آقاتهرانی: از دیرفهمی یا نافهمی بعضی مسئولان تعجب می کنم

به گزارش وبلاگ طفره، مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در یکصد و سی و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس اظهارداشت: کمیسیون فرهنگی مجلس از دیرباز نسبت به بحث فرهنگ عمومی حساسیت جدی داشته و دارد، هرچند آمار و مصاحبه ها در جلسات فرهنگی خرسند کننده است و نشان دهنده فرهنگ رو به رشد استان است، اما ارائه این آمار کافی نیست.

آقاتهرانی: از دیرفهمی یا نافهمی بعضی مسئولان تعجب می کنم

به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این کشتی تکانی بخورد بعد متوجه خواهیم شد که چه مسائلی وجود داشته است؛ مسائلی که در آمار ها ارائه نشده است. به عنوان مثال پس از روبه رو شدن با بعضی معضلات که به شکل مقطعی به وجود می آید متوجه می شویم که باید فضای مجازی را جدی تر گرفت و یا به بانوان در جامعه توجه ویژه تری داشت.

آقاتهرانی اضافه نمود: البته گاهی هم به افراط و تفریط رو می آوریم. در همین جاست که تفاوت فرد عاقل و فردی که عقل ندارد معلوم می گردد؛ لذا باید شرایطی فراهم گردد تا بتوانیم در مسائل مختلف بهتر و بیشتر پیش بینی کنیم. بنده در یکی از جلسات هیئت دولت هم عنوان کردم که از دیرفهمی یا نافهمی بعضی مسئولان در عجب هستم. چرا باید زمانی که با مسئله ای روبرو می شویم در پی حل مشکل یا آسیب شناسی باشیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ، آدم خودش را می خواهد، گفت: اگر قرار است در جا های مختلف ورود کنیم و به حل مسائل فرهنگی بپردازیم بایستی به گونه ای اقدام کنیم که رقابت ها و صمیمیت ها مانع از حق نگردد و در وهله اول باید حق مدار باشیم.

آقاتهرانی با ابراز خوشحالی از برگزاری مستمر جلسات شورای فرهنگ عمومی در فارس گفت: باید از فرصت ها به خوبی بهره گرفته گردد و ما معمولا از جامعه، احتیاج های مردم و اتفاقاتی که پیش آمده عقب هستیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون کوشش کرد تا اعتبارات و بودجه ها از وزارتخانه ها گرفته گردد و در اختیار استانداران قرار بگیرد، اضافه نمود: احتیاج است گزارشی شش ماهه از سوی شورای فرهنگ عمومی استان ها به کمیسیون داده گردد و بدون شک این مسئله رقابت و صمیمیت بیشتری می آورد.

آقا تهرانی گفت: وزرا با مجلس ارتباط بیشتری دارند و در ارتباط بودن مسئولان استان ها با مجلس به حل مسائل فرهنگی در استان ها یاری شایانی خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "آقاتهرانی: از دیرفهمی یا نافهمی بعضی مسئولان تعجب می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آقاتهرانی: از دیرفهمی یا نافهمی بعضی مسئولان تعجب می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید