ایمن ترین خودروهای موجود در بازار کشور را بشناسید

به گزارش وبلاگ طفره، ایمن ترین خودروهای موجود در بازار را می شناسید؟ در این راهنمای خرید خودرو قصد داریم بهترین خودروهای موجود در بازار ایران از نظر ایمنی را معرفی کنیم تا خیال آن دسته از دوستانی که در پی خرید این نوع خودرو هستند، راحت باشد.

ایمن ترین خودروهای موجود در بازار کشور را بشناسید

از آنجا که خودروهای خارجی باید قبل از ورود به بازار جهانی در تست های رسمی ایمنی و تصادف شرکت کنند و از آنها سربلند بیرون بیایند، در نتیجه در بسیاری از کشورهای نه چندان پیشرفته، تولیدات غیر داخلی و وارد شده به آن سرزمین از سطح ایمنی بالاتری برخوردارند.

در ایران نیز از آنجا که تا همین چند سال پیش استحکام و امن بودن یک خودرو انتخاب اول و اولویت های برتر خودروسازان داخلی نبود، متاسفانه به جز چند موارد جزیی و معدود و البته نوتر، سطح ایمنی محصولات داخلی چندان بالا نیست. از این رو اگر برای خرید یک خودرو و بررسی گزینه های موجود در بازار کشور فاکتور ایمنی را به عنوان اصل در نظر بگیریم، بهترین موارد قابل پیشنهاد نمونه های ساخت کشورهای خارجی خواهند بود.

در مطلب امروز به معرفی چند محصول از این بهترین ها خواهیم پرداخت؛ هر چند که به یاد داشته باشد به جز موارد زیر، بسیاری از ساخته های با کیفیت خارجی بازار نیز از سطح ایمنی خوبی برخوردارند.

1 - بی ام و سری X

اولین گزینه در لیست ایمن ترین خودروهای موجود در بازار به سراغ سری X بی ام و می رویم. بی ام و همواره با ماشین هایی که در طول این سال ها تولید کرده حرف اول را در کیفیت و خوش ساختی زده و این خصلت را در میزان ایمنی محصولاتش نیز نشان می دهد. غیر از تمامی مدل های پرطرفدار این چند دهه، یکی از نوترین و زیباترین سری های این کمپانی آلمانی بی ام و سری X است.

بسیاری از علاقمندان با تیپ X3 آشنا بوده اند و حالا آنها در بازار کشور شاهد دو مدل X1 و X4 هستند. هر دوی این محصولات بعد از X3 و X6 ساخته شدند و در کلاس و ابعاد کوچکتری قرار می گیرند.

X3 به نوعی تیپ استیشن کراس اوور X1 است و هر چند که واردات محدودی به کشور داشته و چندان مورد استقبال قرار نگرفته، خودروی چشم نواز و با کیفیتی محسوب می گردد.

برادر این مدل یعنی X4 نیز دقیقا بر روی پلتفرم X3ساخته شده و حتی موتور و گیربکس آن نیز با مدل قبلی مشابهت دارد. در واقع بی ام و X4 همان خودروی X3 با میزان هایی کوچکتر است.

متاسفانه به دلیل قوانین منع ورود، آخرین ساخت های رسمی وارد شده به کشور از این دو مدل به ساخت سال 2017 برمی گردد و از آن زمان تا به حال این دو ماشین بروز نشده اند. البته نباید دو خودروی بی ام و X5 و X6 را هم فراموش کنیم که در ایران حضور دارند و کیفیت ساخت بالایی هم دارند.

در نهایت، اگر در پی خرید یک ماشین امن هستید، بی ام سری X می تواند گزینه خوبی برای شما باشد.

2 - رنو تلیسمان

گزینه دوم ایمن ترین خودروهای موجود در بازار نیز یکی دیگر از پرطرفدارترین برندها و مدل های کشور است. تالیسمان با رخ زیبای خود به محض ورود به بازار ایران نگاه های بسیاری را به خود جلب کرد. این سدان مجذوب کننده به نوعی باعث شد رنو دوباره بعد از چند سال به عنوان یک خودروساز لوکس نیز نام خود را در کشور مطرح کند.

ابتدا چهار سال پیش تیپ E2 و تنها بعد از چند وقت مدل E3 به جاده های داخل رسید که به خاطر امکانات رفاهی متنوع تر مورد استقبال بیشتری قرار گرفت. موتور 1600 سی سی با یک گیربکس 7 حالته دوکلاچه و مصرف سوخت حدود 7 و نیم لیتر بنزین در 100 کیلومتر باعث می گردد در کنار زیبایی، از رانندگی با رنو تلیسمان لذت برد.

با این حال، بزرگترین نقطه قوت این ماشین در ایمنی آن است چرا که بدنه آن از فولاد ساخته شده و توانسته امتیاز 5 ستاره را از تست NCAP دریافت کند. ضمن اینکه به جز این موارد، تمامی ملزومات ایمنی و سیستم های هشدار و کمکی راننده بر روی این محصول نصب شده است.

به این ترتیب، اگر در پی خرید یکی از ایمن ترین ماشین های بازار ایران هستید، رنو تلیسمان انتخاب خوبی برای شماست.

آگهی های خرید و فروش رنو تلیسمان

3 - میتسوبیشی اوتلندر

نسخه بازطراحی شده این شاسی بلند ژاپنی حدود 6 سال پیش به ایران وارد شد. تیپ 3، 4 و 5 سه حالت از این مدل است که در ایران وجود دارد و در این میان، تیپ 4 با استقبال بیشتری روبرو بوده است.

نسخهٔ نو چه در طراحی و چهره و چه در قسمت فنی و جعبه دنده ماشین بهبود یافته است. عرضهٔ تیپ 4 میتسوبیشی اوتلندر حدود دو سال بعد از معرفی خاتمه یافت و حالا تیپ 5 و Phev این ماشین در کشور وجود دارد. آخرین مدل های فعال اوتلندر در قسمت خودروهای صفر بازار ساخت سال 2018 است و تیپ 5 با موتور 2400 سی سی و گیربکس CVT با دو دیفرانسیل و 3 حالت رانندگی ارائه می گردد.

میتسوبیشی بر روی این مدل تمامی آپشن ها و تجهیزات ایمنی را قرار داده و در کنار تمامشان وجود یک تکنولوژی جالب به نام UMS میزان امنیت ماشین را بیشتر می کند. این فناوری به این صورت عمل می کند که اگر مانع و یا جسمی در عقب و جلوی ماشین قرار داشته باشد و به صورت اشتباهی پدال گاز فشرده گردد، خودرو حرکت نخواهد کرد و در عوض با صدایی به راننده هشدار می دهد.

میتسوبیشی اوتلندر هم گزینه خوبی برای آن دسته از خریدارانی است که در پی ایمن ترین خودروهای موجود در بازار هستند.

آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر

آگهی های خرید و فروش میتسوبیشی اوتلندر Phev

4 - دی اس 7 کراس

کراس اوور دیگری این بار از فرانسه گزینه بعدی لیست ایمن ترین خودروهای موجود در بازار است. در کنار همهٔ تجهیزات اصلی و پایه ای ایمنی که معمولاً بر روی همه ماشین های با این سطح از استاندارد قرار می گیرد، گروه سازنده این خودرو با اضافه کردن موارد بیشتر و مجذوب کننده تری درصد ایمنی در این محصول را هر چه بهتر و بیشتر کرده است. به عنوان مثال می توان از وجود دو نمایشگر در داخل کابین نام برد که کار دسترسی و مشاهده عملیات خودرو را راحت تر می کند.

دی اس 7 کراس از چراغ های LED با سیستمی نو در جلو و عقب بهره می برد که در حالت های مختلف رانندگی و ایستا بودن ماشین نورهای مختلفی از خود نشان می دهند. مثل سرعت و جهت های مختلف فرمان و یا حتی در زمان باز شدن درب ها که نور چراغ های جلو به رنگ بنفش تغییر می کند. ضمن اینکه قدرت و زاویه پخش این نورها نیز به صورت اتوماتیک و اتومات از طریق خودرو مدیریت می گردد.

کیفیت ساخت بالا و عملکرد گیربکس در هر سه حالت رانندگی باعث شده دی اس 7 کراس یکی از خودروهای پیروز به ویژه در زمینه امنیت باشد.

آگهی های خرید و فروش دی اس 7 کراس

5 - کیا سراتو

هر چند که این ماشین کره ای خوشبختانه نسبت به سایر موارد اشاره شده قیمت کمتری دارد، اما کیا سراتو نیز قطعاً یکی از نامزدهای ایمن ترین خودروی بازار ایران محسوب می گردد. ضمن اینکه این سدان جزو معدود ماشین های خوب خارجی است که در کشور هم مونتاژ می گردد و کیفیت بالای بدنه و شاسی خود را حفظ کرده است.

با وجودی که کم بودن آپشن ها و نبود برخی از امکانات ایمنی و رفاهی انتقاداتی را به این مدل وارد می کند، اما نقطه قوت سراتو استحکام بدنه فولادی آن است و توانسته از این نظر مورد توجه قرار بگیرد. این محصول زیبا با موتور 2000 سی سی و جعبه دنده 6 حالته اتومات ساخته می گردد و با وجود شتاب اولیه نه چندان زیاد، کیفیت و عملکرد مناسبی در رانندگی دارد. البته در نسخه های مونتاژی سراتو از طریق سایپا دستکاری هایی اجرا شده و کیفیت مواد بکار رفته در کابین آن نسبت به نسخه اصل و وارداتی پایین آمده است.

آگهی های خرید و فروش کیا سراتو

آگهی های خرید و فروش کیا سراتو مونتاژ

6 - تویوتا C-HR و تویوتا Rav4

وقتی صحبت از امنیت و کیفیت بالای ساخت در میان باشد نمی توان از یکی از بزرگترین و بهترین خودروسازان جهان در این سال ها صحبت نکرد (پیشنهاد می کنیم تاریخچه شرکت تویوتا را بخوانید). در واقع، جای بسی خوشحالی است که تویوتا علی رغم قیمت زیاد و گران بودن محصولات همچنان در بازار ایران فعال است و می توان از تولیدات این برند در کشور لذت برد.

در این قسمت به تویوتا راوفور و تویوتا C-HR اشاره می کنیم، اما واقعیت این است که هیچ کدام از مدل های ساخت تویوتا و لکسوس که در ایران حضور دارند، نقصی از لحاظ امنیتی ندارند. لکسوس NX، پرادو و لندکروز، تویوتا CHR و راوفور همگی نمرات بسیار خوبی از موسسه NCAP دریافت کرده اند و جزو محصولات امن نه فقط در کشور ما، که در سرتاسر جهان محسوب می شوند.

در میان این گزینه ها راوفور و C-HR با حضوری فعال در بازار ایران چه به صورت بنزین سوز و چه هیبرید، علاقمندان زیادی را به خود جذب کرده اند و حتی با وجودی که چند سال است از آپدیت نشدن این دو مدل در کشور ما می گذرد، از میزان محبوبیت آن ها کم نشده است.

دوام فنی بالا، عایق بندی عالی و استحکام هر دو مدل به علاوه امکانات و سیستم های مختلف هشدار و کمکی که بر روی این دو خودرو قرار گرفته است، خبر از میزان بالای ایمنی در هر دو ماشین می دهد. در واقع، بیراه نیست که بگوییم تویوتا راوفور و سی اچ آر در بحث ایمن ترین خودروهای موجود در بازار در جایگاه بسیار بالایی قرار می گیرند.

آگهی های خرید و فروش تویوتا راوفور

آگهی های خرید و فروش تویوتا C-HR

جمع بندی؛ این بود لیست ایمن تری خودروهای بازار ایران

خب، خودروهایی که در بالا معرفی کردیم به نوعی ایمن ترین خودروهای موجود در بازار هستند که از موسسات معتبر ایمنی سنجی امتیازهای بالایی دریافت کرده اند. با این حال، خودروهای معتبر دیگری نیز در ایران هستند که همچنان ایمنی خوبی دارند که ما در این مطلب به آن ها اشاره نکردیم. برای مثال رنو کولیوس، هیوندای سانتافه، کیا اسپورتیج و بیشتر محصولات ولوو و مرسدس بنز تنها برخی از این نمونه ها هستند.

در نهایت، امیدواریم که مطالعه این مطلب برایتان مفید بوده و توانسته باشد اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهد. نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ چه خودروهای ایمن دیگری را می شناسید که جایشان در این لیست خالی است؟ نظرات و تجربیات خودتان را با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "ایمن ترین خودروهای موجود در بازار کشور را بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایمن ترین خودروهای موجود در بازار کشور را بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید