اشتیاق بایدن برای سرانجام جنگ یمن

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا نوشت: رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه آتش بس در یمن جان انسان های زیادی را نجات داده و اجازه ورود یاری های بشردوستانه را به این کشور داد، تاکید نمود که مشتاقانه منتظر سرانجام دائمی جنگ در یمن است.

اشتیاق بایدن برای سرانجام جنگ یمن

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به مناسبت اولین سالروز شروع آتش بس در یمن که دوم آوریل 2022 شروع شد و به مدت شش ماه ادامه داشت، اظهار کرد: مشتاقانه منتظر ادامه همکاری ها با تمامی شرکایمان در منطقه برای سرانجام دائمی جنگ در یمن هستم.

بایدن در این بیانیه که آن را سایت سفارت آمریکا در یمن منتشر کرد، گفت: گذشت یک سال از آتش بس نشانه بارزی در جنگ یمن است.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: یک سال آتش بس جان تعداد بی شماری از یمنی ها را نجات داد و امکان انتقال یاری های بشردوستانه بیشتر به تمامی منطقه ها این کشور را فراهم کرد و به یمنی ها اجازه سفر به تمامی منطقه ها خاورمیانه را داد و پایه هایی برای یک صلح فراگیر را پی ریزی کرد.

او در ادامه گفت: حفظ این آتش بس و تقویت پیشروی به سوی صلح محور اصلی تمرکز دولت من با شرکایمان در خاورمیانه بود و این تمرکز به شدت ادامه خواهد یافت و ما برای ایجاد این پیشرفت فوق العاده کوشش نموده و از تمامی اقداماتی که جهت رسیدن به یک راه چاره فراگیر برای این درگیری انجام می گردد، حمیات می کنیم.

بعلاوه بایدن گفت: توقف حملات از مرزهای یمن در سال گذشته در کنار توقف حملات هوایی در داخل یمن یکی دیگر از نتایج مثبت آتش بس است.

آتش بس در یمن در ابتدای آوریل 2022 شروع شد و تا دوم اکتبر همان سال تمدید شد. در نتیجه این آتش بس، از شدت تنش نظامی در یمن کاسته شده و پروازها در فرودگاه صنعاء واقع در شمال یمن از سر گرفته شده و بندر حدیده در غرب این کشور باز شد.

سازمان ملل و بعضی طرف های بین المللی و منطقه ای در راستای برقراری یک سازش سیاسی فراگیر برای درگیری ها در یمن، کوشش هایی را برای ازسرگیری این آتش بس انجام دادند. جنگ یمن از مارس 2015 با حملات ائتلاف عربی ضد یمن به رهبری عربستان در حمایت از دولت مستعفی یمن و علیه جنبش مردمی انصارالله این کشور شروع شد.

311311

منبع: خبرآنلاین

به "اشتیاق بایدن برای سرانجام جنگ یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتیاق بایدن برای سرانجام جنگ یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید