آوارگی 80 هزار سوری ساکن ادلب در مرز ترکیه

به گزارش وبلاگ طفره، خبرگزاری آناتولی به نقل از مدیر گروه موسوم به هماهنگی واکنش در سوریه نوشت که طی پنج روز گذشته حداقل هشتاد هزار آواره سوری از ادلب به نزدیک مرز های ترکیه آمده اند.

آوارگی 80 هزار سوری ساکن ادلب در مرز ترکیه

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ طفره، منابع محلی می گویند طی پنج روز گذشته بر اثر افزایش درگیری ها در منطقه کاهش تنش استان ادلب در شمال غرب سوریه، حداقل هشتاد هزار سوری از محل زندگی خود آواره شده اند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از محمد حلاج مدیر گروه موسوم به هماهنگی واکنش در سوریه ادعا کرد این هشتاد هزار آواره سوری طی پنج روز گذشته به سمت ترکیه حرکت نموده و هم اکنون در مناطق نزدیک به مرز های این کشور مستقر شده اند.

حلاج مدعی است که از زمان شروع درگیری ها در ادلب از ماه نوامبر بین نیرو های دولتی و تروریست ها، حداقل 180 هزار سوری آواره شده اند.

دولت سوریه طی روز های اخیر با بیان اینکه ترکیه مفاد توافق های سوچی و کاهش تنش در ادلب را به صورت کامل رعایت نمی کند، می گوید مسئولیت افزایش درگیری ها و آواره شدن شهروندان سوری از خانه های خود بر عهده آنکارا است.

نیرو های ارتش سوریه از شامگاه پنجشنبه با پوشش هوایی روسیه و سوریه، عملیات زمینی خود را در جنوب استان ادلب شروع کردند و پیروز شدند سه روستا را آزاد نمایند.

یک منبع میدانی نیز با بیان اینکه عملیات زمینی ارتش سوریه برای آزمودن خط مقدم دفاعی تروریستها شروع شده است، توضیح داد، بیشتر درگیری ها در جنوب ادلب با عناصر النصره و اجناد القوقاز بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آوارگی 80 هزار سوری ساکن ادلب در مرز ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آوارگی 80 هزار سوری ساکن ادلب در مرز ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید