اعطای جایزه جهانی عکاسی علمی به بابک تفرشی

به گزارش وبلاگ طفره، ایسنا نوشت: بابک تفرشی، عکاس شهیر علمی و فضایی ایرانی پیروز به کسب جایزه بخش عکاسی علمی انجمن عکاسی سلطنتی بریتانیا شد.

اعطای جایزه جهانی عکاسی علمی به بابک تفرشی

انجمن سلطنتی عکاسی بریتانیا که معمولاً به عنوان انجمن عکاسی سلطنتی(RPS) شناخته می گردد، یکی از قدیمی ترین انجمن های عکاسی دنیا است. این انجمن در سال 1853 در لندن به عنوان انجمن عکاسی لندن با هدف ترویج هنر و علم عکاسی تأسیس شد و در سال 1853 از ملکه ویکتوریا و شاهزاده آلبرت حمایت سلطنتی دریافت کرد.

جوایز انجمن عکاسی سلطنتی بریتانیا(RPS) طولانی ترین و معتبرترین جوایز عکاسی دنیا هستند و اکنون در صد و چهل و چهارمین سال برگزاری این رویداد، جوایز آن به افرادی که در زمینه تصویر ثابت و متحرک کار می نمایند، تعلق گرفت و در این میان نام بابک تفرشی، عکاس ایرانی به عنوان برنده بخش عکاسی علمی اعلام شده است.

جوایز این انجمن، دستاوردهای مهم در عکاسی را ارج می نهند و استعدادهای تازه و نوظهور را به نمایش می گذارند و یاری های قابل توجه اعضای انجمن عکاسی سلطنتی را شامل می شوند.

دریافت نمایندگان جوایز سال جاری تحت عنوان RPS 2022 داستان های قابل توجهی را روایت می نمایند و کار آنها گواهی بر قدرت عکاسی در الهام بخشی، ارتقا، برانگیختن تغییر و ایجاد رفاه شخصی، اجتماعی و فرهنگی است.

جوایز این انجمن در 17 دسته شامل ژانرها و کاربردهای مختلف عکاسی از جمله عکاسی علمی است. البته این دسته بندی همچنان در حال تکامل است تا روش های تازه مشاهده، ثبت وقایع و اشتراک گذاری عکاسی را منعکس نمایند.

همانطور که گفته شد، تفرشی اکنون با عکس بالا با نام دره مرگ (Death Valley) به وسیله انجمن عکاسی سلطنتی، برنده جایزه 2022 بخش عکاسی علمی شده است.

انجمن عکاسی سلطنتی در بیانیه ای در خصوص اعطای این جایزه آورد: بابک تفرشی، عکاس علمی نشنال جئوگرافیک، به خاطر ادغام هنر و علم به وسیله داستان های بصری سال جاری به عنوان برنده اعلام می گردد.

وی در حساب اینستاگرام خود در واکنش به دریافت این جایزه نوشت: من از دریافت جایزه 2022 انجمن عکاسی سلطنتی برای عکاسی علمی هیجان زده هستم. اکنون جوایز انجمن عکاسی سلطنتی در 144امین سال، قدیمی ترین رویداد معتبر و یکی از ارزشمندترین جوایز عکاسی هستند.

بابک تفرشی با نام کامل بابک امین تفرشی، زاده 1357 در تهران است که به عنوان یک عکاس، روزنامه نگار علمی و ستاره شناس آماتور شناخته می گردد.

او خالق و کارگردان برنامه The World At Night (TWAN)، یک برنامه بین المللی است که در آن عکاسان از سراسر دنیا تصاویری از آسمان شب را که در بالای نقاط دیدنی قابل توجه سیاره زمین دیده می گردد، به ثبت می رسانند و به اشتراک می گذارند.

وی بعلاوه عضو هیئت مشاوران ستاره شناسان بدون مرز است.

بابک تفرشی در سال 2009، در تلاشی مشترک با کارولین پورکو، مدیر تصویربرداری پروژه کاسینی ناسا، برنده جایزه لنارت نیلسون(Lennart Nilsson) برای برترین عکاسی علمی شد.

لازم به ذکر است که نام هدی افشار، یک عکاس ایرانی دیگر نیز در میان برندگان جوایز سال جاری انجمن عکاسی سلطنتی دیده می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "اعطای جایزه جهانی عکاسی علمی به بابک تفرشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای جایزه جهانی عکاسی علمی به بابک تفرشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید