شروع مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی

به گزارش وبلاگ طفره، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: کارگاه مرمت بافت تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی شروع شد.

شروع مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سید محمد صادق رضویان مسئول میراث فرهنگی شهرستان میامی امروز 15 شهریور 97 اضافه کرد: در این مرحله از مرمت، کار برداشت الحاقات، انجام پی بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان ها انجام می گردد.

رضویان گفت: در این مرحله با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی و با توجه به تهیه طرح مرمت و ساماندهی بافت عباس آباد، کار مرمت جداره ها و احیاء آن انجام می گردد.

او با بیان اینکه بافت تاریخی عباس آباد با برخورداری از عناصر و خانه های تاریخی به لحاظ گونه معماری واجد ارزش است، گفت: از جمله ویژگی های روستای تاریخی عباس آباد وجود کاروانسرای عباس آباد است که در روستا قرار گرفته است.

رضویان اضافه کرد: این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته گردیده است.

شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. این شهرستان از شمال به استان های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد.

منبع: میراث آریا

به "شروع مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت بافت تاریخی عباس آباد میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید