خبرنگاران فرایند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است

به گزارش وبلاگ طفره، کرمانشاه- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه در 10 روز گذشته تعداد موارد بستری بر اثر ابتلا به کرونا در استان افزایش پیدا نموده است، گفت: این فرایند باتوجه به بازگشایی مدارس و آغاز فصل پاییز و زمستان و هم زمان با شیوع آنفلوانزا در فصل های سرد سال همچنان ادامه خواهد داشت.

خبرنگاران فرایند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است

دکتر محمودرضا مرادی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه نمود: براین اساس پیش بینی های لازم در مورد امکانات و تجهیزات مورد احتیاج برای روبرو با این بیماری در استان اجرا شده است.

او گفت: در بازدید صبح امروز از بیمارستان فارابی بحث تبدیل نمازخانه بیمارستان به ICU با عنایت و لطفی که رهبر معظم انقلاب داشتند، در حال اجرا است و با پیگیری های اجرا شده توسط معاونت غذا و داروی دانشگاه تا 20 روز آینده تعداد 10 تخت با تجهیزات کامل به تخت های ICU بیمارستان فارابی اضافه خواهد شد.

وی گفت: در جلسه روز گذشته در تهران تجهیز 50 تخت ICU دیگر نیز در دستور کار نهاده شد، همچنین پتوسیکلوترون در استان که پیگیری های لازم در این خصوص انجام خواهد شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: بوجه ای از سوی سازمان مدیریت به دانشگاه ها اختصاص داده شده که برای تامین کارانه در نظر گرفته می شود و با استفاده از آن کارانه سال 98 را به صورت کامل پرداخت خواهیم کرد. همچنین باید پیشنهادات اعضای کارگروه آنالیز پرداختها مبتنی برعملکرد دانشگاه در این خصوص مطرح و آنالیز شود.

مرادی اضافه نمود: در ستاد استانی مقابله با کرونا مقرر شد تعداد پنج هزار ماسک جهت توزیع در بیمارستانهای غیردانشگاهی به سهمیه دانشگاه اضافه شود ،همچنین مصوب 100 هزار لیتر گازوییل با توجه به شرایط موجود خارج از ضوابط اداری تحویل شود.

وی گفت: موافقت با جذب یاری پرستار در قالب نیروی شرکتی و جذب 110 کارشناس فوریت ها با برگزاری آزمون همچنین ساخت سوله در بیمارستان فارابی از دیگر مصوبات ستاد استانی کرونا می باشد.

لازم به ذکر است جانمایی سی تی اسکن بیمارستان گلستان و ارایه راهکارهای لازم در این خصوص نیز در نشست امروز ستاد مقابله با کرونای دانشگاه آنالیز شد.

تعداد موارد بستری مبتلا کرونا در استان به بیش از 300 نفر رسید

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در شبانه روز گذشته 48 مورد بیمار مثبت بستری مبتلا به کرونا در استان شناسایی شدند و جمع موارد مثبت بستری به سه هزار و 938 نفر رسید.

مهدی محمدی اضافه نمود: هم اکنون 305 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

وی تعداد موارد فوت در اثر ابتلا قطعی به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان را یک نفر اعلام نمود و گفت: مجموع جان باختگان در اثر ابتلا به کرونا در استان کرمانشاه از ابتدای اپیدمی تا کنون به 551 نفر رسیده است.

وی گفت: از ابتدای آغاز اپیدمی تا به امروز در استان 11 هزار و 621 نفر بستری و 10هزار و 766 نفر نیز بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

او گفت: همچنین در 24 ساعت گذشته 76 بیمار جدید با علایم کرونا در بیمارستان های استان بستری شده و 54 نفر نیز پس از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران فرایند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرایند بیماران بستری در استان کرمانشاه صعودی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید