تماشای نهنگ ها؛ جدیدترین جاذبه گردشگری نروژ

به گزارش وبلاگ طفره، آندویا، شمالی ترین نقطه در نروژ، از طبیعت و دریایی بی نظیر برخوردار است و هر سال بازدیدنماینده های بسیاری برای تماشای نهنگ ها، جانوران بزرگ اقیانوسی، به این نقطه سفر می نمایند.

تماشای نهنگ ها؛ جدیدترین جاذبه گردشگری نروژ

جدیدترین جاذبه گردشگری نروژ، یک بنای معماری مجذوب کننده و خیره کننده به نام دوال (The Whale) است که این فرصت را به گردشگران منطقه آندینیس (Andenes) در جزیره آندویا (Andøya) می بخشد که در این منطقه، شاهد مهاجرت نهنگ ها از نزدیک باشند.

ساختمان مذکور که در فاصله 300 کیلومتری در شمال مدار شمالگان قرار گرفته است، از منظره های دیدنی از چشم اندازهای طبیعی و ناهموار این جزیره برخوردار است و انتظار می رود که تا سال 2022 باز گردد. آب های سرد و تیره ای که به عمق 1000 متر در ساحل شمال غربی آندویا جریان دارد، هر سال ماهی های مرکب زیادی را به خود جذب می نماید که آن ها نیز، نهنگ هایی را به این منطقه می کشانند که عاشق اسپرم این گونه ماهی ها هستند. در نتیجه، تماشای نهنگ ها تبدیل به سرگرمی پرتماشاگری در آندینیس شده است؛ طوری که این منطقه هر سال بیش از 50 هزار بازدیدکننده دارد.

شرکت معماری دانمارکی دورته ماندراپ (Dorte Mandrup) برای خلق ساختمان دوال (The Whale) انتخاب شده است. این شرکت می گوید طراحی ساختمان این بنا به گونه ای است که گویی از دل طبیعت دیدنی نروژ سر بر آورده است.

در توضیحات شرکت آمده است:

ساختمان مانند تپه ای نرم از دل ساحل صخره ای بیرون می آید؛ گویی یک هیولا، لایه نازکی از پوسته زمین را برچیده و حفره ای زیر آن ایجاد نموده است.

از گردشگران و محلی ها دعوت می گردد تا روی سقف ساختمان رفته و نگاهی به چشم اندازهای دست نخورده اقیانوس، کوه ها، آفتاب نیمه شب یا شفق های شمالی رقصان در آسمان بیندازند.

سقف منحنی ساختمان پوشیده از سنگ هایی خواهد بود که پیوند میان منظره ها نروژی و ساختمان را برقرار می نماید. این ساختمان شامل فضاهای نمایشگاهی، ادارات، یک کافه و یک فروشگاه خواهد بود و داستان ساکنان بزرگ دنیای زیر آب را بازگو می نماید.

بوری برگلاند (Børre Berglund)، مدیرعامل شرکت Whale AS و سرپرست هیئت داوران برای انتخاب این طرح معماری، می گوید:

این ساختمان شاعرانه و بی ادعا و در عین حال، بسیار هیجان انگیز و نامتعارف است.

با وجود چنین پیشنهاد فوق العاده ای، آنچه را که برای ساخت یک جاذبه دیدنی در سطح جهانی احتیاج است را در اختیار داریم.

برای آشنایی با سایر جاهای دیدنی نروژ و رزرو تور نروژ می توانید از موتور جستجوی وبلاگ طفره یاری بگیرید و برترین و مناسب ترین تورهای اروپا را از این طریق انتخاب کنید.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "تماشای نهنگ ها؛ جدیدترین جاذبه گردشگری نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای نهنگ ها؛ جدیدترین جاذبه گردشگری نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید