5 علت روشن نشدن پکیج

به گزارش وبلاگ طفره، در این مطلب قصد داریم علت روشن نشدن پکیج را برسی کنیم و نکاتی را در رابطه با آن بیان کنیم.

5 علت روشن نشدن پکیج

امروزه پکیج ها یکی از وسایل پر استفاده در بسکمک از منازل هستند که به عنوان سیستم گرمایشی و همچنین برای تهیه آب گرم از آن ها استفاده می شود. اما گاهی اوقات این دستگاه ها با مسائلی رو به رو می شوند. یکی از این مسائل، روشن نشدن پکیج می باشد.

در این مطلب می خوانید:

Toggle
  • برخی از دلایل روشن نشدن پکیج
  • 1- کمبود فشار گاز
    • 2- خراب شدن پمپ آب
    • 3- مشکل در دودکش دستگاه
    • 4- وجود هوا در لوله های پکیج
    • 5- خراب شدن الکترود تشخیص شعله

برخی از دلایل روشن نشدن پکیج

خوب است بدانید مشکل روشن نشدن پکیج منحصر به یک نوع یا برند خاص از پکیج ها نمی باشد، بلکه در همه مدل ها ممکن است چنین مسئله ای رخ دهد. کارشناسان ، دلایل زیر را برخی علل روشن نشدن پکیج می دانند.

1- کمبود فشار گاز

از رایج ترین دلایل روشن نشدن پکیج ها، کمبود گاز و یا عدم وجود گاز می باشد.می توان گفت مهم ترین عاملی که باعث روشن نشدن پکیج می شود ، نبود گاز است.

در صورتی که گاز کافی به پکیج نرسد و یا در مسیر آن مسئله ای ایجاد شود، پکیج به هیچ طریقی نمی تواند روشن شود. به عنوان مثال اگر شیر گاز بسته باشد و جریان گاز به طور کامل قطع شود، هیچ گازی به پکیج نمی رسد و از روشن شدن آن نیز جلوگیری شود.

هنگامی که پکیج با کمبود گاز روبرو شود، این مشکل را با یک چراغ هشدار به شما اطلاع می دهد. شکل این چراغ در پکیج هی مختلف، متفاوت می باشد.

2- خراب شدن پمپ آب

در پکیج ها بخشی که آب را وارد مدار گرمایشی می کند، پمپ آب است.هنگامی که پمپ دچار خرابی شود و یا به طور کامل از کار بیفتد و بسوزد، جریان آب به درستی در پکیج ایجاد نمی شود. در چنین شرایطی برد دستگاه متوجه کمبود آبی که در دستگاه وجود دارد می شود و فرمان روشن شدن پکیج را صادر نمی کند.

در صورتی که عملکرد پمپ آب ضعیف شود، دستگاه شروع به خاموش و روشن شدن می کند. از این طریق می توانید متوجه وجود مشکل در پمپ شوید.

در صورتی که این شرایط ادامه پیدا کند پس از مدتی پمپ می سوزد و از روشن شدن دستگاه جلوگیری می کند.

3- مشکل در دودکش دستگاه

طریقه نصب کردن دودکش و درست نصب کردن آن در پکیج بسیار مهم است. دودکش باعث می شود دود حاصل از احتراق و فعالیت های پکیج به خارج از محیط هدایت شود.

در هنگام نصب باید دقت شود که این بخش به درستی و با رعایت استاندارد ها و فاصله آن نسبت به پکیج، نصب شود.

در صورتی که این موارد رعایت نشوند دودی حاصل از فعالیت های پکیج به درستی از دستگاه خارج نمی شود و باعث تجمع دوده ها و آلاینده ها در مسیر آن می شود. در پکیج بخشی وجود دارد که وجود دود را تشخیص می دهد. این بخش سنسور دود می باشد.

هنگامی که دوده ها و آلاینده ها انباشته شوند، سنسور دود نمی تواند به درستی وجود دود را تشخیص دهد و دستگاه را به صورت اتوماتیک خاموش می کند و دیگر اجازه روشن شدن آن را نمی دهد. در چنین موقعیتی باید مسیر دودکش را باز کنید و آلاینده ها و کثیفی هایی که باعث مسدود شدن آن شده اند را تمیز کنید.

توصیه این است که نصب پکیج را حتما به نمایندگی های مجاز بسپارید .

4- وجود هوا در لوله های پکیج

از دیگر مسائل رایج در پکیج ها که منجر به روشن نشدن آن ها می شود وجود هوا در لوله ها می باشد. این مشکل هر چند وقت یک بار در بیشتر پکیج ها رخ می دهد.اما گاهی اوقات هوایی که وارد لوله ها می شود بیش از حد می باشد. این امر باعث می شود آب گرمی که از پکیج ایجاد می شود به شوفاژ ها انتقال پیدا نکند.

در این مواقع پکیج به صورت اتوماتیک خاموش می شود و دیگر روشن نمی شود. برای حل این مشکل باید پکیج را هوا گیری کنید.

هواگیری پکیج را خودتان نیز می توانید انجام دهید و یا در صورت تمایل می توانید از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

5- خراب شدن الکترود تشخیص شعله

الکترود به پکیج در تشخیص این که گاز به درستی می شود و سوخت کافی برای روشن شعله وجود دارد یا خیر کمک می کند.

در صورتی که این الکترود با مسئله ای روبرو شود و یا در اثر دما و حرارت بالا فاصله آن با شعله آتش بیشتر شود، دستگاه به طور اتوماتیک خاموش می شود.

اگر متوجه شدید که فاصله میان الکترود و شعله دچار تغییر شده است، می توانید با استفاده از یک انبر دست آن را به حالت اولیه بازگرانید.

در صورتی که مشکل با انجام این کار نشود می توان نتیجه گرفت که یا الکترود به طور کامل خراب شده است یا مشکل دستگاه از این بخش نیست.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم مشکل روشن نشدن پکیج در تمامی پکیج ها رخ می دهد و بستگی به نوع و برند آن ها ندارد. این امر به دلایل مختلف و متفاوتی ممکن است رخ دهد.

در صورتی که دانش کافی نداشته باشید نمی توانید به صورت دقیق تعیین کنید که عامل اصلی مشکل از کدام بخش پکیج می باشد. از تعمیرکار مجازی که در این زمینه تجربه و مهارت کافی را دارند کمک بگیرد.

، خدمات فروش - نصب و گارانتی پکیج های گرم ایران را در محدوده کرج ارائه می دهد .

منبع: شبکه چی

به "5 علت روشن نشدن پکیج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 علت روشن نشدن پکیج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید