آمارهای عجیب از مهاجرت ایرانیان

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران: بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401، ایرانیان در 3 سال اخیر از دو کشور کانادا و بریتانیا، بیش از 2 هزار ویزای استارتاپ، کارآفرینی، سرمایه گذاری یا خود اشتغالی دریافت نموده اند.

آمارهای عجیب از مهاجرت ایرانیان

بهرام صلواتی، مدیر رصدخانه مهاجرت ایران در نشست رونمایی اختصاصی سالنامه مهاجرتی ایران آمارهایی از مهاجرت ایرانیان در چند سال گذشته ارائه داد.

صلواتی در این نشست تاکید نمود: به طور کلی برای ایرانیان در 12 سال اخیر سالانه به طور میانه حدود 12 هزار ویزا یا اجاره اقامت موقت و دائم کاری در مقاصد آمریکا، کانادا استرالیا، بریتانیا و اتحادیه اروپا صادر شده است.

بر اساس آمارهای سالنامه مهاجرتی ایران در سال 1401، در سال های 2010 تا 2021 به طور میانه سالانه حدود 86 هزار ویزا یا اجازه اقامت غیر توریستی برای ایرانیان در اروپا آمریکای شمالی و استرالیا، ترکیه و سایر کشورهای OECD صادر شده است.

بدون احتساب کشور ترکیه جریان مهاجران ایرانی به مقاصد نامبرده سالانه حدود 65 هزار نفر بوده و از 46 هزار نفر در سال 2010 تا 70 هزار نفر در سال 2017 در نوسان بوده است.

در سال 2020 رتبه مهاجرفرستی و مهاجرپذیری ایرانیان در میان کشورهای دنیا به ترتیب 54 و 23 بوده است. در حالیکه رتبه ایران در پذیرش و ارسال مهاجر به دنیا در چارک اول قرار گرفته است و رتبه دانشجوپذیری و دانشجوفرستی کشور نیز تقریبا برابر است.

از سال 2018 ترکیه به یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای سرمایه گذاری تبدیل شده است. به طوری که خانه های خریداری شده و شرکت های ثبت شده به وسیله ایرانیان در این کشور افزایش چشم گیری یافته است. ایرانیان در خرید خانه در ترکیه در سال های 2020 و 2021 رتبه اول را داشته اند.

بخش اجتماعی مالی سازمان ملل به عنوان مرجعی که داده های تجمیع شده ورودی و خروجی مهاجران کشورها را منتشر می نماید در آخرین به روزرسانی خود که مربوط به سال 2020 است، جمعیت ایرانیان مهاجر را حدود یک میلیون و 325 هزار نفر و مهاجران ورودی به ایران را دو میلیون و 797 هزار نفر تخمین زده است.

منبع: توریسم آنلاین

به "آمارهای عجیب از مهاجرت ایرانیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمارهای عجیب از مهاجرت ایرانیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید