اعلام ویژگی های فنی موشک های فراصوت جدید ارتش آمریکا

به گزارش وبلاگ طفره، خبرنگاران: ارتش آمریکا آزمایش سلاح فراصوت جدیدی را برنامه ریزی کرده است که قادر خواهد بود از فاصله حداقل 1,725 مایلی (2776 کیلومتر) به اهداف مورد نظر حمله کند.

اعلام ویژگی های فنی موشک های فراصوت جدید ارتش آمریکا

به گزارش وبلاگ طفره به نقل از عصرایران این به معنای آن است که سلاح فراصوت دوربرد (LRHW) قادر است اهداف را از فواصلی بسیار دور هدف قرار دهد. با استفاده از این نوع سلاح ها، نیروهای نظامی آمریکا طی یک درگیری می توانند به راحتی اهدافی در روسیه و چین را مورد حمله قرار دهند و البته آنها به عنوان عامل بازدارنده ایده آل برای کاهش احتمال بروز چنین درگیری هایی نیز عمل می کنند.

موشک های سلاح فراصوت دوربرد ارتش آمریکا به احتمال زیاد از بردی مشابه با موشک های سلاح ضربت سریع متعارف نیروی دریایی آمریکا برخوردار خواهد بود. این دو سلاح از اجزا مشترک بسیاری برخوردار هستند. در اکتبر گذشته، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت که نیروی دریایی سلاح های فراصوت جدید را در 69 ناوشکن موشک انداز خود به کار خواهد گرفت.

برد سلاح فراصوت دوربرد در زمان جنگ می تواند مسائل قابل توجهی را برای نیروهای دشمن ایجاد کند. در اقیانوس آرام، برد 1,725 مایلی به معنای آن است که هر تعداد متحد بالقوه آمریکا از جمله کره جنوبی، تایوان، ژاپن یا فیلیپین می توانند میزبان آتشبارهای LRHW ارتش آمریکا باشند. سپس، آنها می توانند به اهدافی در دریای جنوبی چین، پایگاه های چین در جزیره هاینان، یا حتی سرزمین اصلی چین حمله کنند. این تقریبا 300 هزار مایل مربع فضای پنهان را شامل می شود.

اما محدودیت هایی که در زمینه حمل و نقل و استفاده از سلاح فراصوت دوربرد وجود دارند می توانند کشورهای میزبان آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

آزمایش سلاح فراصوت دوربرد جدید ارتش آمریکا در سال 2023 برنامه ریزی شده است و یک سلاح فراصوت با قابلیت حمل توسط کامیون محسوب می شود. هر آتشبار سلاح فراصوت دوربرد متشکل از یک مرکز عملیاتی است که چهار کامیون حامل/برپا کننده/پرتابگر (TEL) را کنترل می کند. هر کامیون TEL دو موشک LRHW را حمل خواهد کرد.

در شرایطی که پکن به طور معمول هدفی برای یک سامانه موشکی تاکتیکی نیست، معرفی این نمونه می تواند موجبات نگرانی مقامات این کشور را فراهم کرده و قدرت واقعی در پس موشک های فراصوت دوربرد را نشان دهد. روسیه نیز در برابر این موشک ها از امنیت بیشتری نسبت به چین برخوردار نیست. از اروپا، موشک های فراصوت دوربرد می توانند به اهدافی در شرق مسکو حمله کند.

مساله کنایه آمیز مسابقه تسلیحات فراصوت جدید این است که تلاش های روسیه و چین برای برتری در این زمینه آنها را در موقعیت خطرناکی قرار داده است. هر دو کشور ار اواسط دهه 2010 دارای برتری در زمینه سلاح های فراصوت بوده اند، اما سامانه های جدید آمریکا می تواند به زودی برتری را در اختیار این کشور قرار دهد.

سلاح فراصوت دوربرد جدید ارتش آمریکا همراه با متحدان این کشور در اروپا و آسیا به معنای آن است که امکان حمله به اهدافی در خاک روسیه و چین برای آمریکا وجود دارد، این در شرایطی است که روسیه و چین از امکانی مشابه برخوردار نیستند.

منبع: اقتصادنیوز

به "اعلام ویژگی های فنی موشک های فراصوت جدید ارتش آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "اعلام ویژگی های فنی موشک های فراصوت جدید ارتش آمریکا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام ویژگی های فنی موشک های فراصوت جدید ارتش آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید