خبرنگاران بیشترین تلفات روزانه کرونا در ایران ثبت شد؛ 496 نفر قربانی

به گزارش وبلاگ طفره، تهران - خبرنگاران - بنا به اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با مرگ 496 نفر از هموطنان مبتلا به کووید-19 در شبانه روز گذشته، امروز بالاترین میزان تلفات روزانه کرونا در ایران از زمان آغاز این همه گیری در اواخر بهمن ماه 98 به ثبت رسید و شمار مجموع جانباختگان کرونا نیز از مرز 70 هزار نفر گذشت.

خبرنگاران بیشترین تلفات روزانه کرونا در ایران ثبت شد؛ 496 نفر قربانی

به گزارش خبرنگار وبلاگ طفره، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان نمود: با فوت 496 نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید- 19 در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به 70 هزار و 70 نفر رسیده و علاوه بر آن، پنج هزار و 244 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستانی (آی سی یو) بستری هستند.

با توجه به آمار جدید قربانیان کرونا در ایران که رکورد جدیدی است، ایران اکنون از نظر تعداد فوتی های کرونا بعد از هند (حدود 2800 نفر) و برزیل (حدود 1300 مرگ)، سومین کشور جهان از نظر تعداد تلفات روزانه این ویروس کشنده است.

پیش از این، بیشترین میزان مرگ روزانه کرونا در ایران در 26 آبان 1399 با 486 مرگ ثبت شده بود.

مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز دوشنبه در اطلاعیه ای بیان نمود: از دیروز تا امروز (6 اردیبهشت 1400) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 21 هزار و 26 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد که سه هزار و 734 نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 417 هزار و 230 نفر رسید.

وزارت بهداشت در این اطلاعیه اضافه کرد: تا به امروز یک میلیون و 892 هزار و 229 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. پنج هزار و 244 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 نیز در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند و 15 میلیون و 313 هزار و 657 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر 301 شهر کشور در شرایط قرمز، 95 شهر در شرایط نارنجی، 45 شهر در شرایط زرد و 7 شهر در شرایط آبی قرار دارند. بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مسافرت از و به شهرهای با شرایط قرمز و نارنجی ممنوع است.

وزارت بهداشت همچنین بیان نمود: تا به امروز 652 هزار و 903 نفر دوز اول واکسن کرونا و 171 هزار و 210 نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به 824 هزار و 113 دوز رسید.

جهش ویروس کرونا در هندوستان خطر جدیدی است که جهان را تهدید می کند. به گفته مسئولان وزارت بهداشت، ویروس جهش یافته در هندوستان میزان سرایت و مرگ آوری بیشتری دارد و از ویروس جهش یافته در انگیس نیز خطرناکتر است. شیوع این ویروس در هندوستان، سیستم بهداشتی و درمانی و وزارت بهداشت این کشور را فلج کرده است.

هند اکنون با یک سونامی ویروس کرونا روبرو است و کمبود امکانات پزشکی، به گفته کارشناسان، سیستم بهداشتی این کشور را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

تا به امروز حدود 17 میلیون نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 349 هزار نفر جان باخته اند. گزارش های منتشر شده از هند حاکی از این است که بیمارستانهای این کشور با کمبود جا و امکانات درمانی از جمله اکسیژن روبرو هستند و بسیاری از مردم این کشور از ترس ابتلا به کرونا برای تحویل اجساد درگذشتگان خود مراجعه نمی کنند.

هند یکی از تولیدکنندگان مهم واکسن کرونا در جهانست. ایران نیز یکی از واکسن های تولید شده در این کشور را به نام واکسن کوواکسین از شرکت بهارات بیوتک خریداری کرده است. مسئولان وزارت بهداشت برای خرید 500 هزار دوز از این واکسن سفارش داده بودند اما بعد از رسیدن محموله اول این واکسن به میزان 125 هزار دوز، محموله دوم که 375 هزار دوز واکسن بود با دستور دادستانی در هندوستان به علت نیاز این کشور توقیف شد.

واکسیناسیون کرونا در کشورهایی که تزریق واکسن به شهفرایندان خود را به سرعت انجام داده اند، موثر بوده به طوری که انگلستان با سرعت بخشیدن به فرایند واکسیناسیون کرونا توانسته است آمار مرگ های بالای هزار نفر را به 4 نفر در روز کاهش دهد.

ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در همه جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان بهداشت جهانی در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

بر اساس آمار رسمی کشورها ویروس کرونا تا به امروز حدود 147 میلیون نفر را در جهان به طور قطعی مبتلا کرده و بیش از سه میلیون نفر نیز بر اثر بیماری کووید19 جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است. بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، بزریل، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در جهان به وجود آورده است.

1071

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیشترین تلفات روزانه کرونا در ایران ثبت شد؛ 496 نفر قربانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیشترین تلفات روزانه کرونا در ایران ثبت شد؛ 496 نفر قربانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید