

10 ویژگی مثبت که بعد از سفر کردن به دست می آورید!

سفر ،روح انسان را لطیف می نماید و تجربه های زیادی در اختیار او قرار می دهد.

یک ضرب المثل معروف وجود دارد که می گوید برای آنکه فردی را بشناسی با او به سفر برو. با این جمله به خوبی می توان متوجه شد که سفر رفتن مزیت های زیادی دارد و نه تنها می تواند برای یک فرد مفید باشد بلکه می توان در حین سفر، نسبت به اطرافیان نیز شناخت خوب و کاملی به دست آورد.

حتی اگر تنها برای لذت بردن و سرگرمی کردن به سفر می روید، باز هم هیچ ایرادی به شما وارد نیست؛ زیرا این مساله نشان می دهد که شما به خود احترام گذاشته و آرامش روحی و فکری تان برایتان مهم است. این جمله گواه از آن دارد که شما اعتماد به نفس بالایی داشته و سعی می کنید به احتیاجهایی که دارید، رسیدگی نمایید. موضوعی که همین جا خوب است در خصوص آن نیز نکته ای را بگوییم این است که برای به دست آوردن تجربیاتی ناب و منحصر به فرد، بهتر است جاهایی را برای سفر انتخاب کنید که قبلا به آنجا سفر ننموده اید.

برای خرید مقرون به صرفه ترین بلیط هواپیما داخلی و خارجی وبلاگ طفره روی تصویر زیر کلیک کنید.

مزیت های سفر کردن | یاد می گیرید که در لحظه حال زندگی کنید

یکی از مزیت های سفر کردن در اختیار انسان قرار می دهد آموزش زندگی در لحظه حال است. سفر مدت زمان کوتاهی دارد و همین مدت زمان کوتاه شما را مجبور خواهد نمود که از تمام لحظات سفر به خوبی استفاده نموده و همه چیز را با جان و دل احساس کنید. در سفر، همه چیز لذت بخش و دوست داشتنی است.

اگر در شهر خودتان باشید ممکن است وارد شدن در مکان هایی که شلوغی و ازدحام زیادی در آن موج می زند، برایتان آزار دهنده باشد، اما این مساله در سفر، به هیچ عنوان ناراحت تان نمی نماید. هیچ سختی در سفر برای شما سخت نیست، همه چیز در نهایت شیرینی است و این یکی از معجزاتی که مسافرت با خود به همراه دارد.

بعضی می گویند که سفر کردن مانند عاشق شدن است؛ در حس و ارتباطی که بین دو انسان به وجود می آید همواره وقایع تلخ نیز شیرین به نظر می آیند؛ درست مانند سفر رفتن. وقتی شما به یک مکان نو وارد می شوید، اگر حس خوبی نسبت به شهر و یا کشوری که به آن سفر نموده اید پیدا کنید، هیچ اتفاق ناخوشایندی نمی تواند خاطر شما را مکدر کند؛ چون می دانید این سفر به زودی تمام خواهد شد، بنابراین سعی می کنید به تمام حوادثی که برایتان پیش می آید با نگاهی مثبت نظر کنید و این دقیقا همان زندگی در حوضچه اکنون است.

  • با فرهنگ های مختلف آشنا می شوید

یکی از مزیت های سفر کردن، آشنایی با فرهنگ های مختلف است. آشنایی با مردمانی که فکر، فرهنگ، عقیده و نژادی متفاوت از فکر و نژاد شما دارند می تواند درس های زیادی را به شما آموزش دهد.

ما در کشوری زندگی می کنیم که در هر شهری که قدم بگذراید می توانید مردمی با فرهنگی متفاوت و آدابی و سننی بسیار جالب و شیرین دیدار کنید. اگر انسان تیز بینی باشید و دوست داشته باشید که بعضی از نکات جالب فرهنگ مردمان مختلف را در زندگی خود پیاده کنید، سفر برترین فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا به این هدف دست پیدا کنید.

سفر به دیگر کشورها نیز می تواند شما را با مردمی از نژادی متفاوت و با افکار و رفتار هایی متفاوت تر آشنا کند. این خصوصیت سفر، یکی از مجذوب کننده ترین و هیجان انگیز ترین قسمت های سفر به شمار می رود. ممکن است در طی یکی از این سفرها، فردی را دیدار نموده و زمینه سازی یک دوستی دیرینه برای شما فراهم گردد. آشنایی با افراد و فرهنگ های نو می تواند فکریت و دنیا بینی شما را با تغییرات و تحولات زیادی رو به رو کند و حتی سبک زندگی شما را تغییر دهد.

  • مزیت های سفر کردن | برنامه ریزی کردن را یاد خواهید گرفت

یکی دیگر از مزیت هایی که سفر برای انسان در پی خواهد داشت، برنامه ریزی کردن است. معمولا در طی یک سفر، مخصوصا اگر به صورت خانوادگی انجام گردد برای موارد مختلف باید برنامه ریزی کرد. مثلا هزینه ای که برای محل اقامت باید پرداخت گردد، هزینه ای که برای خورد و خوراک باید در نظر گرفته گردد، جاهایی که قرار است از آنها بازدید به عمل آورده گردد و مواردی از این دست، باید به صورت دقیق معین گردند. تمامی این امور باید از قبل معین شوند تا در حین سفر با مشکل خاصی از نظر هزینه و سایر مسائل روبرو نشوید.

معمولا افرادی که زیاد به سفر می فرایند و در این زمینه تجربه بیشتری دارند مناسب ترین افراد برای انتخاب به عنوان تدوین کننده برنامه سفر هستند. مسافرت با این افراد می تواند نکات زیادی را در خصوص برنامه ریزی به شما بیاموزد.

  • سفر رفتن باعث افزایش قدرت تحمل انسان می گردد

موردی که نمی توان آن را کتمان کرد این است که همواره در سفر، همه چیز مطابق میل شما به پیش نمی رود و ممکن است در حین سفر مسائلی به وجود آید. در این شرایط برای آنکه مسافرت هم به شما خوش بگذرد و هم به کسانی که همراه شما هستند، ضروری است که بتوانید خودتان را کنترل کنید و استرس و عصبانیت بی مورد از خود نشان ندهید و کاری کنید که همه در سفر احساسی خوب و همراه با شادی را تجربه کنند.

سفر کردن به شما یاد می دهد تا زمانی که مسئله ای به وجود آمد، به خاطر خود و بقیه، با آرامش خیال و با کنترل اعصاب، به مشکل پیش آمده دامن نزده و سعی کنید تا جایی که می توانید برای حل آن یک کار مفید انجام دهید.

  • اهداف نو برای خود معین کنید

یکی دیگر از مزیت های سفر کردن که تجربه بسیار مهمی به دست می آورید، تعریف اهداف نو است. معمولا زمانی که فرد به سفر می رود، زمان و فرصت بیشتری برای آنکه به زندگی و آینده خود فکر کند در اختیار دارد.

سفر و روزهایی که در سفر هستید به شما یاری می نماید تا در خصوص اهدافی که قبلا برای خود تعریف نموده اید تنو نظر نموده و جاهایی که احتیاج است تا هدفی را تغییر دهید، تغییرات مورد نظر را اعمال کنید. سفر کردن و اوقاتی که در تنهایی به سر می برید، این فرصت بسیار خوب را به شما می دهد تا در خصوص تمام مسائلی که در خصوص آنها نگرانید، فکر کنید و برای مسائل و مسائلی که فکر شما را درگیر نموده است، یک راه مناسب و منطقی بیابید.

  • با سفر کردن می توانید شناخت بیشتری نسبت به خود پیدا کنید

خودشناسی و اینکه شناخت کامل و جامعی در خصوص خود پیدا کنید از مزیت های سفر کردن است که می تواند برای شما به ارمغان آورد. رویارویی با اتفافات و حوادث مختلف، برترین شرایط را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید نسبت به خود و شخصیتی که دارید شناخت پیدا کنید؛ بفهمید چه نقاط ضعفی دارید و چه نقاط قوتی.

معمولا قرار گرفتن در شرایطی که اصلا پیش بینی شده نبوده و به هیچ عنوان آن را تجربه ننموده اید، باعث می گردد تا بدانید که از چه قدرتی برخوردارید. اگر توانایی هایتان را دست کم گرفته اید، شاید سفر کردن بتواند به شما ثابت کند که شما انسان ضعیفی نبوده و می توانید از عهده انجام کارهای زیادی برآید.

  • مزیت های سفر کردن | مهارت های نو کسب می کنید

مزیت های سفر کردن به دست آوردن آن ها می تواند سود قابل ملاحظه ای را نصیب شما کند، به دست آوردن مهارت هایی است که تا به حال نداشته اید. مثلا اگر می خواهید به یک کشور خارجی سفر کنید احتیاج دارید تا برای برقراری ارتباط و برطرف احتیاجهایتان، زبان رسمی آن کشور را آموزش ببینید.

به همین علت سعی می کنید در کوتاه ترین زمان هم که شده توانایی و مهارت خود را در این حوزه بالا ببرید. به سادگی که نیست، اما به هرحال می توانید یک مهارت به مهارت هایی که بلد بوده اید اضافه کنید و زندگی خود را با این مهارت نو، با کیفیت تر نمایید.

  • خاطره های زیادی برای تعریف کردن پیدا خواهید کرد

اگر حس ماجرایی جویی در وجود شما زنده باشد و دوست داشته باشید به فضا های مختلف سفر کنید، بدون شک خاطرات زیادی برای تعریف کردن خواهید داشت. معمولا برخورد با آدم های مختلف، به شما این امکان را می دهند تا بتوانید با انسان های نو آشنا شوید.

همین آشنایی، می تواند زمینه ساز یک خاطره هیجان انگیز و مجذوب کننده به شمار رود. حتی اگر به تنهایی نیز به سفر بروید، باز هم اتفاقاتی که برای خود شما در طی راستا می افتد هم می تواند به عنوان یک ماجرای جالب و شنیدنی تلقی گردد.

دقت داشته باشید که سفری که نتوان از آن ماجرا و خاطره ای را تعریف کرد، سفر به معنای واقعی کلمه نخواهد بود. اگر بتوانید نگاه خود را به سفر عوض نموده و تنها به فکر لذت و وقت گذرانی تان نباشید، در این صورت هر به هر سفری که می روید، یک خاطره ماندگاری و شیرین برای خود خواهید ساخت.

  • مزیت های سفر کردن | با رفتن به سفر می توانید شخصیتی نو پیدا کنید

بازدید از نقاط مختلف و آشنایی با افراد مختلف، می تواند بر روی شما و روحیه تان تاثیرات شگرف و باور نکردنی داشته باشد. اگر به راستای که طی نموده اید دقت کنید، به آدم هایی که دیدار نموده اید فکر کنید و به مواردی که از آنها آموزش دیده اید توجه نموده باشید می توانید بروز تغییراتی که در وجود شما به وقوع پیوسته است را به خوبی مشاهده کنید.

انسان ها با رفتار و اعمالی که از خود نشان می دهند می توانند بر روی یک فرد دیگر نیز تاثیر بگذارند. بنابراین شک نکنید که شما نیز در طی سفر دچار این تغییرات و تحولات روحی و درونی شده اید. این تغییرات و تحولات قدم ابتدایی برای تبدیل شدن به یک آدم نو و نو است.

بعضی افراد بعد از آنکه از مسافرت برگشته اند، به انسان هایی مهربان تر و با انعطاف پذیری بالاتر تبدیل شده اند. این مزیتی است که حضور در فضاهای مختلف و آشنایی با انسان های متفاوت در پی دارد. وقتی در طی سفر افرادی که طرز فکرشان با طرز فکر شما یکی نیست دیدار می کنید و به گفتگو می پردازید، سعی خواهید کرد با انعطاف و تحمل بیشتری نظرات مخالفین را شنیده و واکنشی تند و غیر منتظره نشان ندهید. معمولا، هم سفران برای آنکه همه در حین سفر بتوانند ساعاتی شاد و مفرح را تجربه کنند سعی می کنند به این خصلت خود را مجهز کنند.

  • برای وقایع غیر منتظره آماده می شوید

معمولا در مسافرت، همه چیز تحت کنترل نیست و گاهی ممکن است اتفاقاتی بیفتد که هیچکس نمی تواند بر روی آن کنترل داشته باشد. مسافرت رفتن به شما یاری می نماید تا زمانی که یک برنامه از پیش معین نشده پیش می آید، برای آن آمادگی پیدا نموده و اجازه ندهید که مسافرت شما تحت تاثیر هیچ اتفاق منفی قرار گیرد.

اگر قبول کنید که در حین مسافرت ممکن است بعضی وقایع غیر منتظره برای شما پیش بیاید، آمادگی بیشتری برای آن پیدا نموده و سعی می کنید شادی و نشاط خود و دیگران را فدای هیچ چیزی نکنید. این نیز یکی از مهم ترین مزیت هایی که به دست آوردن آن می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی کیفیت زندگی افراد داشته باشد.

منبع: الی گشت

به "10 ویژگی مثبت که بعد از سفر کردن به دست می آورید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 ویژگی مثبت که بعد از سفر کردن به دست می آورید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید