خبرنگاران بازی های پارالمپیک توکیو 2020 به تعویق افتاد

به گزارش وبلاگ طفره، تهران- خبرنگاران- در پی اعلام رسمی کمیته بین المللی المپیک مبنی بر به تعویق افتادن بازی های توکیو 2020 و برگزاری آن تا تابستان 2021، کمیته بین المللی پارالمپیک نیز با صدور بیانیه ای از به تعویق افتادن این بازی ها خبر داد.

خبرنگاران بازی های پارالمپیک توکیو 2020 به تعویق افتاد

اندرو پارسونز رییس کمیته بین المللی پارالمپیک در این بیانیه گفته است که به تعویف انداختن بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020تصمیم درستی بود که در راستای اهمیت سلامت ورزشکاران گرفته شد و برگزاری هرگونه رویداد ورزشی در شرایط شیوع بیماری کووید 19 غیر ممکن بود.

وی اضافه نمود: در شرایط کنونی ورزش مهم ترین موضوع نیست و حفظ جان انسانها در درجه اول اهمیت واقع شده است و بسیار مهم و ضروری است که همه اقدامات در زمینه مهار کردن این بیماری و توقف شیوع آن که همه کشورها را در بر گرفته است، انجام شود.

پارسونز خاطر نشان کرد: شیوع این بیماری در طول 10 روز گذشته پنج برابر شده و 375 هزار نفر در سراسر دنیا درگیر آن شده اند و در زمانی که سایر مردم در سرتاسر دنیا در شرایط قرنطینه به سر می بردند و فعالیت های روزمره محدود و متوقف شده است، برگزاری بازی های المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 غیر منطقی است و به تعویق انداختن آنها تنها انتخاب عقلانی بود و با اتخاد چنین تصمیمی کلیه ورزشکاران می توانند با آرامش کامل اقدامات لازم در جهت حفظ سلامتیشان را انجام دهند و در چنین شرایط سخت و بی سابقه ای در امان بمانند.

او ادامه داد: برگزاری بازی های پارالمپیک که نهایتا تا انتها تابستان 2021 به میزبانی توکیو برگزار خواهد شد، به مثابه یک جشن و گردهمایی عظیم انسانی خواهد بود و در طول این مدت با کمیته های بین المللی پارالمپیک سراسر دنیا و نیز فدراسیون های دنیای که تحت تاثیر این تعویق قرار گرفته اند، در ارتباط هستیم.

همچنین چلسی گوتل رییس شورای ورزشکاران کمیته بین المللی پارالمپیک در خصوص این تصمیم گفت: از دیدگاه ورزشکاران پارالمپیکی این تصمیم بسیار درستی بود که اتخاذ شد و به تعویق افتادن بازی ها خبر خوبی برای ورزشکاران جنبش پارالمپیک و جامعه دنیای ورزشکاران است و ما راضی هستیم کمیته بین المللی المپیک و شینزو آبه در این خصوص تصمیم گیری کردند و با این اقدام ورزشکاران می توانند یک قدم به عقب بروند و روی شرایط کنونی تمرکز کنند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازی های پارالمپیک توکیو 2020 به تعویق افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازی های پارالمپیک توکیو 2020 به تعویق افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید