آشپزخانه سلامت؛ درمان فلج بل با شربتی گیاهی، با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید

به گزارش وبلاگ طفره، یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف نوعی شربت را در درمان فلج صورت و پاکسازی بدن از انواع سمومات و عفونت ها موثر دانست.

آشپزخانه سلامت؛ درمان فلج بل با شربتی گیاهی، با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید به گزارش خبرنگار ، شربت سداب (سداب+انیسون+ مرزنگوش+گل سرخ+عسل) حاوی ویتامین های A، B، C، E.، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، فیبر، پروتئین، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، اسیدفولیک، فسفر، سلنیوم، قند ساکاروز، گلوکز، فراکتوز، کومارین ها، فلاونوئیدها، روتین، اسید های کاپرینیک و ... است.

برای آنالیز خواص شربت سداب و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می خوانید.

مهم ترین خواص شربت سداب

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت وگو با خبرنگار ، درباره مهم ترین خواص شربت سداب گفت: ضد اسپاسم، ضد انگل، ضد نفخ و بادشکن، برطرف درد مفاصل (آرتریت) و درد های رماتیسمی (آرتریت روماتوئید)، بهبود سرماخوردگی، بهبود درد های قاعدگی و پیشگیری از یائسگی زودرس از مهم ترین خواص شربت سداب است.

وی اضافه نمود: از دیگر خواص این شربت می توان به برطرف سرگیجه و انواع سردرد، چربی سوزی، لاغری و تناسب اندام، دفع آب های میان بافتی، آرامبخش قلب و اعصاب و سنگ شکن کلیه اشاره نمود.

عظمایی اعلام کرد: مصرف این شربت سمومات بدن را از معده، روده، کبد، کلیه و مجاری ادراری دفع نموده، همچنین عفونت های کلیه، مجاری ادرار و رحم را برطرف می نماید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: شربت سداب دارای خاصیت ضد تشنج و ضد صرع است و تاثیر فوق العاده ای در این زمینه دارد.

: چرا نوزادان تشنج می نمایند؟ + علائم و راهکارهای درمانی

وی گفت: این شربت رحم را پاکسازی، همچنین قند، فشار و چربی خون را کنترل می نماید.

عظمایی اعلام کرد: یکی از خواص بی نظیر شربت سداب تاثیر آن در درمان فلج بل صورت است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: برطرف بوی بد دهان، برطرف یبوست، برطرف رطوبات اضافه معده، برطرف تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص شربت سداب است که می توان به آن اشاره نمود.

وی گفت: تقویت سیستم قلبی عروقی و پیشگیری از سکته قلبی، تقویت حافظه، تقویت بینایی، چاقی، برطرف تپش قلب و بی خوابی از دیگر خواص فوق العاده این شربت است.

: بینایی خود را با مصرف گیاهان دارویی تقویت کنید

عظمایی اعلام کرد: شربت سداب به علت داشتن ویتامین های A، E. و C. خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و بدن را در مقابل انواع بیماری ها از جمله سرطان ها محافظت می نماید.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: این شربت موجب تقویت و جوان سازی پوست و مو شده و از بروز پیری زودرس جلوگیری می نماید.

منع مصرف شربت سداب

این محقق و پژوهشگر طب سنتی اظهار کرد: مصرف شربت سداب برای زنان باردار ممنوع است.

مقدار مصرف شربت سداب

عظمایی گفت: این شربت را می توان 4 لیوان در روز و در وعده های صبح، ظهر، عصر و شب میل کرد.

مواد لازم شربت سداب (2 لیتر)

گیاه خشک سداب 40 گرمگیاه انیسون 25 گرمگیاه مرزنگوش 25 گرمگل سرخ 20 گرمعسل نیم کیلوآب معدنی 2 لیتر

طرز تهیه شربت سداب

برای تهیه شربت سداب ابتدا گیاهان خشک شامل سداب، انیسون، مرزنگوش و گل سرخ را نیم کوب نموده و داخل 2 لیتر آب معدنی می ریزیم.پس از گذشت 3 تا 4 ساعت، آن را با حرارت ملایم و به مدت 5 تا 10 دقیقه می جوشانیم.هنگامی که حرارت متعادل و در حدود 50 درجه سانتی گراد شد آن را صاف نموده و با عسل ترکیب می کنیم.شربت را هم می زنیم تا قوام بیاید، سپس در ظرف شیشه ای می ریزیم.

طرز تهیه یک لیوان شربت سداب

برای تهیه یک لیوان شربت سداب 4 تا 5 قاشق غذاخوری از آن را داخل لیوان ریخته و بقیه را آب جوشیده ولرم اضافه می کنیم.

نکته: برای مصرف این شربت در فصل گرم سال به جای آب جوشیده ولرم از آب خنک استفاده نموده و چند قطره آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آشپزخانه سلامت؛ درمان فلج بل با شربتی گیاهی، با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشپزخانه سلامت؛ درمان فلج بل با شربتی گیاهی، با مصرف این نوشیدنی تشنج را کنترل کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید