اخبار کرونایی از جهان؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون و ششصد هزار رسید

به گزارش وبلاگ طفره، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به 4 میلیون و 600هزار تن رسیده و تعداد جان باختگان نیز از مرز 305هزار تن عبور کرده است.

اخبار کرونایی از جهان؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون و ششصد هزار رسید

به گزارش وبلاگ طفره، تا با این لحظه کشورهای آمریکا با 13,095، روسیه با 10,598، برزیل با 5,113، انگلیس با 3,560 و هند با 3,549 مورد، بیشترین شمار مبتلایان به کرونا ویروس را به خود اختصاص دادند.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

آمریکا

در تازه ترین خبرهای آمریکا رئیس جمهور این کشور در کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت قصد ندارد کشور را به دلیل کووید-19 برای پنج سال بسته نگه دارد. وی اضافه کرد: امیدهایی وجود دارد تا واکسن کرونا تا سرانجام سال یا شاید قبل از آن آماده شود.رئیس جمهور آمریکا در ادامه سخنانش گفت که تقریبا تمامی ایالت ها در حال بازگشایی هستند. او گفت: چه واکسن وجود داشته باشد چه نباشد ما بر می گردیم. ترامپ گفت: در حال حاضر قدرتمندترین نیروهای مسلح در تاریخ بشریت را داریم و از آنها برای پروژه تحقیق درباره ویروس کرونا استفاده می کنیم.

رئیس جمهور آمریکا گفت: اگر به واکسن ویروس کرونا دست یابیم در اختیار همگان قرار خواهیم داد و اگر هر کشوری به واکسن این ویروس دست یافت با آن همکاری خواهیم کرد.

ترامپ در این کنفرانس خبری گفت که مدارس را بازگشایی خواهد کرد و اقتصاد آمریکا با قدرت باز خواهد گشت.

در خبری دیگر مجلس کنندگان آمریکا قرار است یک بسته تاریخی حمایت های اقتصادی مرتبط با شیوع کروناویروس به ارزش سه تریلیون دلار را که باعث سرازیر شدن مستقیم تر و بیشتر پول به جیب آمریکایی ها و همچنین تقویت اعتبارات برای دولت های محلی و ایالات و سازمان پست آمریکا می شود به تصویب برساند اما کاخ سفید تهدید به وتوی این قانون کرده است.

به گزارش ای بی سی نیوز، مجلس کنندگان آمریکا در حالی در آستانه تصویب این بسته کمکهای اقتصادی سه تریلیون دلاری برای مقابله با تبعات کروناویروس واقع شده است که احتمالا این قانون در مجلس سنا ناکام خواهد ماند.

انتظار نمی رود سنای آمریکا که در کنترل جمهوری خواستار است با این قانون حمایت اقتصادی موافقت کند اما نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس کنندگان آمریکا از موافقتش با مذاکره بر سر این مساله خبر داده است.

پلوسی در اظهاراتی با تایید وجود مسائلی بر سر راه قانون شدن این لایحه گفت: ما داریم پیشنهادمان را روی میز می گذاریم. ما با مذاکره مسئله ای نداریم.پلوسی در نامه ای به اعضای مجلس کنندگان آمریکا بیان نمود، جمهوری خواستار قبلا از بسکمک از اولویت های لحاظ شده در این لایجه جدید موافقت کرده بودند.

همزمان با بالا دریافت نقدها از عملکرد دولت ترامپ در قبال مهار کرونا پایگاه خبری بیزنیس اینسایدر در مقاله ای می نویسد که احتمالا کرونا ویروس در اواخر ماه های سال گذشته وارد آمریکا شده است و واشنگتن به خاطر توجه به چین به این موضوع اهمیت نداده است. مقاله می افزاید: شواهد جدید نشان می دهد که امکان دارد ویروس کرونا در ماه دسامبر سال 2019 و ژانویه سال 2020 در فرانسه، ایالت نیویورک و فلوریدا مشاهده شده باشد اما 11 مارس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تازه تصمیم به توقف مسافرت های اروپایی به آمریکا گرفت و ظرف همین مدت تعداد زیادی از مسافران اروپایی مبتلا به ویروس وارد آمریکا شدند.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز1,470,688 تَن عبور کرده است. با فوت861 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 87,773 عدد رسیده است.

برزیل

وزیر بهداشت برزیل که کمتر از یک ماه از شروع وزارتش سپری شده، در بحبوحه شیوع گسترده کرونا در این کشور استعفا کرد. به گزارش بلومبرگ، نلسون تیچ دومین وزیر بهداشت برزیل است که در یک ماه اخیر در پی اصرار ژائیر بولسونارو رییس جمهوری این کشور بر بازگشایی اقتصادی استعفای خود را تقدیم می کند.وزیر بهداشت قبلی برزیل تأکید داشت که مردم این کشور باید فاصله اجتماعی را رعایت کنند اما بولسونارو به دلیل اختلاف با وی، او را برکنار کرد.

تیچ که ماه آوریل به عنوان وزیر جدید بهداشت کارش را شروع کرد به دلیل اصرار بولسونارو بر بازگشایی اقتصادی و اظهارنظرهای جنجالی رییس جمهوری در خصوص درمان کرونا استعفا کرد.وزارت بهداشت برزیل هنوز جزئیاتی در خصوص جانشین احتاقتصادی تیچ منتشر نکرده است. رسانه های برزیلی گزارش داده بودند که بولسونارو، تیچ را تحت فشار قرار داده بود تا توصیه کند که داروی ضدمالاریا کلروکین به عنوان یک داروی شایع در درمان کرونا مورد استفاده قرار بگیرد.

رئیس جمهور برزیل که کرونا را یک سرماخوردگی جزئی می داند معتقد است که کسب و کارها باید هر چه سریعتر فعالیت خود را شروع کنند.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز208,031 تَن عبور کرده است. با فوت 274 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 14,267 عدد رسیده است.

انگلیس

به گزارش اسکای نیوز علی رغم هشدارهای متخصصین، شیوع کرونا از هفته گذشته همچنان رو به افزایش است. انتقادها از تسهیل مقررات قرنطینه ای نیز افزایش یافته است.در تازه ترین آمار طی 24 ساعت گذشته 384 مورد مرگ ومیر بر اثر ابتلا به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است. تا شمار کلی فوت شدگان به 33,998 برسد. تعداد کلی مبتلایان نیز از مرز 236,711 عبور کرده است.

انگلیس از لحاظ میزان مرگ ومیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا رتبه اول اروپا و رتبه دوم جهان را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که آماری که وزارت بهداشت انگلیس به عنوان آمار رسمی مرگ ومیر بر اثر کرونا در این کشور منتشر می کند، در واقع آمار مبتلایان فوت شده در بیمارستان ها است و به همین دلیل آمار واقعی مرگ ومیر بر اثر کرونا در انگلیس بسیار بیشتر از رقم اعلام شده از سوی وزارت بهداشت این کشور برآورد می شود. در ماه مارس، مشاور ارشد علمی بریتانیا گفته بود که اگر شمار قربانیان کرونا در کشور را زیر 20 هزار نفر کنترل کنند، نتیجه بدست آمده مناسب و قابل قبول خواهد بود. این در حالی است که در ماه آوریل اعلام شد که بدترین سناریوی دولت انگلیس رسیدن میزان تلفات کرونا به50 هزار نفر است که با این فرایند افزایش جان باختگان در انگلیس دور از ذهن نخواهد بود.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس یازدهم اردیبهشت ادعا کرد که این کشور از رشد همه گیری کرونا کووید-19 عبور کرده و شیب نزولی را طی می کند. اما چند روز بعد اتحادیه اروپا بیان نمود که انگلیس و تعدادی از کشور اروپایی همچنان در مرحله اوج شیوع کرونا قرار دارند.

روسیه

به گزارش خبرگزاری تاس، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در سخنانی هرگونه اقدام در جهت پنهان کاری آمار کرونا در کشورش را به شدت رد کرد.در این ارتباط سرگئی لاوروف گفته است که دولت روسیه در هیچ شرایطی تصمیمی برای پنهان کردن واقعیت ها و آمار کرونا ندارد.به گفته لاوروف، آمار کرونا مربوط به زندگی انسانها می شود و شوخی بردار نیست.پیش از این برخی رسانه های غربی روسیه را متهم به پنهان کاری در ارائه آمار مبتلایان به کرونا کرده بودند.

در خبری دیگر رئیس جمهور روسیه بیان نمود وزیر آموزش این کشور همبه ویروس کرونا مبتلا شده است. وی چهارمین وزیر و ششمین مسئول ارشد در روسیه است که به بیماری گوئید 19 مبتلا میشود.به گزارش عربی 21، پیش از این دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین بیان نمود به این بیماری مبتلا شده است. پیشتر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز پنجشنبه بیان نمود که وزیر آموزش کشورش به این بیماری مبتلا شده است.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز 262,843 تَن عبور کرده است. با فوت 113تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 2,418 عدد رسیده است.

هند

به گزارش هندوستان تایمز، بانک جهانی بودجه ای یک میلیارد دلاری به کشور هند برای مبارزه با ویروس کرونا اختصاص داد.

گزارش ها حاکی است بانک جهانی این مبلغ را برای کمک به اقشار ضعیف جامعه هند به خصوص روستانشینان و کارگران مهاجر که پس از شیوع کرونا به سوتغذیه دچار شده اند اختصاص داده است.

هند ضمن ارسال درخواستی به بانک جهانی با وخیم توصیف کردن شرایط داخلی خود خواستار تخصیص بودجه ای 2 میلیارد دلاری شده بود.

دهلی نو ماه گذشته نیز پیروز به جلب حمایت یک میلیارد دلاری آمریکا برای مبارزه با کرونا شده بود با این حال شرایط بد داخلی این کشور و بحران بیکاری به مسائل دامن زده است.

از زمان شروع بحران ویروس کرونا در هند که به قرنطینه عمومی و تعطیلی بسکمک از کسب و کارها منجر شد شرایط زندگی مردم عادی به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است.

گزارش ها حاکی است طبق بررسی ها 50 درصد از جمعیت روستایی و حاشیه نشین هند که بیشتر آنها کارگران روزمزد هستند به دلیل تعطیلی های ناشی از قرنطینه عمومی فقیرتر شده اند.

این افراد به سوءتغذیه نیز دچار شده و به دلیل نداشتن هزینه تامین مواد غذایی ناچار به کم کردن وعده های غذایی روزانه خود شده اند.

شمار مبتلایان در این کشور از مرز85,760 تَن عبور کرده است. با فوت104 تن دیگر شمار جان باختگان نیز به 2,753 عدد رسیده است.

ایران

در ایران نیز سخنگوی وزارت بهداشت جدیدترین آمار ابتلای قطعی به کووید 19 و فوت ناشی از این بیماری طی 24 ساعت گذشته را بیان نمود. کیانوش جهانپور اظهار کرد: از دیروز تا امروز 26 اردیبهشت 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و 102 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد. وی با بیان اینکه مجموع بیماران کووید19 در کشور به 116 هزار و 635 نفر رسیده، گفت: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 48 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 6 هزار و 902 نفر رسید.

او شرح داد: خوشبختانه تا کنون 91 هزار و 836 نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی اضافه کرد: 2727 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تا کنون 658 هزار و 604 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین

به "اخبار کرونایی از جهان؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون و ششصد هزار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونایی از جهان؛ شمار مبتلایان به چهارمیلیون و ششصد هزار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید