خبرنگاران کرونا جان 128 نفر را در ایران گرفت

به گزارش وبلاگ طفره، تهران- خبرنگاران- سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت 128 بیمار دیگر از مبتلایان قطعی در 24 ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی این بیماری در کشور به 55 هزار و 223 نفر رسید.

خبرنگاران کرونا جان 128 نفر را در ایران گرفت

به گزارش خبرنگار وبلاگ طفره، سیما سادات لاری روز پنجشنبه با اعلام آخرین آمار مبتلایان و جانباختگان کرونا در ایران اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته تا ظهر امروز (11 دی 1399) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 6 هزار و 390 بیمار جدید مبتلا به کووید 19 در کشور شناسایی و 702 نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران مبتلا به کووید19 در کشور به یک میلیون و 225 هزار و 142نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا به امروز 988 هزار و 833 نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. همچنین 5039 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در شرایط شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

چهار شهرستان در شمال کشور شرایط قرمز دارند

لاری گفت: در حال حاضر و بر اساس آخرین تحلیل ها، 63 شهرستان در شرایط نارنجی و 381 شهرستان در شرایط زرد قرار دارند و متاسفانه 4 شهرستان در شمال کشور در شرایط قرمز کرونا واقع شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه ویروس کرونا از طریق عطسه، سرفه و حتی صحبت کردن منتقل می شود و ذرات سبک تر ویروس تا ساعت ها در محیط پیرامون فرد ناقل باقی می ماند، گفت: نبود سیستم تهویه و جابه جایی هوا به ماندگاری و افزایش خطر انتقال ویروس دامن می زند. به همین علت از مردم می خواهیم از تردد در فضاهای سربسته و اماکن پرتردد مثل فروشگاه های بزرگ و اماکن خرید خودداری کنند.

لاری از شهروندان خواست در صورت حضور در این اماکن حتما ماسک بزنند. فاصله 1.5 تا دو متر را از دیگران رعایت کرده و همچنان از برگزاری مهمانی و دورهمی ها پرهیز کنند.

به گزارش وبلاگ طفره، تعداد جانباختگان روز گذشته کرونا در کشور 149 نفر بود. با وجود نزولی بودن تلفات کرونا در کشور کارشناسان و مسئولان همچنان بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی شهروندان تاکید دارند.

بیماری کووید 19 بر اساس آمار رسمی کشورها تا به امروز بیش از 81 میلیون نفر را در دنیا مبتلا کرده و بیش از یک میلیون و 770 هزار نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از داده اند. ایران از نظر تعداد فوت کرونا و بدون در نظر دریافت نسبت جمعیت نهمین کشور دنیاست. تعداد فوت کرونا در آمریکا، برزیل، هند، مکزیک، ایتالیا، انگلیس، فرانسه و روسیه بیش از ایران بوده است.

جهش ویروس کرونا در انگلستان که موجب افزایش سرایت و بیماری زایی آن شده، نگرانی های جدیدی را در سطح دنیا به وجود آورده است.

در همین زمینه رییس جمهوری امروز در جلسه کمیته های ستاد ملی مقابله با کرونا بر ضرورت مراقبت و کنترل شدید مرزهای هوایی، زمینی و دریایی برای جلوگیری از ورود ویروس جدید جهش یافته تاکید کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کرونا جان 128 نفر را در ایران گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کرونا جان 128 نفر را در ایران گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید