اطلاعات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 775 به بیرون درز کرد

به گزارش وبلاگ طفره، این طور که به نظر می رسد، گویا کوالکام قصد دارد به زودی از پردازنده ای میان رده تحت عنوان اسنپدراگون 775 رونمایی کند؛ محصولی که به تازگی اطلاعاتی از آن هم منتشر شد.

اطلاعات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 775 به بیرون درز کرد

کوالکام برای سال 2021 دو پردازنده با نام های اسنپدراگون 888 و اسنپدراگون 870 را رونمایی کرد. اسنپدراگون 888 مبتنی بر لیتوگرافی جدید 5 نانومتری است و قدرت پردازشی بسیار بالایی دارد. اسنپدراگون 870 اما همان اسنپدراگون 865 پلاس با 0.1 گیگاهرتز فرکانس بیشتر به نسبت پردازنده قدیمی است که به نوعی باید بگوییم مدل پلاس 865 پلاس به حساب می آید.

اما هر دوی این پردازنده ها قدرت پردازشی بسیار بالایی داشته و گران قیمت هستند. کوالکام برای گوشی های میان رده و اقتصادی که قیمت پایینی دارند هم باید پردازنده ای را در سبد محصولات خود داشته باشد چرا که اسنپدراگون 765G از نسل قبل است و اسنپدراگون 750G هم آن قدرها قدرت پردازشی بالاتری به نسبت 765G ندارد تا به عنوان قلب تپنده میان رده های سال 2021 ایفای نقش کند. به همین خاطر جای خالی یک میان رده با توان پردازشی بالا کاملا حس می شود که گویا قرار است با نام اسنپدراگون 775 رونمایی شود.

البته نکته ای که وجود دارد، نام این پردازنده است. هنوز مشخص نیست آیا واقعا کوالکام قصد دارد آن را اسنپدراگون 775 نام گذاری کند یا خیر. خبرگزاری ها هم فقط به خاطر الگوی نام گذاری پردازنده های نسل قبل، این نام را برای محصول جدید پیش بینی کرده اند. این احتمال وجود دارد که در نهایت نام این پردازنده به اسنپدراگون 788 هم تغییر کند اما چیزی که اهمیت دارد، نوع پردازنده است که می دانیم یک میان رده خواهد بود.

خوشبختانه به تازگی اطلاعاتی هم از نماینده جدید کوالکام منتشر شده که گفته می شود از یک کنفرانس داخلی گرفته شده. سایر خبرگزاری ها اعتبار و صحت این جزئیات را تأیید کرده اند اما معتقدند قدیمی است و شاید یک سری از جزئیات دستخوش تغییراتی شده باشد. با این حال آنچه که در تصویر منتشر شده می بینیم، شامل جزئیات زیادی می شود اما مهم ترین قسمت آن مبهم است؛ یعنی نوع هسته های به کار رفته در آن.

تنها چیزی که در رابطه با هسته ها درج شده این است که از نوع Kryo 6xx خواهند بود که این می تواند معنی های متفاوتی داشته باشد. جزئیات دیگر نشان می دهد این پردازنده مبتنی بر لیتوگرافی جدید 5 نانومتری خواهد بود، درست مانند اسنپدراگون 888 و حتی از رم هایی با سرعت 3200 مگاهرتز از نوع LPDDR5 هم پشتیبانی می کند. البته اگر قرار باشد نوع رم LPDDR4X باشد، نهایت سرعت پشتیبانی شده به 2400 مگاهرتز محدود می شود. نوع حافظه داخلی هم که این پردازنده از آن پشتیبانی می کند، بالاترین استاندارد موجود یعنی UFS 3.1 است اما اینکه شرکت ها در گوشی های خود از تمام این پتانسیل ها بهره ببرند مشخص نیست.

در بخش فیلم برداری، محصولی که به این پردازنده مجهز شود می تواند در وضوح 4K با سرعت 60 فریم بر ثانیه به ضبط فیلم بپردازد. همچنین این محصول از 3 سنسور 28 مگاپیکسلی به صورت هم زمان و دو سنسور 60 و 20 مگاپیکسلی در سرعت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. در بخش اتصالات هم می توان به پشتیبانی از وای فای 6E، بلوتوث 5.2 (با نام رمز میلان)، LTE Cat.18، شبکه 5G (امواج میلی متری) و بسیاری قابلیت های دیگر اشاره کرد. همچنین از چیپ صدای WCD9380/WCD9385 هم در این پردازنده استفاده خواهد شد.

با توجه به جزئیاتی که از بنچمارک AnTuTu منتشر شده، به نظر می رسد این پردازنده از نسل قبل خود یعنی اسنپدراگون 765G عملکرد بسیار بهتری خواهد داشت. در این تست، اسنپدراگون 775 پیروز شد امتیاز 530.000 را به صورت کلی کسب کند در حالی که اسنپدراگون 765G به امتیاز 320.000 دست پیدا کرد که این پیشرفت محسوس نماینده جدید کوالکام را به نسبت قبل نشان می دهند.

طبق شنیده ها، گویا کوالکام قصد دارد اواخر همین ماه میلادی از اسنپدراگون 775 (یا 788) رونمایی کند که فعلا این خبر به صورت رسمی تأیید نشده و در حد یک شایعه بسیار محتمل است.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 775 به بیرون درز کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جدیدی از پردازنده اسنپدراگون 775 به بیرون درز کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید